Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد زرقان گفت: ادامه فعالیت شهرک صنعتی آب باریک، پارک ملی بمو، سلامت مردم زرقان و بقای گونه‌های جانوری و گیاهی را به خطر می‌اندازد.

علیرضا غریبی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد زرقان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در مورد افزایش آلودگی هوا ناشی از فعالیت واحد‌های صنعتی اطراف این شهر گفت: با توجه به پیگیری‌های چند ماهه در روند رسیدگی به وضعیت آلودگی هوای زرقان و اقدامات صورت گرفته و وعده‌های داده شده از طرف مسئولان ذیربط همچنان شاهد ادامه فعالیت صنایع آلاینده‌ای هستیم که پرخطر بودن ادامه فعالیتشان مورد تایید بسیاری از نهاد‌های محیط زیستی و دستگاه‌های نظارتی بوده از این رو طولانی شدن روند تصمیم گیری نهایی برای این صنایع نگران کننده و مورد مطالبه جریان دانشجویی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غریبی مطرح کرد: شهرستان زرقان پس از گذشت سال‌ها همچنان درگیر آلودگی و آلایندگی‌های زیست محیطی است و نیاز به اقدام قاطع دستگاه‌های نظارتی دارد البته به نحوی که شرایط مردم و سلامت آنان و موجبات تولید و اشتغال کارگران شاغل در این واحد‌ها فراهم شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد زرقان با تاکید بر پوشش رسانه‌ای مناسب در خصوص این آلودگی، ادامه فعالیت واحد‌های صنعتی را تهدیدی جدی برای بقای گیاهان و جانوران برشمرد و تصریح کرد: اعتراضات مردمی در حوزه سلامت به حدی رسیده که سایر مخاطرات زیست محیطی شامل سلامت گونه‌های گیاهی و جانوری در محیط مجاور شهرک صنعتی آب باریک، پارک ملی بمو، مورد توجه رسانه‌ها قرار نگرفته است و ادامه فعالیت این واحد‌های صنعتی نه تنها می‌تواند سلامت مردم زرقان را به خطر بیندازد، بلکه بقای گونه‌های جانوری و گیاهی را در بمو به شکلی جدی تهدید می‌کند.

وی افزایش فعالیت این کارخانه‌ها را عامل به خطر افتادن سلامتی و افزایش بیماری مردم این شهرستان عنوان و خاطرنشان کرد: فرمالین و هگزامین‌های مواد شیمیایی سمی و پر خطری که حدود ۲۰ سال مهمان ناخوانده این سرزمین هستند توسط کارخانه‌هایی در حال تولید بوده که آلاینده بودن آن‌ها توسط نهاد‌های نظارتی مورد تایید قرار گرفته و مردم همچنان منتظر اقدامی در راستای کمک به سلامت آن‌ها هستند و دیگر شاهد بیماری‌هایی که روز به روز در این شهر بیشتر می‌شوند و الایندگی‌هایی که بار‌ها توسط سازمان‌ها و ادارات مختلف محرز و تایید شده است نباشیم.

این فعال دانشجویی در ادامه افزود: نظرات کارشناسان رسمی و نتایج آزمایش‌های مختلف نیز گواه صدق این مدعا بوده که شرایط برخی از این واحد‌های صنعتی استاندارد نبوده و نیاز به نصب تجهیزات به روز و یا انتقال به مکانی دیگر را دارند.

غریبی با اشاره به بی نتیجه ماندن اعتراض‌های مردمی اظهار کرد: شرکت‌های تولید آلایندگی به جای اصلاح به دنبال پنهان کاری هستند و علی‌رغم گذشت چند سال از اعلام وضعیت نگران کننده نسبت به وجود فرمالین در فضای شهری زرقان، به جای اصلاح، فرصت سوزی می‌کنند.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد زرقان ادامه داد: بار‌ها شاهد جمع آوری امضا و تهیه طومار‌های مردمی مبنی بر اعتراض نسبت به وضعیت بحرانی آلودگی هوا بوده ایم که تا کنون راه به جایی نبرده است.

این فعال دانشجویی بیان داشت: کارخانه‌هایی که تا مرز تعطیلی پیش رفتند و یا انتقال آن‌ها به تصویب کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ شهرداری زرقان رسیده است، اما تاکنون همچنان مهلت داده شده و اقدامی مشهود و قابل ارائه به مردم نیز صورت نگرفته است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد زرقان جدیت در پیگیری حل مسئله آلودگی هوای زرقان را مطالبه دانشجویی برشمرد و یادآور شد: با دسترسی به اسناد موجود و گزارش‌های تحقیقات صورت گرفته در این زمینه این مساله را به جد تا حصول نتیجه را دنبال خواهیم کرد و در این مقطع انتظار و مطالبه از مسئولان، جدیت در پیگیری حل مساله آلودگی هوای زرقان بوده و تا حصول نتیجه و رفع این مساله در کنار مردم شریف زرقان خواهیم ایستاد و آمادگی کمک و همکاری با دستگاه‌هایی که تاکنون خط مقدم این پیگیری‌ها بوده‌اند را داریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آلودگی هوا محیط زیست شهرک های صنعتی واحد های صنعتی ادامه فعالیت واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۶۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد صدرا با حضور ۳۱ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد دزفول گشایش یافت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، رویداد بزرگ صدرا با حضور ۳۱ شرکت صنعتی، مسئولان استانی، شهری و صنعتگران و کارآفرینان شهرستان دزفول در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول برگزار شد.

سید محمدمهدی صافی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در این مراسم با بیان اهمیت بالای تعامل دانشگاه با صنعت اظهار کرد این واحد دانشگاهی با داشتن رشته‌های مختلف فنی و مهندسی و دانشکده مهارت و کارآفرینی آماده ارائه خدمات به جوانان و طالبان علم و دانش است.

وی با اشاره به چشم‌انداز آینده رشته‌های علوم انسانی و فنی مهندسی در شهرستان دزفول با ابراز نگرانی خود از فاصله گرفتن دانشجویان از رشته‌های علوم پایه و فنی در سال‌های اخیر افزود: اشتغال دغدغه اصلی دانشجویان بعد از اتمام تحصیلات دانشگاهی بوده؛‌ رسالت اصلی دولت و مسئولان جذب و ساماندهی دانشجویان در بازار کار و اشتغال پایدار است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول بین کرد: پیشرفت مهارتی دانشجویان در همه رشته‌ها در این واحد دانشگاهی در مقطع کنونی، چشمگیر بوده و دانشجویان در کنار تحصیل با توجه به شعار «هر دانشجو در هر ترم یک مهارت» در حال مهارت‌آموزی هستند.

 پیوند علم و صنعت به‌منظور اشتغال جوانان با برگزاری رویداد صدرا

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان دزفول نیز با اشاره به پیشرفت علمی و صنعتی ایران اسلامی در عصر کنونی، حملات موشکی و پهپادی ایران به رژیم کودک کش اسرائیل را مرهون پیشرفت صنعتی ایران دانست و گفت:‌ برگزاری رویداد صدرا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول و پیوند علم و صنعت به‌منظور اشتغال جوانان این شهر باید به فال نیک گرفت.

علیرضا خردمند اضافه کرد: هم سو بودن رشته‌های علوم انسانی و فنی مهندسی برای پیشرفت اقتصادی و اشتغال‌زایی لازم و ملزوم هم بوده و وجود رشته‌های مدیریتی برای تربیت مدیران کارآمد ضروری است تا بتوان با علم مدیریتی برنامه‌ریزی‌های کارشناسی شده‌ای را انجام داد و در خدمت رشته‌های فنی و مهندسی و مهارتی بود تا چرخهٔ صنعت و اقتصاد به درستی بچرخد.

همکاری و تعامل مسئولان شهری دزفول برای ساخت مسکن دانشگاهیان

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان نیز با اشاره به علوم فناوری و آمایش‌های پیش‌بینی‌شده برای سال‌های آینده رشته‌های موجود در دانشگاه و نیاز‌های فردای ایران و استان خوزستان عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون نه تنها هیچ کمکی از دولت نگرفته؛ بلکه دولت مبالغ زیادی را به دانشگاه بدهکار است و اگر این بدهی‌های دولت پرداخت شود از زیان دهی خارج خواهیم شد.

محسن چگینی ادامه داد:‌ با همه این مشکلات دانشگاه آزاد اسلامی در همه حوادث و بحران‌ها در کنار مردم و دولت بوده، ازجمله در حادثه سیل ۹۸، در زمان کرونا و در مباحث آموزشی و فرهنگی در کنار دولت بوده و خواهد بود.

وی از فرماندار دزفول و مسئولان شهری خواستار همکاری و تعامل با دانشگاه درباره ساخت مسکن استادان و کارمندان شد و مطرح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول هم زمین مناسب و هم مجوز ساخت مسکن از سازمان مرکزی دانشگاه دارد.

مدیر اجرایی رویداد صدرا و رئیس دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول نیز گزارشی از روند این رویداد و خدمات دانشکده مهارت و کارآفرینی ارائه کرد و استقبال صاحبان صنایع از این رویداد را بی‌نظیر دانست.

 نادر رستمی‌زاده اضافه کرد: بیش از ۵۰ شرکت صنعتی اعلام آمادگی داشتند که در این رویداد شرکت کنند که در نهایت ۳۱ شرکت صنعتی با برپایی غرفه‌هایی در این نمایشگاه و رویداد مهم دستاورد‌ها و خدمات خود را برای عموم مردم به‌ویژه صنعتگران و دانشجویان به نمایش گذاشتند.

به گزارش آنا،  در پایان مسئولان و دانشجویان با حضور در محل نمایشگاه و بازدید میدانی از غرفه‌های نمایشگاه با صنعتگران و صاحبان شرکت‌های حاضر در نمایشگاه و دستاورد‌های آنها آشنا شدند. بازارچه صنایع خلاق دانشجویی دیگر نمایشگاهی بود که پس از افتتاح نمایشگاه رواید صدرا مورد بازدید قرار گرفت و از آثار دانشجویان خلاق و هنرمند واحد بازدید کردند. نمایشگاه رویداد صدرا به مدت سه روز از ۱۰ تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول فعال بود و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۱۴ بعدازظهر از این نمایشگاه دیدن کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • رویداد صدرا با حضور ۳۱ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد دزفول گشایش یافت
  • حمایت ها از جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی ادامه دارد
  • فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد
  • اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان
  • تشکیل کارگروه‌ تخصصی مشترک بین دانشگاه آزاد و شورای شهر زرقان
  • بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند