Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: اعتبار مصوب تهیه طرح هادی و بازنگری برای امسال از منابع ملی ۵۰۶۵ میلیون ریال برای ۱۴روستا است.

رضا خواجه‌ای صبح امروز (۱۶ مهرماه) به مناسبت فرا رسیدن ۱۵ مهرماه روز ملی روستا در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: روستاها به عنوان یکی از کانون‌های پرتحرک، مولد و موثر در نظام و توان اقتصادی ایران اسلامی و مظهر خوداتکایی و خودکفایی، ظرفیتی مهم و موثر برای توسعه پایدار و پیشرفت و اعتلای کشور محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه، توجه ویژه و محوری به مناطق روستایی و ارتقای شاخص‌های توسعه پایدار در روستاها از جمله اولویت‌های اساسی است که با برنامه‌ریزی و اختصاص تسهیلات و امکانات لازم خاصه در جهت تحقق مهاجرت معکوس به کانون‌های تولید و اعتلای معیشت و اقتصاد روستاییان صورت گرفته است، افزود: در این راستا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان متولی طرح‌های توسعه روستایی به خصوص با تهیه واجرای طرح‌های هادی روستایی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی نقش به‌سزایی در امر توسعه همه‌جانبه روستاها داشته و در همین راستا توانسته از این طریق گام‌های موثری را در جهت بهبود وضعیت کلان جامعه روستایی همراه با بسترسازی مناسب برای بهبود وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بردارد و در نهایت موجبات نگه‌داشت جمعیت و مهاجرت معکوس روستائیان را ایفا کند.

این مسئول ادامه داد: بنیاد مسکن نهادی است که همواره در ارائه خدمات به روستائیان پیشگام بوده و توانسته خدمات ویژه‌ای انجام دهد. خوشبختانه طی چند سال اخیر خدمات قابل توجهی در راستای بهبود زندگی روستائیان ارائه شده و موجب شده پایداری فضاهای روستایی در ابعاد مختلف، نقش موثری در توسعه منطقه‌ای و ملی داشته باشد.

خواجه‌ای تصریح کرد: توسعه روستایی راهبردی برای بهبود زندگی اجتماعی و اقتصادی روستائیان است که باید همه‌جانبه، مستمر و تحول‌آفرین باشد که برای تحقق این امر ایجاد زمینه مشارکت همه‌جانبه، همکاری و همدلی بین همه اهالی روستا امری ضروری بوده و مسئولان نیز باید با برنامه‌ریزی صحیح و توزیع عادلانه منابع و اعتبارات، رفاه و آسایش را برای روستائیان به ارمغان آورند و از فاصله طبقاتی بین زندگی خانوار روستایی و شهری بکاهند که در این راستا دهیاران به‌عنوان نهاد مردمی نقش سازنده‌ای در فرهنگ عمومی و توسعه و آبادانی شهرها و روستاها ایفا می‌کنند و به خوبی می‌توانند با هدف تحقق توسعه پایدار، فضای تعامل و انسجام را در روستاها فراهم سازند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان یادآور شد: از آنجایی که اهداف بنیاد مسکن و دهیاری در یک راستا است، بنیاد مسکن نیز با توجه به توان تخصصی کارشناسان خود همواره در جهت هم‌سویی و مشارکت در اجرای طرح‌های عمرانی روستاها تلاش ‌کرده و بهره‌گیری بهینه از منابع ملی و استانی را در دستور کار قرار داده است.

وی با اشاره به اجرای طرح هادی در سطح روستاها، گفت: از مجموع ۷۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان طرح هادی برای ۷۰۴ روستا تهیه و در ۴۰۰ روستای استان نیز اجرا شده است. میانگین اجرای طرح هادی روستایی در سطح کشور ۴۶.۲ درصد و در استان زنجان ۵۶.۳ درصد است که در این زمینه عملکرد استان بالاتر از میانگین کشوری است و مبلغ اعتبار مصوب جهت تهیه طرح هادی و بازنگری در سال جاری  از منابع ملی  ۵۰۶۵ میلیون ریال برای ۱۴ روستا است.

این مسئول با اشاره به احداث ۲۰۰۰ واحد مسکونی محرومان در استان، عنوان کرد: برای احداث ۲۰۰۰ واحد مسکونی محرومان در استان زنجان، ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات اختصاص یافته که ۶۰ میلیارد تومان آن بلاعوض است. بابت ساخت این واحدهای مسکونی هزینه‌ای از خانواده‌ها دریافت نمی‌شود، به طوری که برای ساخت هر واحد مسکونی ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با کار مزد ۵ درصد و ۳۰ میلیون تومان نیز تسهیلات بلاعوض از سوی بنیاد مسکن استان و همکاری بانک‌های عامل در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همچنین با اشاره به احداث و تعمیر ۲۹۵۸ واحد مسکونی شهری و روستایی خسارت دیده ناشی از حوادث سال گذشته با اعتباری بالغ بر ۹۴۳ میلیارد ریال از سوی بنیاد مسکن، خاطرنشان کرد: ۱۵۰۸ فقره تسهیلات احداثی و ۱۴۵۰ فقره تسهیلات تعمیری به متقاضیان از سوی بانک‌های عامل پرداخت شده است. همچنین ۲۰۳ هزار و ۴۸۰ کیسه سیمان اهدائی مقام معظم رهبری و ۳۳۴ هزار و ۷۳۰ میلیون ریال کمک بلاعوض بازسازی در اختیار متقاضیان  قرار گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی روز ملی روستا رضا خواجه ای طرح هادی روستایی استان زنجان میلیون ریال واحد مسکونی بنیاد مسکن طرح هادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۸۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع معابر روستا‌های خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ سعید رئوفی افزود: اجرای طرح هادی در ۷۹ روستای استان سال گذشته اجرا شد.

وی گفت: امسال هم از برنامه‌های سال گذشته، آسفالت ۷۹ روستا در دست پیگیری است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان اضافه کرد: اکنون طرح هادی در ۵۷۲ روستای استان اجرایی شده و بر این اساس ۷۹ درصد از روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان از مزایای این طرح بهره‌مند هستند که این رقم در کشور ۶۸ درصد است.

به گفته رئوفی ۷۲۲ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان وجود دارد که مطالعات طرح هادی در تمامی این مناطق انجام شده است.

دیگر خبرها

  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • توسعه عمرانی در روستاهای بخش ریگ تسریع می‌شود
  • اعتبار ۱۱ هزار میلیارد ریالی برای راههای آذربایجان شرقی
  • عمران وآبادانی روستاهای استان در قالب طرح هادی
  • اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد