Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سید محمدتقی علوی مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجرای برنامه‌های هفته تربیت بدنی و ورزش امسال با هدف قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا با رعایت نکات بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.
سید محمدتقی علوی افزود: ۱۵۰ برنامه فرهنگی و ورزشی در هفته تربیت بدنی و ورزش امسال در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: ورزش صبحگاهی و کوهپیمایی کارکنان دستگاه‌های اجرایی، پیاده روی خانوادگی، رقابت‌های ورزشی در رشته‌های تنیس روی میز و دارت، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا و دیدار جمعی از متولیان حوزه ورزش استان با امام جمعه یاسوج از جمله این برنامه‌ها است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: بهره برداری از پنج طرح ورزشی شامل سالن چندمنظوره، خانه جوان و زمین چمن مصنوعی در شهرستان‌های بویراحمد، دنا، گچساران و کهگیلویه با اعتبار ۳۷ میلیارد ریال از دیگر برنامه‌های هفته تربیت بدنی و ورزش امسال در این استان است.
۲۶ مهر تا دوم آبان هر سال به عنوان هفته تربیت بدنی و ورزش نامگذاری شده است.   انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هفته تربیت بدنی طرح ورزشی کهگیلویه و بویراحمد هفته تربیت بدنی و ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۴۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی

  به گزارش ­خبرگزاری صدا و سیما؛ ­دکتر رادمنش با بیان اینکه در مکتب طب سنتی ایران چیدمان تغذیه بر اساس فصل، سن، محل زندگی و مزاج اشخاص متفاوت است، اما یکسری تدابیر عمومی نیز وجود دارد که رعایت آنها به حفظ سلامت همه افراد­ کمک می‌کند؛ تاکید کرد: پرهیز از پرخوری و درهم خوری یکی از اصول مهم تغذیه به شمار می‌آید، زیرا رعایت نکردن آن موجب تداخل و اختلال در هضم و ابتلا به انواع بیماری‌ها می‌شود. دکتر رادمنش همچنین داشتن نظم در ساعات غذا خوردن را یکی از مهمترین آداب تغذیه صحیح دانست و بر ایجاد فاصله کافی بین وعده شام و خوابیدن تاکید کرد. وی افزود: طب ایرانی، طب کلی نگر است و پزشکان متخصص طب ایرانی بر اساس شرایط هر فرد، دستورهای خاصی را به وی ارائه می‌دهند. در طب ایرانی پیشگیری از بیماری با رعایت اصول ششگانه حفظ سلامتی جز قوانین بنیادین می‌باشد. این اصول عبارتند از آب و هوا، تغذیه، حرکات بدنی، خواب و بیداری، نگهداری مواد لازم و دفع مواد زاید و حالات روحی و روانی که در این میان ورزش و تغذیه از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. این پزشک و متخصص طب ایرانی ادامه داد: ورزش اصولی، عامل مهمی برای حفظ سلامتی به شمار می‌رود و برای آن فواید زیادی ذکر شده است. به نظر برخی از حکما، چون ابن سینا، عامل ورزش در حفظ سلامتی، بر همه عوامل حتی تغذیه، تقدم دارد و برای اینکه از فعالیت‌های بدنی بیشترین فایده نصیب افراد شود، ورزش‌های متناسب با هر فرد پیشنهاد شده است. وی افزود: فعالیت بدنی منظم و متناسب با سن و شرایط جسمانی، فواید بی‌شماری برای سلامت جسم و روان دارد. تشویق اعضای خانواده به انجام فعالیت‌های ورزشی مانند پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، شنا و ورزش‌های گروهی، متناسب با شرایط افراد خانواده می‌تواند روحیه نشاط و شادابی را در خانه حاکم کند. ­ وی در پایان گفت: با همدلی و همکاری خانواده‌ها، رسانه‌ها، سازمان‌های دولتی و غیردولتی می‌توانیم با ترویج فرهنگ غذای سالم و ورزش همگانی و متناسب بر پایه آموزه‌های طب ایرانی، جامعه‌ای سالم و پویا برای نسل‌های آینده بسازیم. هفته سلامت فرصتی مغتنم برای آغاز این حرکت ارزشمند است.

دیگر خبرها

  • حضور بیش از ۱۲۰۰ نفر ورزشکار در ویژه‌برنامه «ایرانی پهلوان»
  • اجرای بیش از ۵۰ ویژه برنامه هفته عقیدتی سیاسی در آستارا
  • همایش پیاده‌روی میمند
  • برگزاری 120 برنامه در هفته عقیدتی _ سیاسی در خراسان جنوبی
  • هفته زمین پاک
  • اجرای ۴۰ ویژه برنامه دهه کرامت در گیلان
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی
  • محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد
  • نواختن زنگ سپاس در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای ۲۹ ویژه برنامه در منطقه ۸ ویژه هفته فرهنگی اصفهان