Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: برای تبدیل خرده فرهنگ به یک فرهنگ عمومی لازم است همیت اجتماعی به وجود آید.

حجت الاسلام و المسلمین «رمضانعلی معتمدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان با گرامیداشت 14 آبان روز فرهنگ عمومی گفت: فرهنگ مجموعه‌ای از کنش‌ها است که به واسطه آنها معانی در قالب یک گروه تولید و مبادله می‌شود، ابتدائا خرده فرهنگ ها توسط اقشار و مردم ایجاد می شود و به تدریج این خرده فرهنگ‌ها اثر خود را گذاشته و تبدیل به باور و فرهنگ عمومی می‌‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: فی الواقع فرهنگ عمومی به معنای فرهنگ غالب و گسترده‌ای است که در میان عموم جامعه رواج و رسوخ دارد و حوزه‌ای از عقاید،‌ ارزشها، جلوه‌های احساسی و هنجارهاست که اجبار اجتماعی غیر رسمی از آن حمایت می‌کند و فراتر از گروهها و اقشار خاص در کلیت جامعه مورد قبول است.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان با بیان اینکه برای تبدیل خرده فرهنگ به یک فرهنگ عمومی لازم است همیت اجتماعی به وجود آید، تصریح کرد: به عنوان نمونه بحث رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است و اکنون تمام دنیا درگیر کرونا هستند اینکه بتوانیم این خرده فرهنگ را ایجاد کرده و بعد به فرهنگ جامعه درآید اقدامات متفاوتی لازم دارد.

 

وی با اشاره به اینکه عقیده، مذهب، زبان، قومیت، ارزش‌ها، تکنولوژی و اقتصاد، فرهنگ می‌سازند، افزود: هر جامعه از اقوام، محله‌ها، گروه‌ها و اقشار تشکیل شده که خرده فرهنگ می‌سازند بنابراین لازم است ابتدا خرده فرهنگ رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط گروه‌ها، اقشار، قومیت و محله‌ها پذیرش پیدا کند تا اثر خود را در جامعه بگذارد.

 

حجت الاسلام معتمدی با تاکید بر ضرورت توجه مردم به این اصل که کرونا یک ویروس خطرناک است، خاطرنشان کرد: در ادامه دستگاه‌های اجرایی، بخش‌های مردمی، نهادهای اجتماعی مانند مسجد، مدرسه و خانواده باید کمک کنند تا این اتفاق به صورت فرهنگ در آمده و در جامعه گسترش پیدا کند مانند کمربند ایمنی که یک ضوابطی گذاشتند و مردم با آن آشنا شدند و در ادامه به فرهنگ تبدیل شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه لازم است درجه حساسیت و ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تبیین شود، اظهار کرد: در ادامه ضروری است توسط نهادهای اجتماعی نظارت، تبیین و اطلاع رسانی صورت گرفته و مردم هم تمکین کنند که برای سلامتی خود و خانواده باید این مسائل را رعایت کنند.

 

وی افزود: برای قطع زنجیره کرونا لازم است مردم توجه جدی به این مسئله داشته باشند و مردم اگر 2 ماه رعایت کامل مسائل بهداشتی را داشته باشند ان شاء ا... این زنجیره قطع خواهد شد.

 

حجت الاسلام معتمدی خاطرنشان کرد: پس از فرمایشات اخیر رهبری معظم(مدظله العالی) در خصوص جلوگیری از شیوع ویروس، اقدامات جدی صورت گرفته و ستاد مردمی در سپاه صاحب الزمان عج اصفهان تشکیل، تدابیری اندیشیده و هماهنگی با ائمه جماعات و جمعه انجام شده به نحوی که کمک‌های مومنانه اتفاق بیفتد و نسبت به حساس سازی جامعه برنامه ریزی صورت پذیرد.

پایان پیام/129

منبع: شبستان

کلیدواژه: معتمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان رعایت پروتکل های بهداشتی پروتکل های بهداشتی پیشگیری از کرونا پیشگیری از شیوع ویروس کرونا شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان حجت الاسلام معتمدی فرهنگ عمومی استان اصفهان فرهنگ عمومی خرده فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۶۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد

رئیس­ جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌تصویب رسیده است، را برای اجرا ابلاغ کرد.   به گزارش ایسنا،  سیدابراهیم رئیسی، ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌تصویب رسیده است را به این شرح برای اجرا به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای فرهنگ عمومی ابلاغ کرد:   «ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی براساس مصوبه جلسه ۴۶۳ مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۴ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی (به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) به تصویب رسیده است به شرح ذیل برای اجراء ابلاغ می­گردد:   «ماده واحده- با استناد به ماده ۲ آیین­‌نامه شورای فرهنگ عمومی (مصوب جلسه ۳۹۸ مورخ ۱۳۷۶/۰۳/۲۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی و اصلاحات بعدی آن)، خانم عاطفه خادمی به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی انتخاب می‌­شود».   عاطفه خادمی   عاطفه خادمی کیست عاطفه خادمی پیش از این به‌عنوان مشاور اجتماعی وزیر و دبیر ستاد جمعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این وزارتخانه مشغول به فعالیت بود.   گفتنی است، خادمی متولد سال  ۱۳۶۳ شهرستان بروجرد و دانش آموخته دکترای سیاستگذاری فرهنگی و به عنوان اولین زن فارغ التحصیل این رشته در کشور است.   وی عضو هیأت علمی پژوهشگاه  مطالعات فرهنگی اجتماعی و تمدنی و دارای تألیفات پژوهشی با رویکرد سیاستگذاری در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی به‌ویژه  با محوریت زنان و خانواده نیز هست.   در سوابق علمی و اجرایی وی می‌توان به تجربه همکاری با نهادهای مختلف مانند سازمان صدا و سیما، پژوهشگاه های مرتبط در حوزه علوم انسانی حول بررسی مسائل مختلف حوزه فرهنگ‌ و اجتماع، متمرکز بر حوزه های تحولی، مسئول دبیرخانه تحول مجتمع های قضایی خانواده در قوه قضاییه و دبیر دبیرخانه کمیته اجتماعی و فرهنگی سند تحول دولت سیزدهم اشاره کرد.   یادآور می‌شود، پیش از این سیدمجید امامی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در این مسئولیت خدمت می‌کرد.   کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رضایت حاکمیت به پوشش زنان ۲۰ سال پیش | همان بدحجابانی که کافر بودند!
  • «هلال» و دنیایی که از خرده فرهنگ می‌سازد
  • «برمودا» به اعتبار سیما و شبکه نسیم تبدیل شد/ ظرفیت ادامه فصل بعد
  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • ۶۳ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اردستان دستگیر شدند
  • فرونشاندن التهابات اجتماعی و تنش‌های داخلی، ضرورتی امنیتی است
  • مد خوب، مد بد!
  • اعتلای فرهنگ جامعه از مسیر تعلیم و تربیت معلمان می‌گذرد
  • ضرورت توجه به اعتلای فرهنگ عمومی تکریم در جامعه