Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجوی (ایسکانیوز)، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی درباره بخشنامه جدید وزیر آموزش و پرورش برای ثبت نام مجازی و رایگان نوآموزان پیش دبستانی گفت: ابلاغ بخشنامه آموزش مجازی رایگان به معنی توقف فعالیت‌های در حال انجام در واحد پیش دبستانی ثبت نام شده در مدارس غیردولتی و کلاس‌های ضمیمه دولتی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که بر اساس اصول علم تعلیم و تربیت کودکان از طریق ارتباط و تعامل و دست‌ورزی و فعالیت‌های عملی یاد می‌گیرند و هیچ چیزی نمی‌تواند جایگزین تعامل مستقیم کودک و مربی شود، گفت: با در نظر داشتن اهمیت دوره پیش‌دبستانی و با توجه به کاهش آمار ثبت‌نام به دلیل دغدغه‌های خانواده‌ها برای حضور کودکان در مدرسه، دستورالعمل اجرای مجازی آموزش پیش‌دبستانی ارائه شده است که ماهیتی غیرحضوری دارد و بر بستر آموزش‌های تلویزیونی و بستر شبکه شاد می‌باشد و فرصت‌های یادگیری را فراهم می‌نماید تا کودکان عزیز بتوانند در معرض دریافت برنامه‌های تربیتی قرار گیرند و بدون برنامه رها نشوند و بتوانند آمادگی‌های لازم را برای حضور در مدرسه برای سال آینده کسب کنند.

حکیم زاده با اشاره به زحمات مربیانی که در این شرایط سخت کلاس‌های حضوری و ترکیبی در دوره پیش دبستانی را در مدارس غیر دولتی و کلاس‌های ضمیمه دولتی ارائه می‌دهند از خانواده‌ها درخواست کرد تا با همراهی با مربیان، نوآموزان را از فرصت‌های آموزش حضوری و ترکیبی محروم نکنند.

وی همچنین به نقش همکاران در استان‌ها و مناطق در اجرای صحیح این بخشنامه تاکید کرد و افزود: وظیفه ما تشویق خانواده‌ها به ثبت نام و تداوم برنامه آموزشی نوآموزان در واحد مدرسه است، لذا با ارتباط با خانواده‌ها باید سعی در ایجاد آرامش و رفع دغدغه‌های آنان برای حضور نوآموزان در مدرسه فراهم کنیم.

حکیم زاده به اقدامات نظام‌های آموزشی پیشرو در اولویت دادن حضور نوآموزان پیش دبستانی در محیط مدرسه اشاره کرد و با بیان اینکه در کشورهای پیشرو اولویت بازگشایی با دوره پیش دبستانی بوده از مناطق آموزشی درخواست کرد همچنان حمایت‌های لازم را برای برگزاری کلاس‌های حضوری و ترکیبی نوآموزان داشته باشند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در خصوص شرایط ثبت نام نوآموزان در آموزش‌های غیرحضوری رایگان گفت: این فرصت فقط برای نوآموزانی است که تا به حال در سامانه سناد ثبت نام نکرده اند و نوآموزان ثبت نام شده در واحدهای آموزشی مشمول این بخشنامه نمی‌باشند و برنامه‌های آنها با جدیت در بستر واحد مدرسه دنبال خواهد شد و آموزش غیر حضوری فقط برای شرایط اضطرار است و راهکار مرجع ما نیست.

انتهای پیام/

عاطفه نظارتی‌زاده کد خبر: 1073955 برچسب‌ها رضوان حکیم زاده وزارت آموزش و پرورش

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: رضوان حکیم زاده وزارت آموزش و پرورش پیش دبستانی خانواده ها حکیم زاده ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۵۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب سه هزار معلم جدید در آموزش و پرورش هرمزگان

ایسنا/هرمزگان مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: تا مهر امسال سه هزار معلم جدید در استان جذب می شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان؛ محمد قویدل در نشست خبری برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم افزود: این شمار، معلمان آزمون‌های استخدامی جدید و خروجی دانشگاه فرهنگیان هستند.

وی گفت: سیصد تن از این معلم‌های جدید در شهرستان بشاگرد و جزایر استان جذب می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان افزود: در زمینه تامین فضای آموزشی نیز پارسال ۸۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان به بهره‌برداری رسید و تا پایان امسال نیز ۵۰۰ کلاس دیگر در استان ساخته می‌شود.

قویدل افزود: هرمزگان اکنون حدود ۳۰۰ مدرسه فرسوده نیازمند نوسازی یا مقاوم سازی دارد.

وی گفت: شمار هنرستان‌های جوار صنعت نیز در هرمزگان اکنون به ۲۹ مدرسه رسیده است که در این زمینه استان پیشتاز است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان افزود: در دور دوم سفر هیات دولت به هرمزگان دوهزار میلیارد تومان اعتبار به آموزش و پرورش اختصاص یافت که نسبت به سفر قبلی، افزایش چهار برابری داشت.

قویدل درباره برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم هم گفت: امسال سه هزار و ۷۰۰ برنامه مختلف بزرگداشت مقام معلم در استان برگزار می‌شود.

وی افزود: نواختن زنگ سپاس در همه مدارس استان فردا یازدهم اردیبهشت ماه، حضور در گلزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شاهد و ایثارگر فرهنگیان و حضور ۹ معلم برتر استان در دیدار با رهبر معظم انقلاب از مهمترین برنامه‌های بزرگداشت مقام معلم است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: هرمزگان ۴۳۰ هزار دانش آموز و بیش از ۲۹ هزار فرهنگی دارد که در سه هزار و پانصد مدرسه مشغول آموزش هستند.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش دبستانی و دبستان خیرساز در بخش رضویه مشهد افتتاح شد
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه این استان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه در این استان
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور
  • جذب سه هزار معلم جدید در آموزش و پرورش هرمزگان
  • سنجش ۱۷ هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری
  • ابلاغ مأموریت ویژه برای آموزش‌های تخصصی به قضات
  • سنجش سلامت بیش از ۱۸ هزار نوآموز استان همدان