Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علیرضا غریبی عصر پنجشنبه در دیدار با مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان بوشهر از کلنگ‌زنی ساخت باغ موزه دفاع مقدس بوشهر تا دو هفته آینده با حضور مسئولین خبر داد.

وی با تبریک چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس اظهار کرد: تولید آثار فاخر هنری با موضوع دفاع مقدس یکی از مهم‌ترین وظایف اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر است که این موضوع به صورت جدی در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر افزود: در حوزه هنر مخاطبان زیادی وجود دارد که لازم نیست حتماً ما آن‌ها را پای کار بیاوریم بلکه مخاطب خود به دنبال تولیدات هنری می‌آید و از آن‌ها بهره‌برداری لازم را می‌کند.

رونمایی از دو پادکست نمایش رادیویی

وی اضافه کرد: امروز تکنولوژی و فضای مجازی به آسانی در اختیار نوجوانان و جوانان قرار دارد و مورد استفاده آن‌ها قرار می‌گیرد به همین علت همان قدر که فضای مجازی می‌تواند بسیار خطرناک باشد می‌توان بهره‌های فراوانی نیز از آن برد.

این مقام مسئول از رونمایی از دو پادکست نمایش رادیویی خبر داد و گفت: این دو اثر در حوزه ایثار و شهادت تولید شده است و به راحتی از طریق تلفن همراه در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد که تلاش شده است از شخصیت‌های هنری در زمینه تولید این آثار استفاده شود.

سرهنگ غریبی در ادامه خاطرنشان کرد: تمام اتفاقاتی که در تاریخ انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس رخ داده است نشأت گرفته از ایمان و تقوای رزمندگان اسلام بود.

نگارش دانشنامه دفاع مقدس

وی افزود: همه ما برای کسب سعادت هم در دنیا و هم در آخرت، در درجه اول به تزکیه نفس و سپس مراقبت از آن نیاز داریم که شهیدان ما این موضوع مهم را به خوبی انجام داده بودند.
نگارش دانشنامه دفاع مقدس بوشهر در حال انجام است.

غریبی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های یک سال اخیر این اداره کل، اظهار کرد: فعال‌سازی ستادهای شهرستانی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس به ریاست فرماندار و دبیری فرمانده سپاه هر شهرستان و آغاز به کار نگارش دانشنامه دفاع مقدس دو اقدام مهمی است که در یک سال اخیر آغاز شده است که ۴۰۰ مدخل از این دانشنامه مقاله‌نویسی شده و قرار است تعداد مدخل‌های این دانشنامه به ۲ هزار برسد.

وی درباره راه‌اندازی باغ موزه دفاع مقدس استان بوشهر نیز گفت: زمین این باغ موزه تهیه شده است و قرار است تا دو هفته آینده با حضور مسئولین، کلنگ احداث آن به زمین زده شود.

کد خبر 5032256

منبع: مهر

کلیدواژه: دفاع مقدس بوشهر باغ موزه دفاع مقدس هفته دفاع مقدس چهل سالگی دفاع مقدس ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس شیراز شهرکرد بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا کرمانشاه دفاع مقدس جنگ تحمیلی دفاع مقدس گرگان اردبیل اراک استان بوشهر دفاع مقدس باغ موزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۱۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی نمایشگاه آثار موزه ایران در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان این که این شست به منظور هماهنگی برای برپایی نمایشگاه آثار نفیس موزه ایران باستان در استان‌ها برگزار می‌شود گفت: از طرف وزارت خانه ۱۱ استان به عنوان استان هدف برای انتقال اموال نفیس موزه ایران باستان، انتخاب شده است و آذربایجان شرقی هم یکی از این استان ها است.

حمزه زاده افزود: اموال مربوط به منطقه آذربایجان به خصوص سکه‌های زرین ضرب تبریز و چینی‌های آبی و سفید که در موزه آذربایجان موجود نیست، از تهران به این موزه منتقل و از روز ۲۹ اردیبهشت که روز جهانی موزه ها است، به نمایش گذاشته می‌شود.

وی ادامه داد: نمایش این آثار نفیس به مدت سه ماه در موزه آذربایجان ادامه خواهد داشت و هموطنان به خصوص هم استانی‌ها می‌توانند از این آثار دیدن کنند.
به گفته حمزه زاده، در روز جهانی موزه ها بازدید از همه موزه‌های استان رایگان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: در کنار نمایشِ اموال انتقالی از موزه ایران باستان، یافته‌های جدید باستان شناسی استان به خصوص یافته‌های بسیار مهم مربوط به تپه چمن شهرستان لیلان به مدت سه ماه در موزه آذربایجان به نمایش گذاشته می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • نمایش آثار جدیدی از ارادت هنرمندان در موزه رضوی
  • برپایی نمایشگاه و کارگاه رودوزی‌های سنتی در موزه بزرگ خراسان
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • برنامه ریزی نمایشگاه آثار موزه ایران در آذربایجان شرقی
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو
  • بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی، دیگر دانشگاه‌ها را به تقلید از ما واداشته است