Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- جو بایدن نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در چهار ایالت جورجیا، نوادا، پنسیلوانیا و آریزونا از دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان جلوتر است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، جو بایدن نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در چهار ایالت جورجیا، نوادا، پنسیلوانیا و آریزونا از دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان جلوتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این گزارش، بایدن در ایالت جورجیا با هفت هزار و 248 رأی بیشتر، پیشتاز است.
اختلاف آرای بایدن و ترامپ در ایالت‌های نوادا، پنسیلوانیا و آریزونا به ترتیب 22 هزار و 657 رأی, 28 هزار و 833 رأی و 29 هزار و 861 رأی است.
تاکنون جو بایدن 253 رأی الکترال کالج (مجمع گزینندگان) را از آن خود کرده و دونالد ترامپ نیز 213 رأی الکترال را به دست آورده است. هر یک از نامزد‌ها برای رئیس جمهور شدن به 270 رأی الکترال نیاز دارند.

ترامپ مدعی شمارش ده‌ها هزار رای غیرقانونی در پنسیلوانیا شد
رئیس‌جمهور آمریکا به رغم اینکه حتی رسانه‌های جمهوری‌خواه شامل فاکس نیوز از شکست او در پنسیلوانیا خبر می‌دهند، ادعا کرد که ده‌ها هزار رای غیرقانونی در این ایالت پیروزی را از او گرفت.
رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توییتری ادعا کرد، ده‌ها هزار رای غیرقانونی در پنسیلوانیا نتیجه انتخابات آمریکا را تغییر داد و پیروزی را از او گرفت.
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا امروز شنبه بار دیگر در چند پیام توییتری به اظهارنظر درباره انتخابات ریاست جمهوری این کشور به ویژه نتایج منتشر شده درباره انتخابات در ایالت پنسیلوانیا پرداخت و دوباره از «آرای غیرقانونی» گلایه کرد.
برتری 4 دهم درصدی بایدن در پنسیلوانیا
طبق گزارش رسانه‌های آمریکایی از قبیل فاکس نیوز، شمارش آرای 99 درصد از آرا در ایالت پنسیلوانیا که دارای 20 رای الکترال است، نشان می‌دهد که جو بایدن نامزد دموکرات با 49.6 درصد پیش است و دونالد ترامپ 49.2 درصد کسب کرده و نتیجه را باخته است.
دونالد ترامپ در چند پیام توییتری ضمن رد نتیجه اعلام شده درباره انتخابات ریاست جمهوری در ایالت پنسیلوانیا، درباره «رای گیری غیرقانونی» در این ایالت گلایه کرده است.

تقلب در ایالت میشیگان
وب سایت ایالت میشیگان نشان می‌دهد ترامپ در این ایالت پیشتاز است، اما رسانه‌ها بایدن را به عنوان پیروز در این ایالت معرفی کرده اند.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، وب سایت ایالت میشیگان نشان می‌دهد دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در این ایالت پیشتاز است، اما رسانه‌ها جو بایدن نامزد دموکرات‌ها را به عنوان پیروز در این ایالت معرفی کرده اند.
بر اساس این گزارش، روز چهارشنبه ستاد انتخاباتی ترامپ تاکید کرد به آن‌ها اجازه دسترسی داشتن به حوزه‌های شماری آراء به منظور نظارت بر روند شمارش آراء در ایالت میشیگان داده نشد و به همین دلیل، آن‌ها برای متوقف کردن روش شمارش آراء در این ایالت شکایت کرده اند.
در حالی که شمارش آراء انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آمریکا همچنان ادامه دارد، به نظر می‌رسد ممکن است برنده نشان دادن جو بایدن به عنوان پیروز انتخابات در ایالت میشیگان کمی زودرس باشد.
ارقام موجود در وب سایت دفتر جوسلین بنسون معاون فرماندار ایالت میشیگان که در ساعت 11:20 بعد از ظهر روز چهارم ماه نوامبر به روز رسانی شده است نشان می‌دهد دونالد ترامپ با کسب 51.7 درصد از آراء شمارش شده پیشتاز است و این در حالی است که بایدن توانسته است 47.35 درصد آراء را به خود اختصاص دهد.
اما از آنجا که نتایج دو منطقه از 83 منطقه در میشیگان در زمان انتشار این داده‌ها هنوز محاسبه نشده بود، آسوشیتدپرس اعلام کرد: "تجزیه و تحلیل آرا و همچنین آرای شمارش نشده" نشان می‌دهد که "در مناطق متمایل به جمهوری خواهان به اندازه کافی رأی برای ترامپ نمانده است تا بتواند بر بایدن پیشی بگیرد" و بدین ترتیب نامزد دموکرات را به عنوان برنده در این ایالت اعلام کرد.
این موضوع سبب شد حداقل برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی در ارتباط با معنای این ارقام تأمل کرده و نظرات خود را در مورد روند رأی گیری در میشیگان ارائه می‌دهند.
جیمز در توئیتر نوشت: "شمارش آراء در 81 منطقه از 83 منطقه در حال گزارش شدن است. چه تعداد حوزه در آن دو منطقه آخر این روند را گزارش داده اند؟ "
بیل استپین رئیس ستاد انتخاباتی ترامپ با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد به آن‌ها دسترسی به مکان‌های شمارش آراء برای مشاهده روند شمارش داده نشده است و این در حالی است که این موضوع در قانون میشیگان تضمین شده است.
در این بیانیه آمده است: "ما امروز یک دادخواست را به دادگاه میشیگان برای متوقف شدن روند شمارش آراء ارائه کرده ایم تا زمانی که آن‌ها به ما اجازه دسترسی به مکان‌های شمارش آراء را بدهند. "
او افزود: "ما همچنین خواستار بررسی آرایی شده ایم که باز و شمارش شدند در حالی که ما به این حوزه‌های شمارش دسترسی نداشته ایم. رئیس جمهور ترامپ متعهد به تضمین این موضوع است که همه آرای قانونی در میشیگان و دیگر مناطق شمارش می‌شوند. "
در همین حال، بایدن از آغاز "بزرگترین تلاش برای محافظت از انتخابات" خبر داد و اعلام کرد: "دونالد ترامپ نمی‌تواند در ارتباط با نتیجه این انتخابات تصمیم گیری کند و این مردم آمریکا هستند که می‌توانند این کار را انجام دهند. "

تظاهرات گسترده در مناطق مختلف آمریکا
رقابت بین بایدن و ترامپ در برخی ایالت ها ازجمله پنسیلوانیا که 20 رأی کالج الکترال دارد، بسیار تنگاتنگ است و عامل هجوم مردم به خیابان ها شده و به طرفداری از نامزد انتخاباتی خود شعار می دهد.
با گذشت سه روز از زمان برگزاری انتخابات در آمریکا، رقابت بین بایدن و ترامپ در برخی ایالت ها ازجمله پنسیلوانیا که 20 رأی کالج الکترال دارد، بسیار تنگاتنگ است و عامل هجوم مردم به خیابان ها شده است و هر کدام از طرفداران به طرفداری از نامزد انتخاباتی خود شعار می دهد.
تظاهرات گسترده مقابل مرکز گردهمایی شهر فیلادلفیا
معترضان در مقابل مرکز گردهمایی در فیلادلفیا در ایالت پنسیلوانیا تجمع کردند، جایی که در آن دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان از جو بایدن نامزد دموکرات‌ها عقب‌تر است.
اگر بایدن در این ایالت کلیدی به پیروزی برسد، او برنده انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد. ترامپ برای حفظ سمت خود باید در پنسیلوانیا و سه ایالت از چهار ایالت مهمی که شمارش آراء همچنان در آن‌ها ادامه دارد، به پیروزی برسد.
در یک سوی خیابان جشن و پایکوبی در جریان است و این افراد حامیان جو بایدن هستند. در سوی دیگر هم حامیان دونالد ترامپ تجمع کرده اند.

تدابیر امنیتی در فیلادلفیا افزایش یافته است
خیابان‌های فیلادلفیا بسته است و در اطراف مرکز همایش‌های پنسیلوانیا تدابیر امنیتی اجرا می‌شود و نیرو‌های امنیتی سعی می‌کنند مانع ورود تظاهرکنندگان به داخل مرکز شوند.
به گزارش  شبکه تلویزیونی اسکای نیوز، تدابیر امنیتی در فیلادلفیا افزایش یافته و خیابان‌ها بسته است و در اطراف مرکز همایش‌های پنسیلوانیا تدابیر امنیتی اجرا می‌شود و نیرو‌های امنیتی سعی می‌کنند مانع ورود تظاهرکنندگان به داخل مرکز شوند.
خبرنگار اسکای نیوز در پنسیلوانیا گفت تعویق سخنرانی جو بایدن نامزد دمکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که قرار بود هشت صبح برگزار شود، مرتبط به ادامه شمارش آراء در پنسیلوانیاست و بایدن امیدوار است با آرای بیشتری از رقیب خود پیشی بگیرد.
خبرنگار شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی از شهر فیلادلفیا در ایالت پنسیلوانیا درباره تظاهرات طرفداران نامزد‌های انتخابات آمریکا در این ایالت گفت، ظاهرا طرفداران دو طرف یعنی جو بایدن و دونالد ترامپ نگران آرای نامزد‌های خود هستند و به همین منظور تظاهرات می‌کنند، این در حالیست که دستکم بیست تا سی خودروی پلیس در محل برگزاری تظاهرات مستقر هستند، برخی از نیرو‌های موتورسوار پلیس نیز در منطقه حضور دارند و دستکم دو بالگرد بر فراز فیلادلفیا پرواز می‌کنند، این در حالیست که شمارش آراء در مرکز همایش‌های پنسیلوانیا همچنان ادامه دارد.
خبرنگار اسکای نیوز افزود، مقامات پنسیلوانیا گفته اند شمارش آراء در برخی از مناطق این ایالت که دارای بیست رای الکترال است، همچنان ادامه دارد و در حال حاضر اختلاف میان آرای بایدن و ترامپ 27 هزار رای است و انتظار می‌رود که نتایج انتخابات در این ایالت به زودی اعلام شود. تقریبا هر دو ساعت یکبار نتایج اعلام می‌شود و آمار و ارقام جدیدی ارائه می‌شود، این درحالیست که تدابیر امنیتی در فیلادلفیا افزایش یافته است و خیابان‌ها بسته است و در اطراف مرکز همایش‌های پنسیلوانیا تدابیر امنیتی اجرا می‌شود و نیرو‌های امنیتی سعی می‌کنند مانع ورود تظاهرکنندگان به داخل مرکز شوند، هر بار که اوضاع آرامتر می‌شود، نتایج جدیدی از انتخابات اعلام می‌شود یا ترامپ توئیت می‌دهد یا بایدن سخن می‌گوید و در نتیجه اوضاع مجددا در خیابان‌ها بحرانی می‌شود، با توجه به نزدیک بودن آرای بایدن و ترامپ که کمتر از پنج دهم درصد است هنوز معلوم نیست که آیا آراء در این ایالت باز شماری خواهد شد یا نه، در نتیجه هر احتمالی وجود دارد و ممکن است پس از بازشماری، موضوع به دادگاه قضایی آمریکا ارجاع شود.
برخی می‌گویند که تاخیر در زمان سخنرانی بایدن مرتبط به نتایج آرای پنسیلوانیاست و ظاهرا بایدن منتظر است با آرای بیشتری از رقیب خود پیشی بگیرد.
از سوی دیگر رضا بوشفرا خبرنگار اسکای نیوز در ایالت دلاور گفت در حال حاضر بسیاری از طرفداران بایدن در اطراف حوزه انتخاباتی وی مستقر شده اند و فقط اهل دلاور نیستند بلکه از ایالت‌های مجاور نظیر پنسیلوانیا، ماریلند، ویرجینیا و حتی نیویورک آمده اند.

اقدام ترامپ تلاش برای کودتاست
برادر زاده دونالد ترامپ می‌گوید کسی باید بیاید جلوی ترامپ را بگیرد.
مری ترامپ، برادرزاده ترامپ در مصاحبه با کانال 4 تلویزیون انگلیس گفت: باید از کار‌هایی که ممکن است دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا پس از مواجه شدن با شکست در انتخابات انجام دهد، نگران بود.
مری ترامپ برادر زاده دونالد ترامپ و نویسنده کتاب "بیش از حد، اما همیشه ناکافی؛ چطور خانواده من خطرناک‌ترین مرد جهان را به وجود آورد" گفت: او بسیار مستاصل است و راهی به جز پذیرش آنچه رخ داده است، ندارد.
مجری ام اس ان بی سی از مری ترامپ پرسید: نظر شما درباره صحبت‌هایی که رئیس جمهور بیان کرد چه بود؟
مری ترامپ گفت: ما مردی را می‌بینیم که در موقعیت منحصر به فردی است. دونالد هرگز پیش از این در موقعیتی مانند این نبوده است که در آن کسی برای نجات دادنش نباشد. کسی نیست که به او کمک کند. او مستاصل است، او بهم ریخته است و عملا کاری نیست که او بتواند به طور مشروع انجام دهد به جز اینکه عاجزانه آنچه را پیش آمده است نظاره کند؛ و من فکر می‌کنم براساس آنچه او گفت، این نشانه مشخصی است از اینکه ما احتمالا با چه چیزی مواجه هستیم به خصوص اگر رهبری حزب جمهوریخواه کاری نکند. این فقط اقدام دونالد برای ایجاد ابهام یا دورغ گفتن نبود. این حرف دونالد درباره کودتایی برنامه ریزی شده بود. رهبر یک کشور نومیدانه سعی می‌کند انتخابات را بی اعتبار کند. این کار زننده است و کسی باید بیاید و جلوی او را بگیرد.

چرا نتایج انتخابات آمریکا اعلام نمی‌شود؟
کارشناسان مسائل امنیتی، جلوگیری از خشونت و احتمال رفتار غیرقابل پیش‌بینی از ترامپ را عامل کندی روند شمارش آراء انتخابات در 4 ایالت باقی مانده می دانند.
فرایند انتخابات آمریکا وارد روز چهارم خود شده است و هنوز نتیجه انتخابات اعلام نشده است. هرچند در فردای انتخابات روند شمارش آرا بر اساس روال عادی در حال گذران بود، دو روز است که در 4 ایالت باقی مانده آمریکا، بدون اینکه با مشکل خاصی مواجه باشند، روند شمارش بسیار کند است.
چرا ستاد انتخابات آمریکا در ایالت‌های باقی مانده در انعکاس شمارش آرا قطره‌چکانی و به صورت یک دهم درصدی و ساعت به ساعت اعلام می‌کند؟ چرا ایالت‌های بزرگ، چون کالیفرنیا در همان روز اول نتیجه را اعلام کردند، ولی چند ایالت کوچکتر همچنان در حال شمارش آرا هستند؟
به نظر می‌آید که شمارش آرا پایان یافته است، اما به دلایل ماهوی و امنیتی نتیجه انتخابات با تاخیر اعلام می‌شود.
دلیل اول: رفتارشناسی و شخصیت روانی ترامپ که خود تکمیل‌کننده گفتمان حزب جمهوری‌خواه است که هر دو انعطاف‌ناپذیر، خشک و غیر قابل کنترل هستند و ترس از اینکه مبادا ستاد انتخاباتی ترامپ به ستاد جنگ در آمریکا تبدیل شود.
دلیل دوم: جنگ قدرت در آمریکا بالاتر از حقوق بشر، دموکراسی و انتخابات است. به همین علت موضوع اولویت با منابع قدرت است.
دلیل سوم: نقش رسانه‌های همسو و غیرهمسو آمریکا در مهندسی افکار عمومی که خود بسترساز انفکاک اجتماعی در آمریکا شده‌اند و عملا زمینه‌ساز واگرایی افکار عمومی را فراهم کرده است.
دلیل چهارم: ترس هیئت حاکمه آمریکا از آغاز شورش و آشوب‌های خیابانی در کل آمریکا وجود دارد که این امر می‌تواند تمام اعتبار نداشته آمریکا را زیر سوال ببرد. مخصوصا اینکه بستر این نافرمانی مدنی با مرگ جورج فلوید شکلی نهادی و ساختاری هم به خود گرفته است.
دلیل پنجم: رقابت پیدا و پنهان گردانندگان اصلی کشور آمریکا دلیلی بر تاخیر نتایج است. به این معنی که هنوز برای عوامل پشت پرده سیاست‌گذاری و گردانندگان آمریکا گزینه جمهوری‌خواه و دموکرات قطعی و حتمیت نیافته است، هر چند شمارش آرا حکایت از پیروزی بایدن دارد. واقعیت این است که انتخابات در آمریکا از سوی مافیا و لابی‌های صهیونیستی پشت پرده مشخص می‌شوند نه صرفا صندوق‌های رای، الکترال کالج و دیوان عالی فدرال.
دلیل ششم: اگر در سال 90 میلادی نظریه‌پردازان آمریکایی، چون فرانسیس فوکویاما نظریه پایان تاریخ را مطرح کردند، امروز نیز پایان اعتبار مبانی نظری خود و پایان لیبرالیسم امریکایی را مطرح می‌کنند که این انتخابات عملا پایان هژمونی آمریکا را صدا زد و عنوان کرد که لیبرال دموکراسی غرب به پایان نهایی خود رسیده است. لذا تاخیر در نتایج انتخابات آمریکا خود دلیلی بر پایان این هژمونی است.
دلیل هفتم: جلوگیری احتمالی از تاثیرات هیجانی، حبابی و کاذب انتخابات بر اقتصاد جهان که پیروزی هر کدام از کاندیدا خود می‌تواند فراز و فرود‌هایی در اقتصاد جهان داشته باشد.
دلیل هشتم: تقابل پنهان و پیدا آراء مردم در مقابل آرا الکترال کالج و قانون دیوان عالی فدرال آمریکا. به این معنی که بستر تقلب در انتخابات آمریکا با در نظر گرفتن این متغیر‌ها همیشه وجود دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: انتخابات آمریکا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دونالد ترامپ نامزد جمهوری جو بایدن نامزد دموکرات ها انتخابات ریاست جمهوری ایالت پنسیلوانیا ایالت میشیگان انتخابات آمریکا نتایج انتخابات روند شمارش آرا رای غیرقانونی تدابیر امنیتی ستاد انتخابات جمهوری خواهان بایدن و ترامپ شمارش آراء شمارش آرا نشان می دهد اسکای نیوز رئیس جمهور خیابان ها مری ترامپ ایالت ها رسانه ها هزار رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۱۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟

اگرچه ایالات متحده کمک‌های تازه‌ای را برای اوکراین تصویب و بریتانیا اخیرا از بزرگترین کمک نظامی‌اش به کی‌یف رونمایی کرد، اما زمان خواهد برد تا اوکراین قدرتش را به واسطه این کمک‌های جدید احیا کند و البته در عین حال کمبود نیروهای اوکراینی نقطه ضعف دیگری برای این کشور در مقابل جنگ با روسیه تلقی می‌شود.

به گزارش ایسنا، به محض آنکه «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا لایحه کمک به اوکراین را امضا کرد، ارتش ایالات متحده شروع به ارسال تجهیزات مورد نیاز به خط مقدم کرد. با این حال، بعید است اوکراین بتواند پیشرفت چشمگیری را در مقابل برتری‌های روسیه کسب کند.

روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی می‌نویسد: «رای مثبت کنگره جهت ارسال کمک به اوکراین موجب افزایش روحیه برای کی‌یف شده است اما کمبود نیرو دغدغه‌ای بزرگ و حیاتی برای این کشور قلمداد می‌شود. از طرفی شاید کمک‌های آمریکا انگیزه‌ای برای کشورهای اروپایی ایجاد کند تا کمک‌های خود را به اوکراین افزایش دهند؛ همانگونه که نخست‌وزیر بریتانیا در جریان سفرش به ورشو از یک بسته کمکی نظامی ۵۰۰ میلیون پوندی رونمایی کرد.»

این روزنامه انگلیسی در ادامه می‌نویسد: «اوکراین ابتدا امیدوار بود که کمک‌های واشنگتن در ابتدای سال جاری میلادی به دستش برسد اما ظاهرا انتظار می‌رود سال ۲۰۲۴ همچنان برای اوکراین به معنای حفظ خطوط باشد تا بازپس‌گیری قلمروهایش. هفته گذشته لایحه کمک‌ آمریکا به اوکراین تصویب شد و زمان خواهد برد تا اوکراین وضعیت دشوار خود را که از ماه‌های اول ۲۰۲۴ گریبان‌گیر آن شده، بهبود ببخشد. هم‌چنین یگان‌های جدید باید آموزش ببینند و زمان می‌برد تا اوکراین کاملا از کمک‌های آمریکا بهره‌مند شود.»

فایننشال تایمز با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده می‌نویسد: «کی‌یف شاید برای به رخ کشیدن دستاوردهای نظامی پیش از انتخابات نوامبر ایالات متحده و توجیه این کمک‌ها، تحت فشار قرار بگیرد و آمریکا (دولت جو بایدن) از او دستاوردهای نظامی بخواهد. اما اوکراین همچنان به جذب منابع نیاز دارد و در عین حال با توجه به انتخابات آتی آمریکا و حضور چهره‌ای جمهوری‌خواه نظیر دونالد ترامپ، آینده روند این کمک‌ها به اوکراین مشخص نیست.»

این روزنامه هم‌چنین تاکید می‌کند: «در حال حاضر بهترین راه اوکراین برای تداوم مبارزه با روسیه، ادامه دادن انواع حملاتی است که اخیرا در حال افزایش هستند. طی این حملات از پهپادهای دوربرد علیه پالایشگاه‌های نفت و سایر اهداف با ارزش استراتژیک در روسیه استفاده شده است اما اوکراین نمی‌تواند از موشک‌های دوربرد اتکمز یا موشک‌های کروز سایه طوفان که سوناک در ورشو این هفته وعده داد، برای حمله به اهدافی در روسیه استفاده کند.»

فایننشال تایمز در پایان با اشاره به قدرت روسیه می‌نویسد: «در حالیکه هیچ راه آسانی برای به زانو درآوردن روسیه وجود ندارد، اما شاید در این مسیر نقاط آسیب‌پذیر این کشور فاش شود. از لحاظ انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هم حتی اگر ترامپ پیروز شود، ضمانتی برای خرسندی پوتین ارائه نمی‌دهد زیرا ترامپ احتمالا بخواهد برنامه صلح خودش را در پیش بگیرد.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • اعلام آمادگی قالیباف ، متکی ، ذوالنوری ، آقاتهرانی ، رسایی و حاجی‌بابایی برای ریاست مجلس
  • تاکنون کدام گزینه ها برای ریاست مجلس دوازدهم مطرح شده اند؟
  • ۵ رقیب قالیباف برای ریاست مجلس مشخص شدند / این ۵ نفر می‌خواهند قالیباف را ناک اوت کنند
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • چه کسی بر صندلی ریاست مجلس دوازدهم تکیه می‌زند؟
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا