Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@21:26:27 GMT

داستان فسخ قرارداد خریداران بازار سینا چیست؟

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۱۳۷۴

داستان فسخ قرارداد خریداران بازار سینا چیست؟

ایسنا/همدان بازار و پارکینگ سینا یکی از پروژه‌های بزرگ تجاری- اداری همدان بود که توسط سازمان عمران شهرداری در سال ۸۶ آغاز به ساخت کرد.

با آغاز ساخت این مجتمع تجاری همدانی‌ها نسبت به اشتغال فرزندان و جوانان خود امیدوار شدند و تعدای از خانواده‌ها با امید سرمایه‌گذاری برای فرزندانشان اقدام به پیش خرید واحدهای تجاری این مجتمع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خریداران در آن زمان ۳۰ درصد از مبلغ خرید را به صورت نقدی پرداخت کرده و به ازای مابقی دو فقره چک به سازمان عمران شهرداری تحویل دادند تا به مرور پیشرفت کار این چک‌ها وصول شود اما پس از آغاز به کار و پیشرفت اندکی، این پروژه متوقف شد.

در آبان سال ۸۹ مسعود عسگریان، شهردار وقت همدان طی نامه‌ای به تعدادی از خریداران اعلام می‌کند به علت عدم پیشرفت فیزیکی و در راستای عدم تضییع حقوق مشتریان در صورت تأخیر در ساخت پروژه مذکور نسبت به جبران خسارت وارده طبق نظر کارشناسی رسمی دادگستری به انتقال گیرندگان اقدام و در راستای مساعی بیشتر با خریداران، چک‌های موضوع مندرج در ماده ۴ که موعد آن در سال ۸۸ می‌بوده، توسط عمران وصول نشده و شرایط وصول آن منوط به پیشرفت فیزیکی پروژه شده است.

در آذر سال ۹۱ که استاندار وقت به همراه شهردار و خبرنگاران از پروژه بازار سینا بازدید داشت، شهردار وعده اتمام این پروژه را در سال ۹۲ می‌دهد و می‌گوید: مرکز تجاری سینا دارای ۱۶۵ واحد تجاری و ۳۱ واحد اداری است که امیدواریم کار واحدهای تجاری تا پایان سال ۹۲ به بهره برداری برسد.

مسعود عسگریان با بیان اینکه این پروژه از سال ۸۶ آغاز شده و به علت تملک زمین و وجود معارضان به طول انجامیده است، تصریح می کند: سال های گذشته سه میلیارد تومان توسط سازمان عمران شهرداری هزینه شده و هم اکنون نیز چهار میلیارد تومان توسط شهرداری در حال هزینه است.

حال پس از گذشت ۱۳ سال از عمر این پروژه سازمان عمران شهرداری همدان در اقدامی ناباورانه اقدام به فسخ قرارداد خریداران این واحدها کرده و خریداران این واحدها که سرمایه‌شان ۱۳ سال در این پروژه راکد مانده است، حیرت زده از این اقدام شهرداری همچون مالباختگانی هستند که احساس می‌کنند تمام دارایی خود را از دست داده‌اند.

یکی از خریداران واحدهای بازار سینا در این‌باره به خبرنگار ایسنا می گوید: ما همان زمان چک‌ها را به سازمان عمران شهرداری تحویل دادیم، این سازمان خود نسبت به وصول چک‌ها اقدام نکرده است.

وی با بیان اینکه شهرداری در نامه‌ای به خریداران اعلام کرده که به علت عدم پیشرفت فیزیکی چک‌ها وصول نمی‌شود، ادامه می دهد: من و خریداران دیگر در حساب‌هایمان پول بوده اما سازمان عمران شهرداری اصلاً به بانک مراجعه نکرده و نسبت به وصول چک اقدام نکرده است.

این خریدار ادامه می‌دهد: من به امید اینکه برای فرزند خود کسب و کاری راه بیندازم اقدام به پیش خرید مغازه در بازار سینا کردم و پولی که در آن زمان پرداخت کردیم در حال حاضر ارزشی ندارد.

یکی دیگر از خریداران که آپارتمان خود را در آن زمان فروخته و در بازار سینا واحد پیش خرید کرده است، نیز به خبرنگار ایسنا می گوید: ۶۰ درصد قیمت را پرداخت کردم و قرار بود آذرماه سال ۸۹ تحویل بگیرم اما هنوز نه تنها واحدی که پیش خرید کردم، تحویل نگرفتم بلکه شهرداری اعلام فسخ قرارداد کرده است.

وی با بیان اینکه سازمان عمران شهرداری همدان قرارداد ۴۰ نفر از خریداران را فسخ کرده است، ادامه می دهد: سازمان عمران شهرداری به بهانه اینکه خریداران مابقی مبالغ را پرداخت نکرده‌اند، قراردادها را فسخ کرده است، در صورتی که چک‌های ما نزد سازمان عمران شهرداری بوده و اگر پولی در حساب نبود چک‌ها برگشت می‌خورد.

و اما حرف‌های سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری همدان چیز دیگری است، او می گوید: فسخ قرارداد مشمول افرادی است که در موعد مقرر به تعهدات خود عمل نکرده‌اند.

احسان صباغی در پاسخ به اینکه گفته می‌شود شهرداری با حدود ۲۰۰ نفر از افرادی که واحدهای بازار سینا را خریداری کردند، فسخ قرارداد کرده است، با تکذیب این موضوع ادامه می دهد: شهرداری همدان کلاً ۹۵ واحد را فروخته است و در کل به ۱۰۰ واحد هم نمی‌رسد چراکه بقیه واحدها هنوز به فروش نرفته و برای تعداد خیلی محدودی این اتفاق افتاده و اینگونه نیست که بخواهیم برای ۲۰۰ نفر چنین تصمیمی بگیریم.

وی تأکید می کند: هر یک از افرادی که این اتفاق برایشان افتاده می‌توانند به سازمان مراجعه کنند تا براساس ضوابط و مقررات و قرارداد فی مابین سازمان عمران و خریداران اطلاعات کافی در اختیارشان قرار دهیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری همدان هم در ادامه درباره فسخ قرارداد تعدادی از خریداران واحدهای بازار سینا توسط شهرداری اعلام می کند: در قرارداد آمده است اگر کسی به تعهدات خود عمل نکند شهرداری می‌تواند نسبت به انجام فسخ اقدام کند بنابراین احتمالاً افرادی که قراردادشان فسخ شده، در موعد مقرر مبالغ خود را واریز نکردند.

عزیزالله یوسفی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه این موضوع باید پیگیری حقوقی شود، تصریح می کند: اگر کسی مستندات و مدارکی دارد می‌تواند پیگیری کند و تشخیص آن نیز با مقام قضایی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره پروژه سخن می گوید: برای پروژه بازار سینا پیمانکار جدید گرفته شده است و تا پایان سال یا نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

یوسفی متولی پروژه بازار سینا را سازمان عمران شهرداری می داند و ادامه می دهد:زمان و هزینه در اجرای پروژه‌های عمرانی از اهمیت بالایی برخوردار است. در زمان اجرای این پروژه، تعهدات از سوی پیمانکار و سازمان عمران شهرداری عملی نشده و پروژه مشمول زمان و افزایش قیمت شده است.

وی خاطرنشان می کند: از دو ماه قبل پیمانکار این پروژه تغییر کرده و برنامه ریزی شده است تا سال آینده تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد ضمن اینکه بخشی از این واحدهای تجاری براساس مزایده فروخته شده و تعدادی نیز در حال بهره‌برداری هستند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری همدان طی مراحل قضایی و حقوقی را از دلایل طولانی شدن پروژه بازار سینا می داند و اعلام می کند: وقتی پروژه‌ای پیش نمی‌رود باید به فکر علاج باشیم.

در حالیکه مسئولان شهرداری همدان علت فسخ قراردادهای مشتریان بازار سینا را عدم واریز وجوه در موعد مقرر اعلام می کنند، یکی از خریداران نامه شهردار وقت مبنی بر اینکه به علت عدم پیشرفت فیزیکی چک‌ها وصول نمی‌شود، را به این خبرگزاری ارائه کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی بازار شهرداري سرمايه گذاري سازمان عمران شهرداری شهرداری همدان پیشرفت فیزیکی ادامه می دهد فسخ قرارداد بهره برداری پیش خرید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۱۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: پروژه احداث شهرک بازیافت در حال حاضر در مرحله پیگیری نحوه واگذاری عملیات عمرانی به پیمانکار واحد صلاحیت و پیگیری انتقال پساب قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، غلامرضا ساکتی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در حاشیه بازدید شهردار از تعدادی پروژه‌های عمرانی شهر اصفهانی اظهار کرد: استفاده از تکنولوژی‌های نوین و هوشمند از ابتدا در دستور کار سازمان مدیریت پسماند قرار داشته است.

وی با بیان اینکه پروژه احداث هاضم بی‌هوازی به‌ظرفیت ۳۰۰ تن در روز در وضعیت مذاکره با سرمایه‌گذار در خصوص ارائه ضمانت‌نامه ملکی قرار دارد، افزود: فراخوان انتخاب مشاور برای مدیریت طرح اجرای پروژه در مرحله تجدید و مذاکرات با سرمایه‌گذار برای اجرای پروژه به‌صورت BOO در حال پیگیری است.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به چالش‌های اجرایی پروژه هاضم بی‌هوازی گفت: تأمین اعتبار و پرداخت به‌موقع آن توسط شهرداری برای پرداخت گیت فی به میزان تقریبی سالانه ۴۰ میلیارد تومان و تأمین تضامین ملکی برای اجرای پروژه به‌صورت BOO از جمله چالش‌ها است.

ساکتی با اشاره به پروژه هاضم بی‌هوازی به ظرفیت پنج تن در روز تصریح کرد: اسناد طراحی توسط مشاور تهیه شده است و به‌منظور تحویل نهایی نیازمند جلسات نهایی با کارشناسان مربوط به هر حوزه است و اسناد فراخوان انتخاب مجری احداث پروژه تهیه شده است.

وی با اشاره به چالش‌های پیش روی این پروژه تاکید کرد: هزینه بالای پروژه بر اساس برآورد نهایی مشاور و تأخیر زیاد شهرداری برای پرداخت هزینه اجرای پروژه، چالش‌ها اجرایی شدن این پروژه است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه تحویل زمین و تجهیز کارگاه برای احداث شهرک بازیافت انجام شده است، ادامه داد: اصلاح نقشه جانمایی، پیاده‌سازی نقاط برای خاکبرداری، عقد قرارداد برای خرید پنل‌های پیش‌ساخته بتنی و تسطیح و رگلاژ مسیر اجرای دیوار برای اجرای بتن انجام شده است، این پروژه در مرحله پیگیری نحوه واگذاری عملیات عمرانی به پیمانکار واحد صلاحیت و پیگیری انتقال پساب قرار دارد.

ساکتی با اشاره به چالش‌های این پروژه گفت: تأخیر در تولید قطعات بتنی مشکل جمع‌آوری توده‌های کمپوست در مسیر اجرای دیوار، پرداخت نکردن به موقع صورت وضعیت‌ها از سوی شهرداری و تعیین مدال مالی مشارکت، ساخت و واگذاری از جمله چالش‌ها است.

وی با اشاره به سایر پروژه‌های سازمان مدیریت پسماند افزود: احداث نیروگاه ریجکت‌سوز ۳۰۰ تن در روز، پروژه تولید سوخت مشتق از پسماند RDF به ظرفیت روزانه ۱۵۰ تن و احداث کارخانه بازیافت پسماندهای ساختمانی از جمله سایر پروژه‎‌های شاخص این سازمان است.

کد خبر 748422

دیگر خبرها

  • ۴ دلیل ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و سکه و نقره داغ شدن خریداران
  • شروع ساخت «نارنیا» گرتا گرویگ در آگوست/ فیلمبرداری ۷ ماهه!
  • بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳
  • پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد
  • برگزاری آیین بهره‌برداری از پروژه تعریض و ایمن‌سازی بزرگراه آزادگان
  • خریداران مسکن و مستاجران منتظر این تغییر باشند! / ابوالفضل نوروزی مطرح کرد
  • تولید بیش از ۲۶۰ هزار تن آسفالت در مجتمع تولیدی صفه اصفهان
  • اعلام شرایط تخفیف ۱۰ درصدی کل قرارداد واگذاری سرخابی‌ها
  • ماجرایی تازه برای خریداران طلا/ مالیات جدید در راه است؟
  • یک اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر این تغییر باشند