Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@17:24:53 GMT

کهگیلویه و بویراحمد در حسرت میدان میوه و تره بار

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۵۴۴۰۱

کهگیلویه و بویراحمد در حسرت میدان میوه و تره بار

به گزارش ایرنا، سالها پیش یک میدان میوه و تره بار در ورودی شهر یاسوج و در ابتدای جاده قدیم یاسوج به شیراز ساخته شد تا در آن میوه مورد نیاز بازار استان به قیمت مناسب توزیع شود اما تاکنون تعطیل مانده است و گفته می شود با برگزاری مناقصه به یک سرمایه گذار واگذار شده است.

نبود میدان میوه و تره بار در مرکز استان سبب افزایش قیمت میوه در مناطق مختلف استان، بی نظمی در توزیع و یکه تازی دلالان میوه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهروندان یاسوجی معتقدند که دلالان میوه در شهر یاسوج که برای مردم ناشناخته نیستند با اخلال در کار راه اندازی میدان میوه و تره بار به سودهای کلان دست یافته اند و همواره برای ایجاد این میدان مانع تراشی می کنند.

یک شهروند یاسوجی گفت: نبود میدان میوه و تره بار در مرکز استان موجب شده وانت بارهای حامل میوه نامرغوب در کوچه ،خیابانها و جاده های ورودی ،چهره نازیبایی به شهر یاسوج بدهند و گویا هیچ مسوول و نهادی توان مقابله با این وضعیت را ندارد. 

جهانگیر محمودی از مسوولان  استانی خواست یک بار برای همیشه وضعیت میدان میوه و تره بار مرکز استان را روشن کنند چرا که یاسوج تنها مرکز استان در کشور است که میدان میوه و تره بار ندارد. 

سالانه ۹۱۰ هزار تن انواع محصول کشاورزی در این استان تولید می‌شود که بخش  زیادی از آن میوه است.

یک کارشناس امور باغبانی گفت: محصولات کشاورزی این استان از جمله میوه به صورت خام و با قیمت پایین از استان خارج می شود و سپس با بسته بندی و قیمت گزاف توسط دلالان وارد بازار استان می شود.

به گفته وی با وجود حجم بالای تولیدات باغی ،استان فاقد صنایع تبدیلی در این بخش است و  به همین دلیل میوه استان با قیمت کم از منطقه خارج می شود و سود ان به جیب دلالان می رود.

سیب، میوه های هسته دار ،مرکبات شامل لیموترش، نارنگی ، پرتقال ، انگور و زیتون از مهمترین محصولات باغی استان است.

شهردار یاسوج گفت: بی میلی سرمایه گذاران به ایجاد میدان و مداخله مافیای میوه در امر فروش میوه و تره بار در یاسوج مانع از راه اندازی میدان میوه و تره بار در مرکز استان شده است.

نستهن مقدم تصریح کرد: کمیت، کیفیت و قیمت میوه با راه اندازی میدان میوه و تره بار در استان متحول و به نفع شهروندان خواهد شد و وانت بار های میوه فروش نیز می توانند با هماهنگی های لازم در این میدان فعالیت داشته باشند.

شهردار یاسوج توضیح بیشتری درباره مافیای میوه  و همچنین برنامه شهرداری برای راه اندازی میدان میوه و تره بار در یاسوج مرکز استان نداد. 

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: یکی از علت های اصلی گرانی میوه نبود میدان میوه و تره بار در مرکز استان است.

براتعلی صالحی افزود: ایجاد میدان میوه و تره بار در استان ضروری است و هم اینک در بحث ایجاد آن مشکل اساسی وجود دارد.

وی عنوان کرد:دلایل متفاوتی در راه اندازی نکردن این میدان دخیل است که عمده ترین آن مانع تراشی برخی از دلالان میوه در این استان است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از سال گذشته تاکنون چندین بار برای ایجاد میدان میوه و تره بار به مدیران متولی تاکید کرده اما هنوز کاری صورت نگرفته است.

حسین کلانتری ابراز داشت: ایجاد این میدان از خواسته های به حق مردم استان است که راه اندازی آن می تواند نقش مهمی در توزیع میوه های با کیفیت و با قیمت مناسب داشته باشد.

از سال ۱۳۹۲ تاکنون در یک دوره پنج ساله سه هزار و ۷۰۰ هکتار باغ در این استان ایجاد شده است. مساحت باغ‌های استان کهگیلویه و بویراحمد ۴۳ هزار و ۴۰۲ هکتار بوده که بیشتر آن بارور است. 

برچسب‌ها کهگیلویه وبویراحمد یاسوج سازمان تعزیرات حکومتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه وبویراحمد یاسوج سازمان تعزیرات حکومتی کهگیلویه وبویراحمد یاسوج سازمان تعزیرات حکومتی اخبار کنکور میدان میوه و تره بار در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۴۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لباس فرم برای دانش آموزان اجباری نیست

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، جمالی آرند سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد افزود: با توجه به شرایط اقتصادی خانوارهای استان هرگونه اجبار توسط مدیران مدارس ممنوع و در صورت مشاهده و یا دریافت گزارش و شکایات مردمی با مدیر مدرسه متخلف برخورد قانونی می‌شود.

وی گفت: در نخستین کارگروه تولید، ساماندهی، نظارت و توزیع لباس فرم دانش‌آموزان استان در سال تحصیلی جدید، چگونگی پوشش، نظارت و توزیع لباس‌های فرم دانش‌آموزان بررسی شد. داشتن روپوش یکسان و متحدالشکل برای هر دوره تحصیلی در مدرسه علاوه بر تقویت حس و روحیه همدلی و دوستی بیشتر در بین دانش‌آموزان، باعث رشد تحصیلی آنها، کاهش استرس ناشی از نحوه مد و لباس، ایجاد آرامش، تمرکز فکری بیشتر آنها بر روی درس و تحصیل و از همه مهم‌تر کاهش هزینه‌های مالی برای خانواده‌ها می‌شود. مدیران و متولیان مدرسه حق اجبار دانش آموز یا اولیا به خرید لباس فرم جدید را ندارند.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1229436 برچسب‌ها مدارس

دیگر خبرها

  • تجلیل از معلمان نمونه کشوری و استانی در یاسوج+تصاویر
  • گام‌های نهایی برای سر آمدن انتظار چندساله؛ فقط یک ماه تا افتتاح پل چهارم بشار
  • یک میلیون و۳۱۸هزارقطعه جوجه ریزی در مرغداریهای استان انجام شد
  • افتتاح دو شهرداری جدید شهر ممبی و شهر سرآسیاب یوسفی
  • ۹۸ و ۸ دهم درصد نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد
  • کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه دوم جوجه‌ریزی کشور
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
  • یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین
  • هشتیمن جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌ زمین در یاسوج برپا می شود
  • لباس فرم برای دانش آموزان اجباری نیست