Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کرمان با بیان اینکه موارد زیادی از تصرف حریم رودخانه در مناطق ییلاقی را داریم گفت: حکم تخریب ادارات ساخته شده در حریم رودخانه گرفته شد. - اخبار استانها -

علی رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه از نظر قانونی مدعی حفظ حریم رودخانه در استان آب منطقه‌ای است اظهار داشت: در استان کرمان 12 هزار کیلومتر رودخانه و مسیل داریم که از این میزان 8 هزار کیلومتر آن به دلیل قرار گرفته در مجاورت مناطق مسکونی و یا باغات و زمین‌های کشاورزی در اولویت قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با عنوان اینکه تا کنون مطالعات 492 کیلومتر حریم و بستر رودخانه‌ها در استان انجام شده است ادامه داد: مطالعه هزار و 647 کیلومتر حریم رودخانه‌های استان در سال گذشته و هزار و 350 کیلومتر آن نیز در سال جاری آغاز شده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کرمان با اشاره به اینکه این مطالعات 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند افزود: مطالعه حریم و بستر رودخانه‌های استان کرمان از محل اعتبارات ملی و استانی به سرعت در حال انجام است.

وی با بیان اینکه 19 کیلومتر از حریم و بستر رودخانه‌ها تا کنون ساماندهی قطعی شده و ظرف سال گذشته و سال  جاری 132 هکتار از حریم رودخانه‌های استان رفع تصرف شده است ادامه داد: از سال گذشته تا کنون بیش از 210 کیلومتر لایروبی رودخانه‌ها تیز انجام شده است.

رشیدی با اشاره به اینکه بسیاری از بناهایی که در حریم رودخانه‌های استان ساخته شده غیر قانونی هستند تصریح کرد: اما مواردی را هم داریم که مجوز ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها از شهرداری‌ها و دهیاری‌های گرفته شده است.

وی با بیان اینکه حتی مواردی را داریم که برای ساخت ادارات در حریم رودخانه در برخی شهرستان‌ها مجوز و پروانه صادر شده افزود: اما اکثر ساخت و سازها در این محدوده غیر قانونی است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کرمان با اشاره به اینکه رفع تصرف حریم رودخانه‌ها کار مشکلی بوده و نیازمند حکم قضائی است ادامه داد: هر چند در زمان رفع تصرف با مقاومت مردمی مواجه می‌شویم اما رفع تصرف حریم رودخانه‌ها در استان کرمان با جدیت در حال انجام است.

وی با بیان اینکه هر نوع ساخت و سازی چه قانونی و چه غیر قانونی اگر حریم رودخانه‌ها انجام شده و تصرفی انجام شود با دستور قضائی برای رفع تصرف آن اقدام می‌شود گفت: حریم رودخانه ملک شخصی کسی نیست و هیچ اجازه ساخت و سازی در این محدوده نباید داده شود.

رشیدی با اشاره به اینکه اکثر تصرفات انجام شده در حوزه حریم رودخانه‌های استان کرمان تصرف ملکی بوده و در برخی موارد ساخت و سازهایی هم انجام شده است ادامه داد: در شهرستان رفسنجان چندین مورد از ادارات را داریم که در حریم رودخانه ساخته شده‌اند که احکام قضائی برای تخریب آنها گرفته شده است.

وی با بیان اینکه حریم رودخانه‌ها تمام رودخانه‌های اصلی و فصلی را شامل می‌شود گفت: سال گذشته بارندگی‌های خیلی خوبی را در استان کرمان داشتیم و بیش از یک میلیارد متر مکعب ورودی سیلاب به سدهای استان بود که با مدیریت انجام شده در پایین‌دست سدها هیچ بحرانی را در استان در حوزه رودخانه‌های اصلی نداشتیم.

فرمانداران موظف به برخورد با متصرفین و آزادسازی حریم رودخانه‌ها در استان کرمان هستندسیل در جنوب استان کرمان 1230 میلیارد تومان خسارت برجای گذاشتاعتبارات بهسازی راه‌های مشکل‌دار در سیلاب‌های جنوب استان کرمان افزایش یافت

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کرمان با اشاره به اینکه مشکل اصلی ما در حریم رودخانه‌های فصلی است ادامه داد: بیشتر تجاوز به حریم رودخانه‌ها در استان در حوزه رودخانه‌های فصلی به ویژه رودخانه‌هایی است که سال‌ها سیلابی نداشته‌اند.

وی با بیان اینکه حریم یک رودخانه با توجه به نقشه‌های هوایی و سیلابی که در 25 سال گذشته داشته مشخص می‌شود گفت: در مناطق خوش آب و هوا استان مانند کوهپایه، سیرچ و دلفارد و جاهایی که ارزش ملک بیشتر بوده و محدودیت زمین بیشتر است شاهد تصرف بیشتر بستر و حریم رودخانه‌ها هستیم و موارد سودجویی و خرید و فروش ملک در حریم رودخانه‌ها در این مناطق زیاد است.

انتهای پیام/511/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان کرمان استان کرمان مدیرعامل آب منطقه ای استان کرمان حریم رودخانه های استان رودخانه ها در استان حریم رودخانه ها حریم رودخانه ها استان کرمان انجام شده ساخته شده سال گذشته رفع تصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۴۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۵ هزار متر مربع از زمینهای ملی خواف

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رییس اداره امور منابع آب خواف گفت: با تخریب یک استخر خاکی غیرمجاز در شهر سده از توابع بخش سلامی این شهرستان پنج هزار متر مربع از زمینهای ملی رفع تصرف شد.   مهدی سالاری افزود: یک باب استخر خاکی غیر مجاز در مسیل شهر سده خواف توسط گروه گشت و بازرسی اداره امور منابع آب شناسایی شد و با دستور مراجع قضایی و در معیت ضابط قضایی استخر یادشده تخریب و حدود پنج هزار متر مربع از زمینهای ملی این منطقه رفع تصرف و بازگشایی شد.   رییس اداره امور منابع آب خواف از کشاورزان خواست که قبل از هر گونه احداث استخر مجوز آن را از جهاد کشاورزی و امور منابع آب بگیرند.   سالاری افزود: ۶ هکتار از زمینهای ملی اطراف رودخانه های این شهرستان طی سال گذشته بازگشایی و بستر رودخانه ها رفع تصرف شد   وی لایروبی ۱۰ کیلومتر از رودخانه های شهرستان خواف را از دیگر اقدامات اداره امور منابع آب خواف در سال گذشته ذکر کرد.   از مجموع افزون بر ۵۲ هزار مشترک انشعاب آب در شهرستان خواف خراسان رضوی ۳۰ هزار مشترک، شهری و بیش از ۲۲ هزار مشترک روستایی هستند.   مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۸ هزار متر از اراضی ملی در رودسر
  • ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه پر شد
  • استمرار اقداماتی در راستای ساماندهی کشف رود
  • لایروبی ۳۰ کیلومتر از رودخانه‌های کرمانشاه
  • رفع تصرف ۵ هزار متر مربع از زمینهای ملی خواف
  • رفع تصرف ۱۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رضوانشهر
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • خروش آبشار فصلی بر اثر بارش‌های اخیر در منطقه کیش انجیرو روستای گوجر + فیلم
  • فیلم | جاده شهداد - نهبندان مسدود است
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن