Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای لبراهن که نخستین بار بررسی پرونده تخریب مسجد بابری را بر عهده داشت حکم صادر شده توسط دادگاه عالی هند را رد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم به نقل از دِ وایر، «منموهن سینگ لبراهن» رئیس شورای لبراهن که در سال 1992 و همزمان با تخریب مسجد بابری توسط هندوهای افراط گرا تحقیقات خود را آغاز کرده بود، اعلام کرد: شکی ندارم تخریب این مسجد یک توطئه برنامه ریزی شده بود نه یک اقدام احساسی و ناگهانی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیلهای ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید )

لبراهن گفت: من در جریان تحقیقات خود به افرادی برخوردم که صراحت از نقشه قبلی برای تخریب این مسجد سخن گفتند.

وی افزود: اشخاصی نظیر«اوما بهارتی» که جزو چهره های سرشناس دولت کنونی هند و سازمان آر اس اس هستند به صراحت اعتراف کردند که با برنامه ریزی کامل به مسجد حمله کرده و آن را تخریب کرده اند.

رئیس شورای لبراهن اضافه کرد: سروزیر کنونی اتراپرادش نیز در جریان بررسی پرونده و اعترافات عاملان تخریب مسجد بابری قرار دارد.

وی تاکید کرد: من کاملا در ذهن دارم که اوما بهارتی مسئولیت تخریب این مسجد را پذیرفته و در مورد جزئیات برنامه ریزی تخریب نیز سخنانی به زبان آورد.

گفتنی است دو روز پیش دادگاه عالی هند پس از 28 سال رای نهایی عاملان حمله به مسجد بابری را صادر کرده و تمام آنها را تبرئه کرد.

دادگاه هند اعلام کرد: دلیل اصلی تبرئه عاملان تخریب مسجد بابری این است که آنها یک دسیسه طراحی شده را اجرا نکردند بلکه حمله ناگهان شروع شده است.

پرونده تخریب مسجد بابری قدیمی ترین پرونده تاریخ هند بود که رای آن علیه مسلمانان صادر شد و زمین این مسجد به هندوها رسید.

دستگاه قضایی هند حکم پایانی پرونده تخریب مسجد بابری را اعلام می‌کندمولانا ولی رحمان: قضات دادگاه عالی هند در پرونده زمین مسجد بابری عدالت را زیر پا گذاشتندفعال رسانه‌ای هند: مسلمانان ساخت مسجد در زمین جایگزین مسجد بابری را نمی‌پذیرندنخست وزیر هند: با لغو خودمختاری کشمیر و ساخت معبد رام به جای مسجد بابری به وعده‌های انتخاباتی خود عمل کردیم

انتهای پیام/.

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مسجد اخبار هند مسجد اخبار هند تخریب مسجد بابری مسجد بابری برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۴۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، دبیر یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی گفت: همزمان با گرامیداشت سومین سالگرد شهید حجازی، اولین نشست برنامه ریزی و هماهنگی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور استان انجام شد.


سرهنگ مسعود پهلوان افزود: برای برگزاری این یادواره ۸ کارگروه تخصصی با موضوعات فرهنگی، هنری، حفظ و نشر آثار، فضای مجازی و رسانه، بانوان و خانواده، جوانان و نخبگان، اقشار و اداری و پشتیبانی تشکیل شده است.

 

در این نشست سخنرانان ضمن تبیین برنامه های یادواره، نام و یاد سردار حجازی جانشین سپاه قدس که سه سال پیش دعوت حق را لبیک گفت، گرامی داشتند.

 

یادواره شهدای ترور زیر مجموعه کنگره ملی ۱۸ هزار شهید خراسان رضوی است که اسفند امسال در مشهد برگزار خواهد شد.


در خراسان رضوی یک هزار و ۵۰ شهید ترور از ابتدای انقلاب خون خود را فدای نظام جمهوری اسلامی ایران کرده اند.

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت
  • حمل محصولات کشاورزی گلستان، برنامه ریزی های لازم را می خواهد
  • اردیبهشت تئاتر مثل قبل برگزار نمی‌شود
  • سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
  • هشدار حماس درباره توطئه‌های صهیونیست‌ها علیه مسجدالاقصی
  • برنامه‌ریزی مالک جدید استقلال برای قهرمانی در آسیا
  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی