Web Analytics Made Easy - Statcounter

فتحی بیرانوند، مدیرکل محیط زیست لرستان گفت: ضریب حفاظتی تالاب‌ها و زیستگاه‌های آبی استان لرستان با آغاز بارش‌ها افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، مهرداد فتحی بیرانوند اظهار داشت: با شروع فصل بارندگی و افزایش جمعیت پرندگان آبزی و کنار آبزی در تالاب ها و زیستگاههای آبی استان، ضریب حفاظتی این مناطق افزایش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با افزایش تعداد نیروها در زیستگاه های حساس آبی و پاسگاه های محیط بانی مستقر در حوزه استحفاظی تالاب ها، افزایش تعداد گشت و کنترل های شبانه روزی در اطراف تالاب ها و نیز استفاده از ظرفیت همیاران و تشکل های زیست محیطی، نسبت به تامین امنیت پرندگان آبزی و کنار آبزی در استان اقدام خواهد شد.

فتحی بیرانوند با اشاره به حضور پرندگان مهاجر در اواخر پاییز و اوایل زمستان در زیستگاههای آبی استان گفت: این اقدامات حفاظتی ضمن تامین امنیت این پرندگان موجب ماندگاری بیشتر آنها در زیستگاه های آبی استان می شود.

وی بیان کرد: با ایجاد شرایط مساعد برای حضور پرندگان آبزی و کنار آبزی در تالاب ها و منابع آبی استان، توسعه رونق گردشگری زیست محیطی در قالب بحث پرنده نگری در استان رخ می دهد.

مدیر کل محیط زیست لرستان خاطر نشان کرد: لرستان با داشتن تالاب های کوهستانی و منابع آبی زیاد یکی از زیستگاه های مورد علاقه پرندگان آبزی و کنار آبزی در فصل مهاجرت پرندگان می باشد که امیدواریم امسال با بارندگی های مناسب و به موقع شاهد حضور بیشتر پرندگان در منابع آبی استان باشیم.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: پرندگان آبزی و کنار آبزی آبی استان تالاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۲۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد

به گزارش خبرنگار مهر، جمال صالح زاده بعد از ظهر امروز جمعه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: در سفر رئیس جمهوری به شادگان ۶۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده که این مبلغ می‌تواند رونق خاصی به حوزه گردشگری شهرستان داشته باشد.

وی به ریل گذاری شهرستان شادگان در سال جدید در اولین جلسه شورای اداری اشاره کرد و ادامه داد: از مجموعه شورای اداری این شهرستان انتظار می‌رود با تعیین اولویت‌های پیگیری ادارات شهرستان به صورت تیمی و در یک راستا باشد که این موضوع با سرعت عمل بیشتری به نتیجه برسد.

صالح زاده بیان کرد: یکی از موضوعات مهم شهرستان ۲۵ درصد معافیت سود بازرگانی برای بندر شادگان در مراحل پایانی قرار گرفته که می‌طلبد این مصوبه در سطح وزارت اقتصاد و امور دارایی پیگیری شود.

فرماندار شادگان با اشاره به اینکه پروژه‌های مختلفی در سال گذشته در حوزه‌های بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، عمران شهری و روستایی و… به بهره برداری رسیده بود،

وی گفت: از مهمترین پروژه‌های به جا مانده در شادگان تصفیه خانه آب دارخوین که سالیان سال راکد بود که با دستور آیت الله رئیسی افتتاح شد.

کد خبر 6089183

دیگر خبرها

  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • طرح جنگل‌داری چندمنظوره با رویکرد حفاظتی و توسعه توریسم بررسی شد
  • سلطان آسمان ایران در خطر انقراض/ عکس
  • سلطان آسمان ایران در خطر انقراض است | گزارش همشهری از وضعیت عقاب طلایی ایران
  • وضعیت مطلوب تالابهای نقده
  • تالاب های نقده، فرصتی برای رونق اکوتوریسم
  • گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم
  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست