Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@02:05:16 GMT

خبرهای خوش کرونایی که از ارومیه مخابره شد

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۰۱۳۱۵

خبرهای خوش کرونایی که از ارومیه مخابره شد

به گزارش ایرنا، دیشب که اخبار مربوط به بیماری کرونا را در آذربایجان غربی برای انتشار در ایرنا ارسال کردم، نمی دانستم که ساعاتی پس از آن، سعید نمکی وزیر بهداشت که در خط مقدم مقابله و مدیریت بیماری کرونا قرار دارد، به این استان سفر خواهد کرد تا بررسی وضعیت بیماری را در دستور کار خود و معاونان خود قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمکی که شبانگاه و بدون اطلاع قبلی (حداقل برای رسانه ها) به ارومیه سفر کرده بود، صبح امروز در اولین ساعت کاری، در ساختمان شهید عطایی استانداری آذربایجان غربی حاضر شد و جلسه استانی کرونا در آذربایجان غربی را مدیریت کرد.

در این جلسه و پس از آن که به قول خود وزیر، مکانی برای درد و دل در خصوص مشکلات پیش روی کنترل بیماری کرونا پس از ماهها فشار کاری بود، "سعید نمکی" خبرهای بسیار خوبی در این حوزه داشت که می تواند سرآغازی برای ایجاد فضای امیدواری در کشور باشد.

وارد شدن به مرحله آزمایش انسانی واکسن بومی و ایرانی کرونا با تلاش متخصصان و همچنین افزایش تعداد تست های کرونا در کشور به ۴۰ هزار عدد با وجود مشکلات نقدینگی موجود از جمله این خبرهای خوش بود که از ارومیه مخابره شد.

اواسط آبان؛ آغاز تست انسانی واکسن بومی کرونا

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت و گو با خبرنگاران در ارومیه گفت: واکسن ایرانی کرونا مراحل آزمایش حیوانی را رد کرده و از اواسط آبان ماه امسال وارد مرحله آزمایش انسانی می‌شود.

سعید نمکی اظهار داشت: مراحل تست واکسن کرونا با چهار یا پنج گروه در کشور در حال دنبال شدن است و ۲ یا سه گروه پیشرفت خوبی داشته و طبق استانداردهای جهانی، اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: اگر بیماری و واکسن دچار تغییرات بنیادین و دگرگونی نشود، ما در رابطه با ساخت واکسن شیوه‌های خوبی را پیش برده ایم و به سازمان جهانی بهداشت هم این موارد را اعلام کرده ایم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امید است با این روند در آینده نزدیک خبرهای خوبی را برای مردم ایران در رابطه به واکسن کرونا داشته باشیم.

تست‌های بیماریابی کرونا را به ۴۰ هزار مورد در روز افزایش می دهیم

وزیر بهداشت که در جلسه ستاد استانی کرونا در آذربایجان غربی، بساط درد و دلش را باز کرده بود، خبرهای خوبی هم در این زمینه داشت و در پی سخنان رییس جمهوری که دیروز گفته بود باید تعداد آزمایش ها افزایش یابد، امروز از تحقق این دستور خبر داد و گفت که ۱۵ هزار آزمایش روزانه به تعداد آزمایش ها افزوده می شود.

نمکی در جلسه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا در آذربایجان غربی گفت: در روزهای ابتدایی گزارش بیماری کرونا، ظرفیت تشخیصی ما در کشور حدود یک‌هزار و ٢٠٠ آزمایش در روز بود که این ظرفیت در حال حاضر به روزانه بیش از ٢۵ هزار آزمایش تشخیصی رسیده است.

وی به این که برای این میزان تست روزانه، ۶۵ میلیارد ریال هزینه می‌شود، ادامه داد: میزان تست‌های روزانه کرونا در کشور به ۴۰ هزار مورد خواهد رسید که برای این تعداد ١٠٠ میلیارد ریال اعتبار هزینه خواهد شد.

وی اضافه کرد: سامانه سیب نیز فعال بوده و در این مرحله تمام موارد مثبت ثبت می‌شود و بررسی مکرر انجام می‌شود تا این بیماری را زمین‌گیر کنیم.

وی اظهار داشت: در مرحله نخست ٨٠ میلیون نفر ایرانی توسط ٣٢٠ هزار اکیپ فعال در سامانه سیب ارزیابی شدند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی البته تاکید کرد که کنترل اپیدمی کرونا تنها با فعالیت وزیر و وزارت بهداشت، میسر نمی‌شود و عزم ملی برای این کار لازم است.

نمکی با اشاره به اینکه قصور زیادی در راستای کنترل این اپیدمی صورت می گیرد، اضافه کرد: در صورتی که یک روز افرادی بخواهند اقدامات وزارت بهداشت را در این راستا مورد سوال قرار داده و خون شهدای سلامت را پایمال کنند، این قصورها را مطرح می کنم.

وی تاکید کرد: زمانی که گزارش‌ها درباره وضعیت کرونا را می‌خوانم، استرس می‌گیرم که نکند در سیاه‌چاله‌ای بیفتیم که نتوانیم از آن خارج شویم.

وی گفت: خودمان را برای یک نزاع و درگیری سنگین با این ویروس آماده کرده ایم و اینکه از روز نخست کرونا را دست کم نگرفتیم، باعث شد گام‌های بلندی در این خصوص برداریم.

آذربایجان غربی جزء استان های موفق در کنترل بیماری کرونا بوده است

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز که آمارهای مختلفی در خصوص آذربایجان غربی به جلسه آورده بود، همه وقت خود را در راستای ارائه اطلاعاتی در خصوص آمار استانی و اقدامات انجام شده به ویژه در زیرساخت های این استان صرف کرد و گفت:  ۵٠ درصد ظرفیت مراکز آی‌سی‌یو این استان به بحث بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافته است و تمام تلاش‌ها صورت می‌گیرد تا بار نگرانی در جامعه کاهش یابد.

قاسم جان بابایی اظهار داشت: آذربایجان‌غربی جزو استان‌های موفق در زمینه کنترل بیماری بوده و میزان مرگ و میر در این استان نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است.

وی ادامه داد: با این وجود متاسفانه میزان بستری بیماران مبتلا به کرونا در استان نسبت به فصل بهار، سه برابر شده است.

وی اضافه کرد: جلوگیری از تجمع و رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند بیماری را کنترل کند و بار بیماری بالا نرود.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تجهیز بخش درمانی آذربایجان‌غربی گفت: ١١٠ ست کامل آی‌سی‌یو در این مدت در اختیار این استان قرار گرفته و چهار ست کامل سی تی اسکن نیز به این استان اختصاص یافته است.

جان بابایی بیان کرد: با دستور وزیر بهداشت ٢ دستگاه سی تی اسکن نیز به این استان اختصاص یافته که به زودی تحویل دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی می‌شود.

ماسک فیلتردار در آذربایجان غربی هم تولید می شود

استاندار آذربایجان‌غربی هم در دادن اخبار خوش کرونایی از دیگر حاضران در جلسه عقب نماند و  گفت: واحد تولیدی ماسک فیلتردار N٩۵ با ظرفیت تولید ماهانه ۶ میلیون عدد ماسک، روز پنجشنبه این هفته در شهرستان خوی به بهره‌برداری می‌رسد.

محمدمهدی شهریاری که طی هفت هشت ماه اخیر، بیشترین وقت خود را برای مدیریت بیماری کرونا گذاشته و حتی در کارخانه های مختلف تولید وسایل پیشگیرانه حاضر شده،  اظهار داشت: یک کارخانه تولید ماسک سه لایه نیز با ظرفیت تولید روزانه ۴٠٠ هزار عدد ماسک، در این استان آماده افتتاح است.

وی ادامه داد: آذربایجان‌غربی یکی از واحدهای تولید دستکش را در اختیار دارد و بیش از ظرفیت کشور را تولید و روانه بازار می‌کند.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: در بحث مواد ضدعفونی و الکل نیز خودکفا هستیم و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

شهریاری بیان کرد: مهمترین علت افزایش بیماران در زمان حاضر، رعایت نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی در جامعه، آغاز فصل کشاورزی در منطقه و ورود گردشگران به داخل استان است.

وی اضافه کرد: باید نظارت لازم برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در جامعه افزایش پیدا کند و محدودیت‌ها برای گروه سه و چهار اعمال شده و در صورت نیاز این محدودیت افزایش یابد.

وی اظهارداشت: همکاری مردمی در این مدت همراه ما بوده و باید این همکاری ادامه داشته باشد تا مدیریت بیماری انجام شود.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: بهره‌برداری از دستگاه‌های سی تی اسکن عواملی از این قبیل با همراهی مسوولان انجام شده تا مدیریت بیماری با شدت بیشتری انجام گیرد.

تعداد آزمایش‌های کرونا در آذربایجان غربی از ۱۰۰ هزار مورد گذشت

در حالی که تا پیش از این، حداقل به صورت رسمی، آماری از تعداد آزمایش ها و تعداد مبتلایان در آذربایجان غربی ارائه نمی شد، بالاخره این آمار در جلسه امروز، مطرح شد و رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی در این باره گفت: تاکنون ١٠٠ هزار و ٢٢١ مورد آزمایش تشخیص کووید ١٩ در این استان انجام شده است.

جواد آقازاده ادامه داد: ۴٢ هزار و ٧١٠ مورد از این تعداد مثبت و حدود ۵۸ هزار مورد منفی بوده است.

روزانه ۷۰۰ هزار ماسک در آذربایجان غربی توزیع می شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: روزانه ٧٠٠ هزار عدد ماسک در ٣٠ واحد تولیدی استان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

نادر صادقی اظهار داشت: همچنین روزانه ۸۰۰ هزار لیتر الکل و محلول ضدعفونی تولید و روانه بازار می‌شود که موجب اشباع بازار در این خصوص شده است.

وی ادامه داد: این میزان تولید نیاز داخل استان را تامین می‌کند و کمبودی از این نظر در آذربایجان‌غربی وجود ندارد.

سپاه روزانه ۱۷۰ هزار ماسک در آذربایجان غربی تولید می کند

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه از پای کار بودن این نهاد برای کمک به جلوگیری از شیوع بیماری کرونا گفت و بیان کرد: ٢٠ کارگاه کوچک و متوسط تولید ماسک در این استان فعال کرده‌ایم و روزانه ١٧٠ هزار ماسک را به صورت روزانه تولید و تحویل دانشگاه علوم پزشکی می کنیم.

سردار حبیب شهسواری بیان کرد: طی این مدت بسته‌های معیشتی به ارزش هر بسته پنج میلیون ریال بین آسیب دیدگان از شیوع بیماری کرونا توزیع شده است.

این جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی نیز تمام شد ولی همچنان روند ابتلا به بیماری کرونا در استان ادامه دارد که البته انسداد این مسیر ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا، به همراهی و همکاری مردم وابسته است.

امری که می‌تواند با اهتمام جمعی بسیار زودتر از آنکه تصورش را می کنیم، حاصل شود؛ بهترین خبر خوش در هفته های آتی، کنترل بیماری با همراهی مردم و اقشار مختلف است که البته هرچند راه دشواری در این مسیر وجود دارد ولی می توان گفت که شدنی است.

برچسب‌ها ویروس کرونا آذربایجان غربی ارومیه بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا آذربایجان غربی ارومیه بهداشت و سلامت ویروس کرونا آذربایجان غربی ارومیه بهداشت و سلامت اخبار کنکور استاندار آذربایجان غربی کرونا در آذربایجان غربی درمان و آموزش پزشکی آذربایجان غربی گفت تعداد آزمایش ها مدیریت بیماری بیماری کرونا کنترل بیماری وزیر بهداشت هزار مورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۱۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۴ نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از دستگیری ۴ نفر از اراذل و اوباش درگیری دیشب یکی از خیابان های ارومیه خبر داد.

نلصر عتباتی با اعلام این خبر گفت: حسب دستورات قاطع قضایی دستور تعقیب سریع و بلادرنگ، عوامل درگیری به دادستان و نیروی انتظامی صادر شد که با پیگیری های انجام شده ۴ نفر از عوامل ایجاد کننده ناامنی و درگیری در شهر ارومیه دستگیر و در اختیار مقام فضایی قرار گرفتند.

وی با اعلام اینکه پرونده این افراد و دیگر متهمین این درگیری در سریعترین زمان ممکن و خارج از وقت رسیدگی و مجازات‌های قاطع قانونی برای عاملین صادر خواهد شد، هشدار داد: چنانچه افرادی با انجام اقدامات مشابه امنیت روانی مردم عزیز را به هم بزنند برخوردهای بازدارنده و پشیمان کننده در انتظار آنها خواهد بود. 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان‌غربی، عتباتی از خانواده ها هم خواست مراقب جوانان خود باشند تا در جمع این اراذل و اوباش و برهم زنندگان امنیت روانی مردم قرار نگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهرداری ارومیه از اعتبارات ملی محروم مانده است
  • آب‌گیری دریاچه ارومیه در ایام گرم و کم بارش ادامه پیدا کند
  • اتمام پروژه کمربندی دوم شهر، نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شورا‌های در رفع مشکلات مردم استفاده می‌کنیم
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شوراها استفاده می‌کنیم
  • غرق شدن ۲ جوان در رودخانه نازلوچای ارومیه
  • اسلام نگاهی مقدس به مسئله کار و کارگر دارد
  • آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است
  • شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه
  • دستگیری ۴ نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه