Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران و وزیر انرژی جمهوری تاجیکستان برای برگزاری چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی توافق کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، رضا اردکانیان با "عثمان زاده" وزیر انرژی و ذخایر آبی جمهوری تاجیکستان از طریق ویدئو کنفرانس دیدار و گفت و گو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران و وزیر انرژی و ذخایر آبی جمهوری تاجیکستان با تاکید بر پیوندهای عمیق فرهنگی و تاریخی دو کشور و وجود ظرفیت‌های فراوان برای همکاری، بر توسعه هر چه بیشتر روابط در تمامی زمینه‌ها به‌ویژه در حوزه‌های اقتصادی و انرژی تاکید کردند.

دو طرف که در عین حال ریاست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور را نیز عهده دار هستند، در چارچوب پیشبرد تفاهمات سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور، بر برگزاری نشست کمیته مشترک پیگیری ظرف پائیز سال جاری از طریق ویدئو کنفرانس تاکید کردند.

 وزیر انرژی و ذخایر آبی جمهوری تاجیکستان در این دیدار با ابراز خرسندی از شرکت در یازدهمین اجلاس شورای حکام مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری، بر عزم کشور متبوعش در توسعه همکاری‌ها تاکید کرد.

طرفین توافق کردند چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور را در تاریخی که متعاقباً از طریق مجاری دیپلماتیک بر روی آن توافق خواهند کرد، برگزار کنند.

 

علاقه مندی سوریه به استفاده از دانش فنی شرکت های ایرانی در بازسازی تاسیسات آب و فاضلاب

به‌ گزارش روز جمعه ایرنا از وزارت نیرو (پاون)، "رضا اردکانیان" با "تمام محمد رعد" وزیر منابع آبی جمهوری عربی سوریه از طریق ویدئو کنفرانس دیدار و گفت و گو کرد. 

در جریان ویدئو کنفرانس اردکانیان و محمدرعد، دو طرف با توجه به توافقات یادداشت تفاهم مشترک همکاری‌های آبی دو کشور، نسبت به تشکیل کمیته راهبردی به ریاست معاونان وزرای نیرو و منابع آبی ایران و جمهوری عربی سوریه در دو هفته آتی تاکید کردند.

همچنین در این دیدار، وزیر منابع آبی سوریه با ابراز خرسندی از شرکت در یازدهمین اجلاس شورای حکام مرکز منطقه‌ای آب شهری، خواستار توسعه هرچه بیشتر همکاری‌های دو جانبه در حوزه آب و فاضلاب شد.

وی ضمن ابراز رضایت از حضور شرکت‌های باتجربه و توانمند ایرانی در پروژه‌های آبی کشور متبوعش، از حضور هرچه بیشتر این شرکت‌ها در پروژه‌های مربوط به تصفیه‌خانه آب و فاضلاب استقبال کرد.
وزیر منابع آبی جمهوری عربی سوریه، بر نیاز این کشور به استفاده از تجربیات و دانش فنی شرکت‌های ایرانی در بازسازی تاسیسات آب و فاضلاب سوریه تاکید کرد.

یادداشت تفاهم همکاری‌های آبی ایران و سوریه، چهاردهم آذر سال ۹۸ به امضای اردکانیان و "حسین عرنوس" وزیر وقت منابع آبی و نخست وزیر کنونی جمهوری عربی سوریه رسید.
 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: رضا اردکانیان وزیر نیرو رضا اردکانیان اردکانیان کمیسیون مشترک همکاری جمهوری عربی سوریه جمهوری تاجیکستان اجلاس کمیسیون ویدئو کنفرانس آب و فاضلاب آبی جمهوری وزیر انرژی منابع آبی دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۵۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در این دیدار با قدردانی از مواضع و دیدگاه‌های دولت چین در قبال تحولات منطقه به‌ویژه محکومیت حمله صهیونیست‌ها به کنسولگری ایران گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی ثبات ساز آمریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک‌کش صهیونیستی است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری به چین و امضای برنامه جامع مشارکت همکاری‌های دوطرف افزود: برای حل مسائل امنیتی منطقه‌ای و بین‌المللی، همکاری و همگرایی بیشتر طرفین ضرورت دارد.

وزیر دفاع چین در این دیدار با اشاره به تحولات منطقه غرب آسیا، حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و گفت: این عمل ناقض حقوق بین الملل است و ما از حق مشروع ایران در پاسخ به این اقدام حمایت می‌کنیم.

وزیر دفاع چین با دعوت از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در کنفرانس امنیتی پکن بر تداوم همکاری‌ها تاکید کرد.

وزیر دفاع چین در این دیدار خواستار آتش‌بس در نوار غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه به آن منطقه شد.

وزیر دفاع چین همچنین بر گسترش روابط دفاعی و نظامی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • تاکید پاکستان بر توقف جنگ غزه و حل مساله فلسطین در اجلاس سازمان شانگهای
  • ایجاد دبیرخانه دائمی اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا
  • دیدار وزیر دفاع ایران و چین در حاشیه اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران
  • برگزاری اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا نماد اراده طرفین برای گسترش روابط اقتصادی است