Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-08@15:00:51 GMT

آغاز بازارگردانی سهام بورسی تا هفته آینده

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۶۷۰۰۲

به گزارش بورس تابناک، فرهاد دژپسند با اشاره به برخی گمانه زنیها درخصوص کسری بودجه در سال جاری گفت: پیش بینی می‌شد درآمد و منابع جاری دولت تحقق پیدا نکند، اما دولت چگونه توانسته است این کسری تحقق منابع بودجه را جبران کند؟ ضمن اینکه بخش خصوصی هم یک نگرانی داشت که این به فشار مالیاتی منتهی نشود و یا برخی صاحب نظران نگران استقراض از بانک مرکزی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: می‌خواهم این خبر خوب را بدهم که خوشبختانه تدابیری که دولت اندیشید در شش ماه گذشته توانستیم کسری تحقق منابع را از محل فروش اوراق و از محل واگذاری‌های سهام شرکتها و دارایی های دولتی تقریباً جبران کنیم.

وزیر اقتصاد افزود: با این اقدام توانستیم مانع از این شویم که خدای نکرده کسری تحقق منابع به استقراض از سیستم بانکی یا فشار مالیاتی منجر شود ضمن اینکه امسال از نظر درآمد ناشی از واگذاری ها عملکرد بسیار درخشانی داشتیم یعنی حدود سی و سه هزار میلیارد تومان در نیمه اول امسال واگذاری صورت گرفت و این رقم قابل توجهی است.

وی گفت: در مورد اوراق هم حدود 90 هزار میلیارد تومان اسناد خزانه و اوراق منتشر شده و خوشبختانه سعی کردیم اگر هم کسری تحقق داریم آن را از جامعه بگیریم و منتهی به افزایش نقدینگی و افزایش تورم و پایه پولی نشود.

دژپسند اظهار کرد: از سال 92 که در سازمان برنامه و بودجه بودم و بعد به وزارت اقتصاد آمدم هیچ وقت دولت از بانک مرکزی استقراض نکرده و امسال هم در برنامه دولت نبوده است که از بانک مرکزی استقراض کند.

وزیر اقتصاد در مورد بازارگردانی در بازار سرمایه گفت: امروز جلسه پایش داشتم که ببینم مصوبه شورای عالی بورس چقدر اجرایی شده است ضمن اینکه خودم با دستگاه‌های ذیربط تماس هایی داشتم.

وزیر اقتصاد اظهار کرد: معدنی ها بازارگردانی را اجرایی کردند علاوه بر آن بانک‌ها اقدامات لازم را برای کار انجام دادند ضمن اینکه سازمان تامین اجتماعی و شستا به گفته وزیر رفاه کار بازارگردانی را انجام دادند و برخی از حقوقی‌ها نیز در آستانه عقد قرارداد هستند، فکر می کنم به سرعت تا اواسط هفته آینده همه بازارگردانی ها عملیاتی شود.

وی درباره افزوده شدن تخفیف 10 درصدی به خرید صندوق پالایش یکم افزود: برای کسانی که صندوق پاداش یکم خرید کردند میزان سهام افزایش پیدا می‌کند یعنی اگربه طور نمونه ده تا سهام خریده بودند 11 سهام داده خواهد شد که با این تخفیف برای کسانی که در پالایش یکم شرکت کردند تخفیف 30 درصدی کاملا اجرایی شده است.

 

منبع:تجارت نیوز

منبع: تابناک

کلیدواژه: مکانیسم ماشه جنگ قره باغ علیرضا رزم حسینی عیسی آل کثیر هفته دفاع مقدس مصطفی ادیب فرهاد دژپسند بازارگردانی بازار سرمایه واگذاری سهام مکانیسم ماشه جنگ قره باغ علیرضا رزم حسینی عیسی آل کثیر هفته دفاع مقدس مصطفی ادیب کسری تحقق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۷۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت هر کیلو گندم ۱۷ هزار و پانصد تومان/ آغاز خرید از هفته آینده

ابوالحسن صداقت کیش در گفت و گو با خبرنگار مهر، افزود: با توجه به پیش بینی هواشناسی، احتمالاً فصل برداشت و خرید تضمینی محصولات با شرایط بارندگی مواجه است.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های مرتبط و شورای برداشت باید پای کار باشند، تصریح کرد: در بحث خرید تضمینی محصولات کشاورزی در سطح استان ۹ مرکز خرید داریم که یکی از این مراکز در سال جدید اضافه شده است.

صداقت کیش بیان کرد: فعالیت دو مرکز خرید شهرستان کهگیلویه از هفته آینده با اولین برداشت در سطح مزارع آغاز خواهد شد.

مدیر کل غله استان خاطر نشان کرد: در مجموع پیش بینی می‌شود نسبت به سال قبل افزایش برداشت محصول داشته باشیم.

صداقت کیش با اشاره به برداشت ۷۵ هزار تن گندم در سال گذشته ابراز امیدواری کرد: با توجه به مزارع خوب کشاورزان که مراحل کاشت و داشت خوبی داشته‌اند، امسال این میزان نسبت به سال گذشته افزایش داشت.

وی تاکید کرد: کشاورزانی که کشت قراردادی انجام دادند، باید حتماً گندم را به اسم خود تحویل و یک پرینت از قرارداد در حین خرید داشته باشند.

صداقت کیش همچنین قیمت خرید هر کیلوگرم گندم معمولی را ۱۷ هزار و پانصد تومان و گندم دروم را ۱۸ هزار تومان عنوان کرد و گفت: قیمت خرید محصولات به شکل سراسری اعلام و بصورت یکپارچه در سامانه کشاورز ثبت خواهد شد.

مدیر کل غله استان خاطر نشان کرد: ما در اداره غله متولی خرید تضمینی محصولات کشاورزی و در تأمین نقدینگی نیز موظف به اقدام هستیم.

کد خبر 6097719

دیگر خبرها

  • اعتراف استاندار روحانی به موفقیت دولت رئیسی
  • تحقق پیش‌بینی هفته قبل: 1000 مورد به آمار کارخانه‌های احیایی در یک هفته اضافه شد
  • قصه فاضلاب بندرعباس و تدبیر دولت ‌برای پایان بی‌تدبیری‌ها
  • مدیرعامل فصل آینده پرسپولیس مشخص شد
  • آغاز خرید گندم با نرخ هر کیلو ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان از هفته آینده
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • مدیرعامل فصل آینده پرسپولیس تعیین شد
  • قیمت هر کیلو گندم ۱۷ هزار و پانصد تومان/ آغاز خرید از هفته آینده
  • ایزادخواه، نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • نماینده مجلس: نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم