Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@07:02:55 GMT

۱۶ نانوایی در شاهرود پلمب شد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۴۳۱۴۴

۱۶ نانوایی در شاهرود پلمب شد

به گزارش ایرنا، احسان بینش روز چهارشنبه در نشست ستاد مبارزه با کرونا شهرستان شاهرود افزود: طی ۲ هفته گذشته کارشناسان بهداشت این دانشگاه از یک هزار و ۶۶۴ واحد صنفی بازرسی کرده و در نهایت ۶۹۶ واحد اخطار و ۸۴ واحد صنفی پلمب شدند.

وی با اشاره به اینکه در این بازه زمانی ۹۳ گشت مشترک انجام شد، تصریح کرد: ۲۰ مورد بازرسی از درمانگاه ها، مطب ها و داروخانه انجام شد که برای هشت مورد از آنان اخطار صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بینش از ثبت نام شهروندان در سامانه سلامت و نصب کد رهگیری به طورمیانگین ۶۲.۴ درصد خبر داد و اظهارداشت: در طی بازرسی های انجام شده در بین کارکنان اداره های مختلف ۹۲ درصد از ماسک استفاده می کردند.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادامه داد: ۹۰ درصد از مشتریان مراجعه کننده به واحدهای صنفی از ماسک استفاده می کردند.

وی با بیان اینکه در ۸۰ درصد از اماکن مورد بازرسی محلول ضدعفونی کننده وجود داشت، افزود: ۸۷.۳ مردم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می نمودند.

بینش از مناسب بودن ۹۴.۵ درصد تهویه هوای واحدهای صنفی و اماکن بازدید شده خبر داد و گفت: در مجموع ۸۷ درصد شیوه نامه ها و موازین بهداشتی توسط مردم و کسبه رعایت می شد که از این بابت نسبت به میانگین کشوری در وضعیت مطلوبی قرار داریم.  

فرماندار شاهرود هم در این نشست گفت: کادر درمان شهرستان با تمام تلاش در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا قرار دارند که باید قدردان برنامه ریزی بسیار خوب و ارزشمند آنان بود.

نادر فخری با بیان اینکه حضور مقام معظم رهبری در نشست ستاد کرونا، اهمیت این موضوع را نشان می دهد، افزود: از شهروندان و مسوولان در خواست می شود با اقدام جدی تر و کار جهادی، خارج از تصمیمات کشوری برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا به کادر درمان کمک کنیم.

وی با تاکید بر نظارت و بازرسی بیشتر واحدهای صنفی مبنی بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی، اظهارداشت: در همه گیری کنونی هیچ کار و اولویتی بالاتر از سلامتی مردم وجود ندارد.

  فخری از نقش موثر سپاه ناحیه شاهرود در کمک های مومنانه، راه اندازی نقاهتگاه و ضدعفونی اماکن قدردانی کرد و افزود: سپاه ناحیه شاهرود، هسته های امر به معروف و نهی ازمنکر در اداره ها و اماکن پر تردد را فعال کرده و با برپایی چادرها با محوریت سلامت مردم بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی نظارت کنند.

به گفته وی سه پایگاه سلامت در شاهرود و یک پایگاه در شهرهای دیگر این شهرستان کار امر به معروف در خصوص رعایت شیوه نامه های بهداشتی را پیگیری نمایند.

فرماندار شاهرود با بیان اینکه در نانوایی ها و شیرینی پزی ها امکان انتقال ویروس بیشتراست، تصریح کرد: بازرسان اداره صنعت،معدن و تجارت و بهداشت و درمان باید نظارت بیشتری به این ۲ واحد صنفی داشته باشند.

فخری ادامه داد: پیشنهاد تعطیلی یک هفته ای بانک ها و اداره های دولتی به استانداری ارسال شده که در صورت تایید اجرایی خواهد شد.

به گفته وی بیشترین تراکم جمعیت در حوزه های فنی شهرداری ها مشاهده می شود که باید مسوولان در این رابطه تدابیر خاصی در نظر بگیرند.

 فخری با بیان اینکه شهرداران انجام کار عمرانی را تعطیل کنند، تصریح کرد: در کنار خدمت و توجه به سلامت همکاران باید سلامت جامعه در اولویت کار قرار گیرد.

معاون استاندار سمنان ادامه داد: اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی، صنعت معدن و تجارت، اداره تامین اجتماعی بازرسان خود را برای بازدید از صنایع اعزام کرده تا بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی نظارت داشته و نتیجه کار را در قالب چک لیست به فرمانداری ارایه نمایند.

شهرستان های شاهرود و میامی در شرق استان سمنان با جمعیتی حدود ۲۶۰ هزار تن و ۵۴ هزار کیلومتر مربع مساحت، گستره زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستند.

برچسب‌ها ویروس کرونا فاصله گذاری اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا فاصله گذاری اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود ویروس کرونا فاصله گذاری اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود اخبار کنکور رعایت شیوه نامه های بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۳۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، سمانه سلطانی پور روز یکشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ گفت: با صدور مجوز فعالیت فروشگاه صنایع‌دستی آروند با مدیریت آقای حسین میری، واقع در بازار سرپوشیده شهر شاهرود، تعداد فروشگاه‌های مجاز صنایع‌دستی در استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: بر اساس ابلاغ دستورالعمل صدور مجوز فروشگاه‌های صنایع‌دستی، متقاضیان می‌توانند با ثبت درخواست در درگاه ملی مجوزها و پس از بررسی درخواست توسط اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مجوز خود را دریافت کنند.

سمانه سلطانی پور گفت: در حال حاضر ۶ فروشگاه صنایع‌دستی در سمنان، ۹ فروشگاه صنایع‌دستی در شاهرود، ۲ فروشگاه صنایع‌دستی در دامغان و ۲ فروشگاه صنایع‌دستی در مهدی‌شهر تحت مجوز اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان فعالیت می‌کنند.

46 برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900631

دیگر خبرها

  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • پلمب واحد صنفی متخلف در بویین میاندشت
  • پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا
  • یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد
  • ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر پلمب شد
  • پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف در اهر
  • ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی تشکیل شد
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی
  • پلمب واحد‌های صنفی متخلف در کازرون