Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ارتقای کیفی فضاها و ایجاد تاسیسات مناسب علاوه بر ایجاد آسایش، امنیت و حفظ تعاملات اجتماعی شهروندان منجر به همکاری بیشتر با متولیان حوزه ساخت و ساز در بخش انبوه‌سازی و مدیریت بهتر چهره شهر خواهد شد.

  طی چند ماه اخیرا رویکرد مدیریت شهری همدان و به ویژه منطقه یک شهرداری در ایجاد زیرساخت‌های شهری و فضاهای عمومی به نحوی بوده که محمدصادق پارسامهر رئیس انجمن انبوه‌سازان یکی از عوامل رونق ساخت و ساز در شهر همدان را عملکرد مناسب منطقه یک شهرداری قلمداد می‌کند،.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس انجمن انبوه‌سازان استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر حدود یک‌میلیون و ۵۰۰ هزارمتر مربع آپارتمان از سوی همکاران بنده در شهر همدان در حال ساخت است گفت: این میزان ساخت و ساز سرمایه ۱۲ هزار میلیارد تومانی را طلب کرده است.

محمدصادق پارسامهر با بیان اینکه این میزان زیربنا در حال احداث با این حجم از سرمایه برای شهری همچون همدان کاری بزرگ است عنوان کرد: در نظر بگیرید طبق شاخص اعلام شده از سوی وزارت و راه و شهرسازی هر 65 متر مربع ساخت و ساز برابر با اشتغال‌زایی برای یک نفر است.

وی با اشاره به اینکه صنعت انبوه‌سازی در شهر همدان برای ۲۴ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است گفت: ایجاد چنین ظرفیتی در عرصه انبوه‌سازی در شهر همدان بدون همراهی مدیریت شهری امکانپذیر نبود.

رئیس انجمن انبوه‌سازان استان همدان عنوان کرد: در واقع نمود و بروز این عملکرد هنگامی مشخص می‌شود که شهرداری در جای جای شهر نسبت به ایجاد فضای سبز، تعریض معبر، ایجاد و ساماندهی پیاده‌روها و تسهیل تردد در راه ‌های دسترسی اقدام کند.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری منطقه یک همدان دراین زمینه پیشتاز بوده است ابراز کرد: در واقع در نبود چنین بستری امکان بروز و ظهور عملکرد ما امکان پذیر نیست.

پارسامهر با بیان اینکه آغاز عملیات اجرایی در پارک بزرگ ولایت توسط شهرداری منطقه یک منجر به توسعه فضای سبز شهری و افزایش سرانه شهری منجر خواهد شد گفت: یکی از زیرساخت‌های ضروری در عرصه رونق ساخت وسازی به وجود فضای سبز شهری بازمی‌گردد.

وی گفت: پروژه‌ پیاده‌روسازی و استاندارد‌سازی خیابان بوعلی، پیاده‌روسازی و استانداردسازی بلوار شهید اسلامیان، عملیات تخریب و تعریض بلوار شهیدفهمیده، بازگشایی معبر پارک آکسایا، و عملیات ساخت مخزن آب در بلوار ارم و نیز ساماندهی این بلوار و درعین حال نحوه و سرعت اجرای پروژه‌ها از جمله مواردی است که در حوزه رونق ساخت وساز در منطقه یک شهری همدان تاثیرگذار بوده است.

رئیس انجمن انبوه‌سازان استان همدان با تاکید بر اینکه اجرای چنین پروژه‌های بزرگی در شرایط اقتصادی فعلی بیانگر همت والای شهرداری منطقه یک در آبادانی شهری است اذعان کرد: از آنجایی که یکی از فضاهای استقبال از ساخت و ساز و تمایل انبوه سازان به فعالیت به فراهم بودن زیرساخت‌هایی در عرصه‌های مدیریت شهری بازمی‌گردد.

وی با تاکید براینکه امسال نسبت به سال گذشته میزان زیربنای ساخت و ساز در شهر همدان دوبرابر شده است خاطرنشان کرد: با همت بالای شهردار منطقه یک در ایجاد بستر مناسب شهری به لحاظ دسترسی‌ها فضای سبز و... اغلب قریب به اتفاق این مساکن در این منطقه شهری در حال ساخت است.

پارسامهر با بیان اینکه در تمام پروژه‌ها استاندارد‌سازی منطبق با قوانین و ضوابط مشخص و با استفاده از مصالح با کیفیت انجام پذیرفته است گفت: به نظر می‌رسد هدف این منطقه در پروژه‌های عمرانی رسیدن به ایده‌آل‌های شهری است.

وی با اشاره به اینکه تمام پروژه‌های صورت پذیرفته و در دست اقدام شهرداری منطقه یک به صورت زیربنایی انجام شده گفت: در نظر بگیرید که ساخت یکی از بزرگ‌ترین مخازن نگهداری آب استان در بلوار ارم در آینده منجر به بهینه‌سازی مصرف آب، افزایش سرانه فضای سبز و نگهداری مناسب محیط‌زیست خواهد شد.

رئیس انجمن انبوه‌سازان استان همدان با تاکید بر تاثیرگذاری زیرساخت‌های شهری در رونق ساخت و ساز گفت: بنده به عنوان سازنده بنا اگر شرایط و فضای عمومی اطراف یک خانه کلنگی و یا یک قطعه زمین را به دلیل فراهم بودن زیرساخت‌های ضروری مناسب ببینیم برای ورود به این عرصه و آغاز به کار در آن ترغیب می‌شوم زیرا در چنین شرایطی به محض تکمیل آپارتمان یا ساختمان مشتری به شرایط موجود پای کار خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه سال گذشته در شهر همدان ۸۰۰ هزار متر مربع ساخت و ساز داشتیم و همانطور که عنوان شد امسال این رقم دو برابر شده است گفت: این میزان افزایش بیانگر عملکرد مثبت مدیریت شهری و به ویژه شهرداری منطقه یک است که همکاران بنده را برای ساخت وساز در مناطق این چنینی به دلیل فراهم بودن زیرساختهای شهری ترغیب می‌کند.

انتهای پیام/ 3140/

منبع: فارس

کلیدواژه: همدان اشتغال مدیریت شهری صنعت مسكن اشتغالزايي پارسامهر شهرداری منطقه یک شهر همدان مدیریت شهری رونق ساخت انبوه سازی ساخت و ساز فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۷۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند با همکاری شهرک علمی تحقیقاتی راه‌اندازی می‌شود که بخشی از فضای کارخانه قرار است توسط شهرداری اصفهان تجهیز و بهره‌برداری شود.

مرتضی نصوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از وظایف اداره ارتباط با صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان شهرداری اصفهان، پیش‌برد فعالیت‌های شهرداری در راستای توسعه کالبدی اکوسیستم کارآفرینی شهر است، این موضوع در طرح شورای اسلامی شهر با عنوان تقویت تولید و خدمات دانش‌بنیان در مدیریتی شهری تصویب شد و شهرداری موظف است از فضاهایی که در اختیار دارد به شکلی استفاده کند تا توسعه اکوسیستم کارآفرینی شهر اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه از سه سال گذشته همکاران ما در حوزه مدیریت پژوهش فضاهایی را شناسایی کردند تا بتوانیم شاهد این توسعه باشیم، افزود: در یکی از بخش‌ها با کمک سازمان فرهنگی شهرداری، تعدادی فرهنگ‌سرا به این کار اختصاص پیدا می‌کند، سال گذشته در منطقه نوآوری و فناوری دانشگاه اصفهان فعالیت را آغاز کردیم، مقدمات انجام شده و مرکزی تحت عنوان «مرکز نوآوری اصفهان پیش‌رو» در ضلع شمالی این دانشگاه خواهیم داشت.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان تصریح کرد: در نظر داریم سال جاری با همکاری شرکت متروی اصفهان، یکی از ایستگاه‌های خط یک مترو را به مرکز نوآوری اختصاص دهیم، موافقت اولیه دریافت شده و مشغول دریافت مجوز هستیم.

نصوحی با بیان اینکه کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند با همکاری شهرک علمی تحقیقاتی راه‌اندازی می‌شود که بخشی از فضای کارخانه قرار است توسط شهرداری اصفهان تجهیز و بهره‌برداری شود، گفت: اولویت در این فضاها با موضوعات مدیریت شهری است و تلاش می‌کنیم شرکت‌هایی در این فضاها جذب شوند و حضور داشته باشند که کسب و کاری که قصد توسعه آن را دارند، متناسب با نیازهای مجموعه مدیریت شهری باشد.

کد خبر 747464

دیگر خبرها

  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • اراک با مدیریت تعاملی به سمت توسعه و تعالی پیش می‌رود
  • شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم و حاکمیت هستند
  • تحول در پایتخت با مدیریت شهری
  • شهرداری همدان ۵۰ میلیارد تومان به حوزه پژوهش اختصاص داد
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان