Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@01:19:30 GMT

ذخیره سد زاینده‌رود به خط قرمز رسید

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۸۹۰۰

ذخیره سد زاینده‌رود به خط قرمز رسید

ایسنا/اصفهان معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با اشاره به رسیدن ذخیره سد زاینده رود به خط قرمز، گفت: هر تصمیم برای سال آبی جدید منوط به ابلاغ برنامه منابع و مصارف سال آبی آتی خواهد بود.

حسن ساسانی در گفت‎وگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت سد زاینده رود در روزهای پایانی سال آبی جاری، اظهار کرد: تیر ماه امسال، با توجه به درخواست سازمان جهاد کشاورزی و کشاورزان اصفهان مبنی بر توزیع آب برای کشت تابستانه، جلسه ای در وزارت نیرو تشکیل و مقرر شد با تصویب کارگروه سازگاری با کم آبی و رعایت خط قرمز آب شرب و ذخیره سد زاینده رود به میزان ۲۰۰ میلیون مترمکعب در پایان شهریور ماه نسبت به توزیع آب کشاورزی اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به رسیدن ذخیره سد زاینده رود به خط قرمز آب شرب اصفهان، از بامداد جمعه ۲۸ شهریور ماه خروجی سد زاینده رود برای مصارف کشاورزی قطع شد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با تاکید بر اینکه هر تصمیم برای سال آبی جدید منوط به ابلاغ برنامه منابع و مصارف سال آبی آتی خواهد بود، گفت: بنابر اظهارات سازمان هواشناسی، پاییز امسال بارش ها زیر خط نرمال خواهد بود.

وی در خصوص نگرانی برای تامین آب شرب اصفهان در پاییز پیش رو، تصریح کرد: با توجه به اینکه اولویت نخست آب منطقه ای تامین آب شرب اصفهان بزرگ است و با توجه به شیوع کرونا و ضرورت رعایت بهداشت، با پایش پیوسته ذخیره سد زاینده رود در تلاشیم آب شرب اصفهان را تامین کنیم، اما توصیه ما همچنان صرفه جویی در تمام مصارف است.

ساسانی همچنین تاکید کرد: علاوه بر کاهش خروجی سد زاینده رود و قطع تحویل آب برای کشت تابستانه، تحویل آب به بخش های صنعت و همچنین انتقال آب به یزد نیز به طور متناسب کاهش یافته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زاينده رود سد زاینده رود كشاورزان توزیع آب ذخیره سد زاینده رود آب شرب اصفهان سال آبی خط قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۸۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| دیمه، چشمه‌ای که زاینده رود را زندگی می‌بخشد

چشمه دیمه در ۱۰ کیلومتری چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ چهارمحال‌وبختیاری قرار دارد و یکی از سرشاخه‌های اصلی رودخانه زاینده رود بشمار می‌آید.

کد خبر 748521

دیگر خبرها

  • اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران
  • برای وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم
  • هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۴ شهر بر مدار قرمز و نارنجی
  • فیلم| دیمه، چشمه‌ای که زاینده رود را زندگی می‌بخشد
  • انتقال آب دریا به اصفهان روزهای خوشایندی برای زاینده‌رود رقم می‌زند
  • ذخیره ۳۰ میلیون متر مکعب آب در بند‌های خاکی و ملاتی استان
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز
  • چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان
  • وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان