Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با رد ادعای افزایش قیمت گازوئیل تا پایان امسال گفت: نه امسال و نه سال آینده به هیچ عنوان قیمت گازوئیل تغییر نخواهد کرد. عبدالهاشم حسن‌نیا درباره نحوه تخصیص سوخت به ناوگان حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: خودروهای سنگینی که در سراسر کشور در طول ماه پیمایش مفید به صورت حمل بار داشته باشند، طبق توافق سازمان راهداری و وزارت نفت بر اساس سهمیه، به آنها سوخت ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: برخی خودروهای سنگین که بیشتر کار می‌کنند با شرکت نفت به این توافق رسیده‌ایم تا این خودروها بر اساس پیمایش بیشتر، میزان سوخت بیشتر از سهمیه به آنها داده شود.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآور شد: مثلاً اگر ناوگانی ماهانه ۱۵ هزار لیتر سوخت مصرف می‌کند، در یک ماه کارکرد بیشتری داشت و نیاز به ۱۸ هزار لیتر سوخت داشت، بر اساس توافق مذکور، این میزان مصرف بیشتر سوخت که بر اساس پیمایش بیشتر و حمل بار بوده، ماه آینده به حساب کارت سوخت راننده ناوگان واریز می‌شود تا کسری آنها جبران شود.
حسن‌نیا، ملاک صحت ادعای پیمایش مفید ناوگان را «بارنامه» عنوان و اظهار کرد: مسیر ذکر شده در بارنامه از مبدأ به مقصد که در سامانه سازمان راهداری ثبت می‌شود، ملاک پیمایش ناوگان برای تخصیص سوخت خواهد بود بنابراین رانندگان دیگر نمی‌توانند ادعا کنند که مثلاً مسیری را خالی از تهران تا مشهد برای دریافت بار به مقصد بندرعباس طی کرده‌اند بلکه آنچه به عنوان مبدأ و مقصد حمل بار در بارنامه ذکر شده، ملاک پیمایش و دریافت سهمیه سوخت است.
وی ادامه داد: بعضاً رانندگان اعتراض می‌کنند که سهمیه سوخت دریافتی معادل ۲۵ روز است و معادل ۵ روز از سوخت آزاد مصرف می‌کنند. پاسخ ما این است که اگر اسناد و مدارک پیمایش حمل بار در مدتی که ادعا می‌کنند به ما ارائه دهند، ما نیز معادل سوخت ادعایی آنها در سهمیه ماه بعدشان منظور می‌کنیم یا اینکه از تنخواه سازمان راهداری به آنها پرداخت می‌کنیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تمام خودروهایی که بیشتر از سهمیه سوخت برای حمل بار مصرف می‌کنند، وظیفه ما است که آن را جبران کنیم.
حسن‌نیا با رد ادعای افزایش قیمت گازوئیل تصریح کرد: این اظهارات به هیچ وجه صحت ندارد، مبنای قیمت سوخت کلیه ناوگان حمل بار جاده‌ای در سراسر کشور ۳۰۰ تومان است و یک ریال افزایش نمی‌یابد؛ قطعاً هم امسال و هم سال آینده قیمت گازوئیل تغییر نمی‌کند.   مهر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان راهداری قیمت گازوئیل حمل بار جاده ای بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۱۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف سوخت در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی است

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: باید برای رفع این مشکل اقدامی عاجل کنیم. متاسفانه خودروهای ما در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۲ لیتر بنزین می سوزانند که این میزان ۲ تا ۳ برابر بیشتر از میانگین جهانی است. - اخبار سیاسی -

غلامرضا شریعتی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره علت بروز ناترازی بنزین در کشور و راه حل هایی که می توان برای برون رفت از این شرایط به کار برد، اظهار داشت:  مشکل اصلی ما این است که خودروهای تولید داخل مصرف بسیار بالایی از بنزین دارند و این امر باعث بروز معضل ناترازی بنزین شده است.

واردات خودروهای کارکرده منتظر مصوبه دولت

وی ادامه داد: دولت باید خودروسازان را مجبور کند که در تولیدات خود اصلاحاتی انجام دهند و خودروهای با کیفیت تولید کنند، اما متاسفانه خودروسازان به دنبال اصلاح تولیدات خود و تولید خودروهای با کیفیت نیستند.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: ما معتقدیم که بهترین راه کار برای بهبود ناوگان حمل و حمل در کشور در این شرایط که خودروسازان زیر بار اصلاح تولیدات خود نمی روند واردات خودروهای خارجی است.

شریعتی تصریح کرد: در حال حاضر سرمایه ملی کشور را به خاطر حمایت از خودروسازان داخلی از بین می بریم، امسال مجبوریم به میزان زیادی واردات بنزین انجام دهیم و این به معنای کسری بودجه بیشتر است.

وی با بیان اینکه مصرف بالای بنزین در خودروهای تولید داخل در ردیف اول متهمان ناترازی بنزین است، بیان داشت:  باید برای رفع این مشکل اقدامی عاجل کنیم. متاسفانه خودروهای ما در هر 100 کیلومتر 12 لیتر بنزین می سوزانند که این میزان 2 تا 3 برابر بیشتر از میانگین جهانی است.

شریعتی با تاکید بر اینکه باید از سرمایه ملی خودمان حفاظت کنیم، ادامه داد: علاوه بر بی‌کیفیتی خودروها، حجم بالایی از خودروهای فرسوده در سطح شهر در حال تردد هستند که این امر هم بر استفاده بیشتر از بنزین افزوده است.

عضو کمیسیون عمران بیان کرد: باید برای برون رفت از این شرایط اقدام به متنوع سازی سبد سوخت نیز بکنیم و از خودروهای برقی و هیبریدی هم در چرخه استفاده کنیم تا میزان  خودروهای استفاده کننده از بنزین کاهش پیدا کنند. همچنین ما باید به سمت استفاده از خودروهای دوگانه سوز  مثل سی ان جی و ال پی جی هم حرکت کنیم و به این وسیله از میزان مصرف بنزین در کشور بکاهیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۳۰۰هزار وانت‌بار فاقد بیمه در نوبت بعدی اجرای طرح عدم تخصیص سهمیه سوخت
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است/ توافق حاصل نشد
  • انتفاد از کاهش سهمیه سوخت کشاورزان
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟
  • پیمایش چهارگانه ۲۶۲ هزار کیلومتر از سطح کشور در برنامه هفتم توسعه به روش ژئوفیزیک هوابرد
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟!
  • مصرف سوخت در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی است
  • اثرات تورم بر زندگی مردم با اختصاص سهمیه بنزین به نفر خنثی می شود