Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از پرداخت بیش از 14 میلیارد ریال تسهیلات به حوزه صنایع‌دستی استان در شش‌ماهه نخست سال 99 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ احمد تجری اظهار کرد: به‌منظور حمایت و پرداخت این تسهیلات حمایتی از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه 129 طرح اشتغال‌زایی صنایع‌دستی استان با مبلغ 14 میلیارد و 845 میلیون ریال مورد پرداخت قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: از این میزان تسهیلات پرداختی مبلغ 5 میلیارد و 950 میلیون ریال برای 48 طرح در حوزه مشاغل خانگی به هنرمندان سطح استان پرداخت‌شده است.

تجری با اشاره به تسهیلات حوزه خسارت ناشی از سیلاب سال 98 و همچنین پرداخت خسارت شیوع کرونا ویروس برای حوزه صنایع‌دستی استان گفت: در شش‌ماهه گذشته مبلغ یک میلیارد و 875 میلیون ریال برای 4 طرح صنایع‌دستی در حوزه تسهیلات جبران خسارت شیوع کرونا ویروس و همچنین مبلغ 7 میلیارد و 20 میلیون ریال برای 77 طرح صنایع‌دستی برای جبران خسارت ناشی از سیلاب سال 98 به هنرمندان و صنعتگران حوزه صنایع‌دستی استان پرداخت‌شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان بیان کرد: بر اساس آمار ثبت‌شده در سامانه هنرمندان کشور، این استان ۳۰ هزار هنرمند صنایع‌دستی دارد که ۲۰ هزار و ۵۰۰ نفر آنان پرونده تولید انفرادی و مابقی نیز کارگاه تولیدی دارند که فعالیت بخشی از این هنرمندان به دلیل شیوع کووید ۱۹، نیمه تعطیل یا تعطیل است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گلستان صنایع دستی استان حوزه صنایع دستی میلیون ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۶۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند

روح اله خدابنده لو گفت: کارفرمایان با جذب مددجویان بهزیستی و ایجاد اشتغال برای این گروه علاوه بر اجر اخروی می توانند از مشوق های بیمه ای بهزیستی و تسهیلات کم بهره استفاده کنند.

به گفته این مسوول، تسهیلات اشتغال برای افراد دارای معلولیت از سن ۱۸ تا ۵۰ سالگی قابل پرداخت است.

وی اظهار داشت: همه مددجویان بهزیستی در حوزه‌های تخصصی توانبخشی، پیشگیری و اجتماعی منوط به اینکه پرونده فعال داشته و فاقد شغل باشند، می‌توانند از تسهیلات اشتغال بهزیستی بهره مند شوند.

مدیر کل بهزیستی زنجان با بیان اینکه مددجویان بعد از گذراندن دوره آماده‌سازی شغلی از سوی مددکار حوزه شغلی بهزیستی احراز صلاحیت می‌شوند، خاطرنشان کرد: مددجویان شاغل و حقوق‌بگیر بخش‌های دولتی و غیردولتی مشمول دریافت تسهیلات اشتغال بهزیستی نمی‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • برگزاری ۴۳ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان
  • فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان غربی
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند