Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@00:02:26 GMT

کشاورزان محصولات خود را به موقع برداشت کنند

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۰۴۷۰۷

کشاورزان محصولات خود را به موقع برداشت کنند

ایسنا/زنجان رئیس جهادکشاورزی شهرستان خرم‌دره گفت: از کشاورزان درخواست می‌شود برای جلوگیری از مشکلات احتمالی، محصولات خود را به موقع برداشت کنند.

علی محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز برداشت برخی از محصولات کشاورزی در شهرستان خرم‌دره از قبیل حبوبات و انگور، اظهار کرد: خرم‌دره یکی از قطب‌های کشاورزی استان محسوب می‌شود که این روزها کشاورزان در این شهرستان مشغول برداشت محصول برای تامین نیاز استان و کشور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌هایی که همه ساله با برداشت محصول رخ‌نمایی می‌کند دغدغه حفاظت از محصولاتی است که کشاورزان یک سال برای آن وقت گذاشته‌اند، ادامه داد: به کشاورزان توصیه می‌شود حتی‌الامکان مراقب محصولات کشاورزی و سوءاستفاده‌کنندگان از این موضوع باشند.

رئیس جهادکشاورزی شهرستان خرم‌دره، با بیان این‌که برای تضمین امنیت محصولات به کشاورزان توصیه می‌شود تا حد امکان از به تاخیر انداختن برداشت محصولات خودداری کنند، ادامه داد: از کشاورزان همچنین باید از دپو و نگه‌داری طولانی‌مدت محصولات کشاورزی نظیر لوبیا، کشمش تیزابی، سیب، گندم و غیره در مزرعه یا خانه‌های کارگری و انباری‌های نامطمئن خودداری کنند تا محصول آن‌ها مورد سرقت یا سوءاستفاده احتمالی قرار نگیرد.

محمدی با تاکید بر ضرورت استفاده از افراد مطمئن و با صلاحیت به عنوان دشت‌بان برای محافظت و نگهبانی از محصولات کشاورزی، ادامه داد: از خرید و فروش محصولات نیز با افراد ناشناس و نامعتبر خودداری و معاملات در دفاتر و مغازه‌های مورد اطمینان انجام گیرد.

این مسئول با تاکید بر این‌که از ورود افراد ناشناس و غیرمجاز به محل نگه‌داری دام و انبار محصولات برای فروش خودداری شود، افزود: در صورت امکان با نصب دوربین مداربسته و گماردن نگهبان از محل‌های احشام و محصولات نیز باید حفاظت شود.

وی یکی از آسیب‌های فصل خرید و فروش محصولات کشاورزی را خرید و فروش در فضای مجازی عنوان و خاطرنشان کرد: کشاورزان باید از خرید و فروش احشام و محصولات کشاورزی از طریق تلگرام و فضای مجازی خودداری کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنجان خرم دره برداشت انگور محصولات کشاورزی خرید و فروش خرم دره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۴۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران استان بوشهر برای رفع مشکلات کشاورزان پای کار باشند

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مهر انگیز ظهر شنبه در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال گفت: اجرای رفع تداخلات طبق پیگیری‌های صورت گرفته رشد بسیار خوبی از سال ۱۴۰۱ تاکنون داشته است.

وی گفت: طبق تعهد هر شهرستان هفته‌ای دو پلاک باید به دبیرخانه کمیسیون ارسال کند تا این کار بسیار مهم اتمام و در راستای صدور سایر اراضی کشاورزی اقدام شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر افزود: با وجود کمبودهای زیاد از جمله در حوزه تجهیزات به ویژه سخت افزاری همه مدیران پای کار هستند و کار برای مردم است مردمی که انقلابی‌تر و جهادی تر هستند.

وی در خصوص صدور اسناد کشاورزی بیان کرد: تاکنون ۷۶ درصد اسناد کشاورزی دارای سند شدند.

کد خبر 6089937

دیگر خبرها

  • لزوم رسیدگی سریع‌تر به پرونده شرکت‌های پیش‌فروش خودرو
  • بیش از ۱۸ هزار تن کلزا در شوش و کرخه برداشت شد
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • مدیران استان بوشهر برای رفع مشکلات کشاورزان پای کار باشند
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر در دزفول
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان