Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ پس از گذشت هفت سال از تصویب نامگذاری فرودگاه بین‌المللی ارومیه به«شهید باکری» در شورای نظارت بر اماکن آذربایجان‌غربی، سرانجام نام فرودگاه ارومیه به نام این شهید والامقام نامگذاری شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، در تاریخ 13 اسفند سال 92، جلسه شورای نظارت بر نامگذاری اماکن آذربایجان‌غربی برگزار و در آن، نامگذاری فرودگاه بین‌المللی ارومیه بنام شهید مهدی باکری به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آن جلسه سیدهادی بهادری معاون اسبق امور عمرانی استاندار آذربایجانغربی و نماینده سابق مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت که سردار شهید مهدی باکری به عنوان گوهر گرانقدر آذربایجان‌غربی در عرصه مبارزات انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس نقش بسیار برجسته‌ای را ایفا کرده و سمبل ایثار و رشادت و الگوی جوانان ایران است و بنابراین باید به پاس ارج نهادن مقام این شهید و شهیدان، نام فرودگاه ارومیه به شهید باکری نامگذاری شود.

اما تغییر نام فرودگاه‌ها نیز مراحلی دارد و معمولا مراحل تغییر و نام‌گذاری فرودگاه‌های کشور بدین گونه است که در ابتدا استاندار به‌عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی یک استان، باید مکاتبه‌ای با سازمان هواپیمایی کشور و شرکت فرودگاه‌های کشور در این زمینه انجام دهد.

پس از آن، فرآیند تغییر نام آغاز شده و در صورت تأیید مراجعی همچون فرهنگستان ادب، وزارت راه و تأیید نهایی وزارت کشور، نام پیشنهادی بر روی فرودگاه ثبت می‌شود و این تغییرنام منجر به ثبت در اسناد بین‌المللی شده و در صورت طی کردن این فرآیند، تغییر نام عنوان جدید فرودگاه در کتب مرجع هوانوردی ثبت می‌شود.

در سال 93 نیز مسئولان امر بر نامگذاری این فرودگاه به نام شهید بزرگ آذربایجان تاکید می‌کردند اما همچنان این موضوع به صورت رسمی انجام نشد، یک سال پس از آن هم یعنی در سال 94، با وجود اینکه این موضوع به تدریج به مطالبه عمومی تبدیل میشد باز هم خبری از اجرایی شدن مصوبه سال 92 نشد.

مردم به پویش تغییر نام فرودگاه ارومیه به نام«شهید باکری»پیوستندتغییر نام فرودگاه ارومیه به "شهید باکری" در شورای شهر تصویب شد‌9 سال تلاش برای تغییر نام فرودگاه ارومیه به شهید باکری به نتیجه نرسید

در سال 95 نیز نمایندگان مجلس ارومیه در مصاحبه‌های خود بر لزوم نامگذاری فرودگاه بین المللی ارومیه به شهید باکری تاکید کردند و مدیرکل فرودگاه‌های استان اظهار کرد که این موضوع در حال پیگیری است اما با پایان سال 96 نیز مصوبه سال 92 همچنان اجرایی نشد.

بنابراین پس از گذشت سال‌ها از تصویب این موضوع و لزوم برآورده شدن مطالبات مردمی در زمینه نامگذاری فرودگاه به نام شهید باکری، اما خبری از آن نشد و همچنان نام فرودگاه بین‌المللی ارومیه، هیچ تغییری نکرد.

در هشت دی سال 97 «کمال پرهیزکار» مدیرکل سابق فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی با اشاره به موضوع نامگذاری فرودگاه بین‌المللی ارومیه به «شهید باکری»تصریح کرد: برای تغییر نام این فرودگاه باید مراحل کامل تغییر از مبادی ذیربط تکمیل شود.

درخواست جوانان انقلابی برای تغییر نام فرودگاه ارومیه در فضای مجازی

در سال‌های اخیر درخواست‌های عملیاتی شدن این موضوع بیشتر شد تا جایی کهدر بهمن سال گذشته و در راستای اجرایی شدن مصوبه شورای نظارت بر نامگذاری اماکن آذربایجان‌غربی مبنی بر تغییر نام فرودگاه ارومیه به نام شهید باکری، بسیاری از جوانان انقلابی در فضای مجازی و در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی، پویشی مبنی بر لزوم عملیاتی شدن این موضوع به راه انداختند.

در بخشی از این نامه آمده بود: «ایرانیان ارومیه را دیار باکری‌ها می‌شناسند و شهید مهدی باکری اسوه ساده‌زیستی، اخلاق، مجاهدت، معنویت، ولایتمداری و مدیریت اسلامی، نمادی از تبلور غیرت مردم این شهر و خطه شهیدپرور آذربایجان است».

در ادامه نیز آمده بود «نامگذاری فرودگاه بین‌المللی ارومیه به نام شهید مهدی باکری، سال‌ها است که به یک مطالبه مردمی برای ارومیه‌ها بوده و این مسئله بارها از زبان خواص و نمایندگان این شهر در مجامع و محافل مختلف مطرح شده اما در کمال تاسف همچنان شاهد عدم تحقق این خواسته مهم هستیم».

حتی در آن مقطع، بازیگر ارومیه‌ای کشورمان یعنی«آتش تقی‌پور» نیز به این پویش پیوسته و از آن حمایت کرد و از سوی دیگر ‌محمدمهدی شهریاری» استاندار آذربایجان‌غربی نیز در تماس تلفنی خویش، اعلام کرد که با توجه به درخواست‌های مردمی، «پیگیر» نامگذاری فرودگاه به نام سردار رشید اسلام است.

مردم آذربایجان به شهید باکری علاقه‌مند هستند

همچنین «نادر قاضی‌پور» نماینده سابق مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز تاکید کرد که اگر این نامگذاری انجام نشود، نشان از تبعیض است چون مردم آذربایجان به شهید باکری علاقه‌مند هستند.

در اواخر سال 98 پس از اینکه جوانان بسیجی در فضای مجازی پویش نامگذاری فرودگاه به نام شهید باکری را به راه انداختند، مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی اظهار داشت که تغییر نام این فرودگاه به نام شهید باکری باید روند قانونی خود را طی کرده و اطلاعات آن در کتاب هوانوردی دنیا به چاپ برسد.

محمدعلی قراملکی تاکید کرد: بی‌تردید به صرف مصوبه اسفند سال 92 شورای نظارت بر نامگذاری اماکن آذربایجان‌غربی، نمی‌توان اقدامی در این زمینه انجام داد چرا که باید این مصوبه به استانداری آذربایجان‌غربی ابلاغ شده و مقام عالی استان نیز درخواست را به وزارت‌خانه مربوطه تحویل دهد تا مراحل قانونی و طبیعی تغییرنام طی شود.

سرانجام امسال و در 23 مهر سال 99 محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان‌غربی در بازدید از فرودگاه ارومیه،اظهار داشت: در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی درخواست نامگذاری فرودگاه بار دیگر مطرح شد که با موافقت صورت گرفته، فرودگاه ارومیه به اسم شهید باکری نامگذاری شد.

بنابراین پس از هفت سال از تصویب یک مصوبه نامگذاری در شورای اماکن استان، این امر عملیاتی شده و نام فرودگاه بین المللی ارومیه به نام شهید باکری مزین شد.

انتهای پیام/7548/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تغییر نام فرودگاه ارومیه اماکن آذربایجان غربی ارومیه به شهید باکری فرودگاه به نام شهید ارومیه به نام شهید نام شهید باکری شهید مهدی باکری شورای نظارت فرودگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۷۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن رشید العبایجی تولیت آستان قدس حسینی افزود: میزان پیشرفت در فرودگاه بین‌المللی کربلا اکنون به هفتاد و پنج درصد رسیده است و بیشتر ساختمانها و امکانات و فیلدهای هوایی و زمینی تا حدود نود درصد تکمیل شده‌اند.

وی ادامه داد: تمامی تجهیزات لازم برای فرودگاه فراهم شده است و کارکنان از دو سال پیش دوره‌های پیشرفته را در کشورهای خارجی دیده‌اند و در حال حاضر برای انجام وظیفه آماده هستند.

لازم به ذکر است که اقدامات لازم در فرودگاه بین المللی کربلا وابسته به آستان قدس حسینی با سرعت بالا و بدون توقف ادامه دارد و افتتاح و بهره برداری از فرودگاه به طور کلی به افزایش جهش اقتصادی و گردشگری در عراق کمک می‌کند.

کد خبر 6091018 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا
  • یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر واژگونی خودروی سمند در پل شهید ذاکر ارومیه
  • یک کشته و دو مصدوم بر اثر واژگونی خودروی سمند در پل شهید ذاکر ارومیه
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • فناوری‌های وارسی پروازی در فرودگاه گرگان انجام شد
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه در ۷ اردیبهشت
  •  عربستان جلسه‌ای درباره آینده غزه برگزار می کند
  • عربستان میزبان مذاکرات چندجانبه درباره آینده غزه