Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان استاندار گیلان گفت: بر ضرورت اجرای دقیق برنامه اقدام مشترک بازآفرینی شهری برای ارتقاء زندگی شهروندان و سلامت آنان تاکید کرد.

ارسلان زارع امروز در جلسه ستاد استانی باز آفرینی پایدار شهری محدوده‌ها و محلات که در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد، با اشاره به اینکه در بخش‌هایی از شهرها بافت و محلاتی وجود دارد که عناوین مختلفی نظیر حاشیه‌نشینی و بافت‌های فرسوده را به وجود آورده‌اند، گفت: شهروندان در این سکونت‌گاه‌ها مشمول اخذ خدمات شهری باکیفیت پایین هستند و باید از ظرفیت های قانونی ستاد و حمایت‌های دولت به نحو شایسته استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه وضعیت برخی از محلات در شهرها برای شهروندان آزار دهنده است، افزود: ظاهر برخی از این محلات به قدری مشمئزکننده است که نیاز نیست برای تشخیص آن کارشناس شهری باشیم، بلکه هر غیرکارشناسی می‌تواند تشخیص دهد که زندگی و حتی شهروندان در آنها چالش‌های جدی دارد، بنابراین اجرای دقیق برنامه اقدام مشترک بازآفرینی شهری برای ارتقاء زندگی شهروندان و سلامت آنان ضرورت دارد.

زارع ادامه داد: در اجرای برنامه اقدام مشترک وجود هماهنگی متوازن میان دستگاه‌ها بسیار تاثیرگذار است و تاکید دارم، نهادهای فرهنگی و اجتماعی نیز در کنار دستگاه های خدمات رسان در این ستاد همزمان با انجام امور سخت افزاری بازآفرینی شهری، برنامه‌های متنوع و اثرگذار ملموس در این مناطق اجرا کنند.

استاندار گیلان پیش بینی اعتبارات در کنار منابع اختصاص یافته توسط فرمانداران به عنوان رئیسان کمیته های شهرستانی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی را جزو انتظارات خود عنوان کرد و افزود: در سال جاری حدود ۴۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه های مصوب در نظر گرفته شده که به طور قطع بهبود سطح کیفیت زندگی شهروندان با این میزان قابل جبران نیست و نیازمند تقویت است.

زارع، پیشگیری از تعدد پروژه‌ها و تمرکز بر پروژه‌های محدود را گامی موثر در اجرایی شدن آنان در کوتاه مدت عنوان کرد و ادامه داد: بهره‌گیری از اعتبارات ارزش افزوده اختصاصی به شهرداری‌ها و هدایت آن توسط شهرداران به سوی پروژه های بازآفرینی، می‌تواند تحولات خوبی را در این حوزه رقم بزند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی بازآفرینی شهری برنامه اقدام مشترک زندگی شهروندان بازآفرینی شهری پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۶۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری 10 خرده فروش مواد مخدر در شهرستان فردوس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  سرهنگ جواد بلوکيان گفت:  پليس با هدف ارتقاء آرامش خاطر شهروندان و به منظور پيشگيري از جرايم، طرح پاکسازي نقاط آلوده و جرم خيز را در قالب طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در شهرستان فردوس را به اجرا گذاشته است. 


وي با بیان اینکه  ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات گسترده ميداني مناطق آلوده و جرم خيز را شناسايي و با هماهنگي مقام قضائي محل هاي شناسايي شده را مورد بازرسي قرار دادند. افزود: مأموران در بازرسي از پاتوق هاي شناسايي شده مقدار 11 کيلو و 700 گرم مواد مخدر کشف و 10 نفر خرده فروش مواد را دستگير کردند.


جانشين فرماندهي انتظامي شهرستان فردوس با اشاره به اين که متهمان دستگير شده با تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شدند؛ از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مشكوک، به ويژه در زمينه توزيع انواع موادمخدر، مراتب را به مركز فوريت هاي پليسي 110 اعلام كنند. 

دیگر خبرها

  • ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی برای نوسازی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • احداث متروی رباط کریم؛ اجرای طرح بعد از تملک اراضی
  • معاون وزیر راه در پاسخ به جماران: از خاک هرمز و ابوموسی در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن استفاده نمی شود
  • دستگیری 10 خرده فروش مواد مخدر در شهرستان فردوس
  • اجرای ۱۰۰ درصدی بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن بازآفرینی در آذربایجان‌غربی
  • ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی در کل کشور در سال گذشته
  • برخورداری ۱۶۹ هزار مشترک روستایی از آب شرب تا پایان سال
  • اجرای طرح کلید به کلید، اولویت شرکت بازآفرینی شهری 
  • آغاز اجرای طرح کلید به کلید در ۱۸ استان کشور                           
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان