Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از فردیس، علی درویش پور، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز در آیین معارفه شهردار فردیس که شامگاه چهارشنبه در سالن ولایت ارشاد شهرستان فردیس برگزار شد، بر لزوم اهمیت شوراها و نقش موثر آنها در توسعه و آبادانی شهرها و روستاها تاکید کرد و گفت: مدیریت شهری یک مدیریت فرابخشی با سیستم درآمد و هزینه است که علاوه بر درآمدزایی، مدیریت امور و تلاش برای عمران و آبادانی شهر، مدیریت هزینه ها را نیز عهده دار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون استاندار البرز با اشاره به  نواقص و خلاهای  قانونی  بسیار در امور مدیریت شهری، بر لزوم پیگیری  طرح جامع مدیریت شهری  در کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس توسط نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.

وی با اشاره به نقش مدیریت شهری در تامین آسایش، رفاه و عدالت اجتماعی وافزایش   رضایتمندی مردم، یکی از موضوعات جدی و مهم کشور  در آینده را مدیریت شهری دانست و افزود: ضریب شهرنشینی  در کشور ۷۴ و در استان البرز  ۹۴.۹ درصد است و فارغ از اقدامات همه دستگاه ها، بیش از ۹۰ درصد مطالبات  مردم در حوزه مدیریت شهری قرار می گیرد؛ بنابر این رضایتمندی مردم از مدیریت شهری یعنی رضایتمندی از نظام اسلامی که باید بیش از پیش این حوزه در سطح کلان کشور  مورد توجه قرار گیرد.

این مقام مسؤول در بخش دیگری به حواشی اخیر انتخاب شهردار فردیس اشاره و خاطر نشان کرد: تامین آسایش و رفاه شهروندان بر پایه مدیریت شهری، نیازمند همکاری و وفاق شورا و شهرداری است. بنابر این کسانی که داعیه خدمت به مردم دارند، باید اختلافات را کنار بگذارند و در فرصت باقیمانده با همدلی و همراهی  فقط برای خدمت به مردم تلاش کنند.

وی با یادآوری برخی معضلات در فردیس، ساخت و ساز غیرمجاز را  از خطوط قرمز و مورد پیگیری جدی در مجموعه مدیریت استان ذکر کرد و گفت: در سال جاری بالغ بر ۱۹ میلیون متر مربع از اراضی از ساخت و سازهای غیرمجاز در البرز آزاد سازی شده که این موضوع در فردیس نیز باید با جدیت بیشتری مورد توجه مجموعه مدیریت شهری قرار گیرد.

معاون استاندار البرز  تخطی از ضوابط در حوزه  شهرسازی را عین خیانت به شهر و شهروندان  دانست و افزود: توجه به اجرای قوانین  درحوزه شهرسازی و مقابله با ساخت و ساز غیر‌مجاز به همراهی دستگاه قضا نیاز دارد که امیدواریم در سایه تلاش مدیریت شهری و این همکاری ارزشمند، بتوانیم از ساخت و سازهای غیرمجاز و آسیب های ناشی از آن در سطح استان جلوگیری کنیم.

وی داشتن شهری پاکیزه را از بدیهیات حقوق شهروندان فردیس ذکر کرد و یادآور شد: توجه به جمع آوری زباله و نخاله،  حوزه سرمایه گذاری و  هوشمند سازی در مدیریت شهری فردیس ضروری است و مدیریت شهری باید به این موضوعات توجه ویژه داشته باشد.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیریت شهری البرز مجلس شورای اسلامی شهرنشینی مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۳۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه دو کشوری در شاخص بی دردی زایمان طبیعی

به گزارش جام جم آنلاین البرز،شهرام صیادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت:هفته ملی ماما با شعار هر ماما یک سفیر جوانی جمعیت از ۱۵ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و جامعه مامایی در ارتقای شاخص‌های رشد جمعیت و زایمان طبیعی در استان تلاش‌های زیادی انجام داده است.

دکتر صیادی خاطر نشان کرد در سال گذشته بیش از ۱۱ هزار زایمان طبیعی در استان انجام شده است و زایمان طبیعی در مادران ایرانی فرزند اول با رشد ۲/۳ درصدی همراه بوده است.

رییس دانشگاه افزود: استان البرز در شاخص‌های بی دردی زایمان طبیعی رتبه ۲ کشوری را دارد و در سال گذشته این شاخص رشد داشته است.

وی با بیان اینکه طبق استاندارد جهانی به ازای هر دو مادر باید یک ماما وجود داشته باشد گفت: خوشبختانه این شاخص در تمامی بیمارستان‌های استان که زایشگاه دارند رعایت شده است و فقط بیمارستان کمالی با این استاندارد کمی فاصله دارد و یکی از اولویت‌های دانشگاه در ارتقا جامعه مامایی افزایش تعداد ماما شاغل در بیمارستان کمالی است که به شاخص جهانی استاندارد برسیم.

دیگر خبرها

  • مشارکت شهروندان در مدیریت شهری موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود
  • از اثر دانینگ کروگر چه می‌دانیم؟
  • در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • ۷۰ درصد ظرفیت شهرک صنعتی شورمست غیرفعال است
  • کسب رتبه دو کشوری در شاخص بی دردی زایمان طبیعی
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه
  • بهبود معیشت کارگر ران اهی مؤثر برای مقابله با قاچاق است
  • بهبود معیشت مشاغل کارگری راهی مؤثر برای مقابله با قاچاق است
  • عدم وجود سایت مدیریت پسماند ویژه در شهرک‌های صنعتی
  • کارگران مهم‌ترین رکن مدیریت شهری هستند