Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، محمد رادمهر اظهار کرد: با توجه به‌پیش‌بینی هجوم احتمالی ملخ‌های صحرایی در نیمه دوم سال و از طرفی گسترش و پراکنش نقاط کانون‌های ریزش ملخ صحرایی و همچنین محدود بودن نیروی انسانی و خودرو، می‌طلبد بیش از پیش امکانات، ماشین‌آلات و نیروی انسانی از سایر شهرستان‌های غیر درگیر برای مبارزه با بحران در اختیار ما قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با پیش‌بینی احتمالی چنانچه میزان هجوم ملخ بیش از سال‌های گذشته باشد و ما بخواهیم با همان امکانات و نیرو در جاسک مبارزه کنیم، شهرستان‌های همجوار هم آلوده خواهد شد.

رئیس ستاد بحران شهرستان درباره همکاری بخشداری‌ها و دهیاری‌ها و همچنین ادارات جاسک قول همکاری داد و گفت: اولین درخواست ما از جهاد کشاورزی و مدیریت بحران استانداری هرمزگان تشکیل جلسه ستادی برای مبارزه با این آفت با امکانات و نیروی انسانی بیش از پیش است. با توجه به اینکه شهرستان جاسک وسیع‌ترین شهرستان استان و از مناطق با پراکنش بسیار بالا و از نقاط کانونی اصلی ریزش ملخ صحرایی در سال‌های اخیر بوده، لذا این شهرستان به‌عنوان پیش‌قراول و خط مقدم این جبهه است.

فرماندار جاسک ضمن درخواست همکاری بیشتر استانداری و سازمان جهاد کشاورزی مرکز استان تصریح کرد: بحث ملخ صحرایی یک بحران و چالش برای امنیت غذایی ایران است و نیاز است از تمام ظرفیت‌ها و امکانات شهرستان و استان در مهار این بحران استفاده شود. با توجه به اینکه سطح آلوده به ملخ صحرایی در جاسک در هجوم قبلی بیش از سایر نقاط استان بوده، پس تکرار این ریزش با همان کمیت دور از انتظار نیست. نیاز است سازمان جهاد کشاورزی با هم‌افزایی و انسجام کلیه امکانات از قبیل دستگاه‌های سمپاش و تأمین سم مصرفی، در آمادگی کامل باشد.

وی اضافه کرد: در هجوم قبلی ملخ صحرایی در برخی مناطق جاسک از سمپاشی هوایی استفاده شد. لذا پیش از هجوم این آفت پیگیری و رایزنی‌ها برای مبارزه هوایی انجام شده است. جاسک حدود ۲۵ درصد استان پهناور هرمزگان را تشکیل می‌دهد و با توجه به گستردگی شهرستان و محدود بودن نیروی انسانی، خودرو و امکانات و همچنین پراکندگی نقاط از کشاورزان در بحث ردیابی و مبارزه با این آفت درخواست کمک داریم. آفت ملخ صحرایی می‌تواند یک بحران باشد و انتظار می‌رود همه دستگاه‌ها بیش از پیش با جهاد کشاورزی جاسک همکاری کنند.

کد خبر 558806 برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی مدیریت بحران استان هرمزگان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی مدیریت بحران استان هرمزگان ملخ صحرایی جهاد کشاورزی نیروی انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۱۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان ‌صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در «میربگ» دلفان راه‌اندازی می‌شود

ایسنا/لرستان فرماندار دلفان از راه‌اندازی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در مرکز بخش میربگ به مناسبت هفته سلامت خبر داد.

اصغر قهرمانی شامگاه گذشته پنجم اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیمارستان صحرایی شهدای عملیات حاج عمران با حضور با همکاری سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان و ناحیه مقاومت بسیج شهرستان، دانشگاه علوم پزشکی، بسیج جامعه پزشکی و شبکه بهداشت شهرستان بخشداری میربگ و هلال احمر در روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه راه اندازی می‌شود.

وی افزود: در این بیمارستان متخصصان و پزشکانی در رشته‌های قلب، چشم پزشکی، داخلی، اطفال، ارولوژی، پوست، اعصاب و روانپزشکی، زنان و زایمان، جراح عمومی، دندانپزشک و پزشک عمومی برای ارائه خدمات به اهالی این منطقه حاضر خواهند بود.

فرماندار دلفان ادامه داد: همچنین خدماتی مانند رادیولوژی، بینایی سنجی، تغذیه روانشناسی، تزریقات، آزمایشگاه، مشاوره خانواده، مشاوره تخصصی جوانی جمعیت، داروخانه ارائه می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاکیدامام جمعه خوی براهتمام اعضای شوراهابه توزیع عادلانه امکانات
  • امکانات حوزه سلامت خوشاب فقط برای ۲۵ درصد جمعیت کفایت می‌کند
  • توزیع عادلانه امکانات مدنظر اعضای شوراها باشد
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • اصلی‌ترین محور توسعه شهرستان جاسک چیست؟
  • تلاش برای توسعه جاسک با محور فعالیت‌های شیلاتی
  • حضور بیش از ۶۰ پزشک در بیمارستان صحرایی شهرستان دلفان
  • بیمارستان ‌صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در «میربگ» دلفان راه‌اندازی می‌شود
  • وضعیت سد جگین در شهرستان جاسک
  • سطح مبارزه علیه ملخ های بومی به ۲۷ هزارهکتار رسید