Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، یدالله موحد روز سه شنبه در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال دادگستری کل استان کرمان افزود: کار ساماندهی شهرک صنعتی در تعامل با استانداری و توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل این استان دنبال می شودو در این رابطه باید به نحوی اقدام کنیم که بتوان در سطح کشور اعلام کرد طرح جامعی برای ساماندهی بخشی از حاشیه شهر کرمان اجرایی شده و موفق بوده و امکان تعمیم آن در سایر نقاط حاشیه ای نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر این مطلب که همت مسئولان اجرایی استان کرمان برای ساماندهی شهرک صنعتی جای تقدیر دارد، اظهار داشت: در نخستین گام ساماندهی شهرک صنعتی باید اراضی دولتی و خصوصی در این شهرک مشخص و سنددار شوند و طرح کاداستر نیز برای آنها اجرایی شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن اشاره به این مطلب که کوره های آهک پزی موجود در شهرک صنعتی تهدید جدی علیه سلامت عمومی به شمار می روند و ساماندهی و انتقال آنها باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد برای احداث مسکن محرومان اعلام آمادگی کرده اند و در این زمینه باید زمین مورد نیاز از سوی شهرداری و سایر نهادهای مربوطه تامین شود.

موحد تصریح کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده، شهرک صنعتی کرمان هشت هزار نفر جمعیت دارد که بخشی از آنها در محدوده قانونی و بخشی در خارج از محدوده قانونی ساکن هستند.

وی گفت: با پیگیری های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان خیری برای توانمندسازی مردم ساکن در حاشیه شهر کرمان اعلام آمادگی کرده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بر ضرورت جلوگیری از تصرفات اراضی شهرک صنعتی تاکید کرد و ادامه داد: دادستان کرمان با همکاری راه و شهرسازی، شهرداری، منابع طبیعی و سایر نهادهای مربوطه از ایجاد هرگونه آثار تصرف و ایجاد بناهایی که آثار تصرف غیرقانونی هستند و به عنوان بنا مطرح می شوند، جلوگیری کنند و دستگاه قضایی نیز به عنوان جرم مشهود با آنها برخورد خواهد کرد.

موحد یادآور شد: بخشی از مستحدثات موجود در شهرک صنعتی، تنها ایجاد آثار تصرف است و نمی توان نام بنا را به آنها نسبت داد زیرا بسیاری از آنها به صورت خشکه چینی و یا با کمترین مصالح و به صورتی کاملا غیرایمن احداث شده اند.

رییس شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان بر شناسایی آلونک ها و نقل مکان آنها با همکاری کمیته امداد در مدت زمان معقول تاکید کرد و گفت: کار ساماندهی حاشیه شهر کرمان باید بر اساس زمانبندی مناسب و قابل ارزیابی دنبال شود تا در پایان سال جاری بتوان گزارش کاملی از روند اقدامات انجام شده ارائه کرد.

موحد ضمن بیان این مطلب که در حال حاضر فرایند رفع تصرف از اراضی دولتی کوتاه و این پرونده ها به صورت مستقیم به دادگاه ارسال شده و دادگاه حکم می دهد، گفت: شعبه ویژه رسیدگی به پرونده های حوزه تصرف اراضی دولتی در دادسرای کرمان فعال شده تا روند رسیدگی به این پرونده ها با سرعت بیشتری دنبال شود.

وی با اشاره به اینکه صیانت از حقوق بیت المال را وظیفه خود می دانیم، گفت: زمین خواری از جرائم مشهود است و ضابطان قضایی در برخورد با این جرایم می توانند راسا برخورد کرده ومتهم را بازداشت کنند.

دادستان کرمان نیز از اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره کل منابع طبیعی در رفع تصرف اراضی چشمه گز و کوهپایه تقدیر کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان نیز با اشاره به فعال شدن پایگاه پیشگیری و انسجام بخشی در شهرک صنعتی کرمان، گفت: به منظور ساماندهی شهرک صنعتی تعاملات بسیار خوبی با سازمان های مردم نهاد برقرار شده و  بانک اطلاعاتی مناسبی تدوین شده است.

سید مهدی قویدل با اشاره به این مطلب که کار صدور شناسنامه برای افراد فاقد اسناد هویتی در این منطقه در دست انجام است، گفت: اخطاریه های لازم برای انتقال کوره های آهکپزی از شهرک صنعتی نیز توسط شهرداری کرمان ارایه شده است.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی دادگستری کرمان حاشیه نشینی بزهکاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی دادگستری کرمان حاشیه نشینی بزهکاری خبرگزاری جمهوری اسلامی دادگستری کرمان حاشیه نشینی بزهکاری اخبار کنکور ساماندهی شهرک صنعتی حاشیه شهر کرمان دادگستری کل استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۲۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز کشف شد

به‌گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ غلامرضا زینالی با اعلام این خبر گفت: محل حفاری غیرمجاز در منزل شخصی واقع در شهرک شهید چمران (آخماقیه) تبریز طی دریافت گزارش‌های مردمی توسط عوامل یگان حفاظت کشف شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: طی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر انجام حفاری غیر مجاز در منزل شخصی و اخذ دستور مقام قضائی، عوامل یگان حفاظت با هماهنگی نیروی انتظامی تبریز طی بررسی محل مورد نظر، محل حفاری به عمق ۱۶ متر و دهانه‌ای به طول ۱۰ متر کشف کرده و مالک متورای این واحد مسکونی تحت تعقیب و پیگرد قانونی قرار گرفت.

او افزود: همچنین طی این عملیات ابزارآلات حفاری غیرمجاز اعم از طناب، سیم‌بکسل، موتور برق، دستگاه هواساز، و ماسک شیمیایی نیز کشف شده و برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی ارجاع داده شد.

سرهنگ زینالی خاطرنشان کرد: هم استانی‌های محترم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه میراث فرهنگی، مراتب را با تماس شماره ۰۹۶۶۲، مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور اطلاع دهند.

کد خبر 6090401

دیگر خبرها

  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند
  • محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز کشف شد
  • مساعدت بنگاه‌های معدنی برای توسعه و تجهیز اردوگاه‌های دانش‌آموزی جوادیه و شهید باهنر
  • دستگیری متخلفین برداشت غیرمجاز شن و ماسه در منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو
  • آتش‌سوزی گسترده در یک شهرک صنعتی در جنوب تهران
  • مشاورین املاک و خودرو باید دارای پروانه فعالیت باشند
  • تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان ضروری است
  • ساخت شهرک صنعتی پوشاک هنوز آغاز نشده است
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی ورامین