Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا تیموری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به استناد مصوبه ۲۰۹ شورای عالی هماهنگی ترابری کشور، کرایه حمل کالا نیازمند به روز رسانی است و کرایه کنونی مربوط به ماهها قبل و زمانی است که قیمت دلار ۱۵۰ هزار ریال بود البته افزایش۳۰ درصدی کرایه‌ها که باید از ۱۸ آبان ماه عملیاتی می شد هم اکنون در بسیاری مناطق کشور هنوز اجرایی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شاید قبلا زمانی که راننده، موتور کامیون را باز می‌کرد توان جمع کردن و تعمیر سنگین ناوگان را نداشت اما الان با افزایش قیمت لاستیک و لوازم یدکی برخی مالکان شاید توان بازکردن و تعمیر چرخ کامیون را نیز نداشته باشند.

رییس هیات مدیره کانون انجمنهای صنفی کارفرمایی کامیون‌داران گفت: رانندگان و کامیون‌داران کشور در اوج کرونا بدون وقفه خدمات بسیار مطلوبی را به مردم ارائه داده‌اند تا چرخ و حمل و نقل کشور لنگ نماند.

تیموری افزود: کدام کسب و کار، بازرگان، تولید کننده و صادرکننده در کشور، کالا و خدمات امروز خود را با قیمت دیروز ارائه می دهد؟ اما صنف کامیون‌دار تنها صنفی است که با وجود افزایش نرخ کرایه باز هم خدمات خود را با ضرر و یا حداقل سود متعارف عرضه می‌کند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر خدمتی که ارائه می‌دهیم با ۶۰ درصد ضرر است اما این زیان مشخص نیست و زمانی عیان می‌شود که ناوگان برای تعمیر به گاراژ می رود و راننده دیگر قدرت تعمیر کامیون خود را ندارد و ورشکسته می‌شود.

رییس هیات مدیره کانون انجمنهای صنفی کارفرمایی کامیون‌داران گفت:با این اوضاع کسب و کار، امکان دارد بسیاری از همکاران پس از خرابی و انتقال خودرویشان به گاراژ و تعمیرگاه، امکان بازسازی و تعمیر را نداشته باشند لذا از این بابت برخی ناخواسته بیکار شده‌اند.

تیموری افزود: هم اکنون گاراژهای تعمیر ناوگان سنگین در مشهد مملو از کامیونهایی است که مالکان توان بازسازی و تعمیر اساسی آنها را ندارند و تداوم این روند موجب از رده خارج شدن بیشتر ناوگان از چرخه فعالیت خواهد شد.

وی اضافه کرد: بیش از ۴۰۰ هزار دستگاه ناوگان باری در کاربریهای مختلف از خاور تا نفکش و تریلر در کشور فعالیت دارند و رزق و روزی دستکم بیش از یک میلیون نفر در کشور به صورت مستقیم وابسته به فعالیت این تعداد ناوگان باری است.

گلایه‌ها از افزایش نرخ حمل بار

بر اساس اعلام اداره مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی در پی افزایش نرخ کرایه ۳۱.۷ درصدی حمل بار میزان شکایات و تماسها با مرکز ۱۴۱ این استان برای انعکاس گلایه‌ها از کرایه حمل بار افزایش یافته است.

برخی اصناف از جمله صنف مصالح ساختمانی مشهد نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به افزایش نرخ حمل بار در قالب دریافت مبلغ "پشت بارنامه" اعتراض داشته اند.

"پشت بارنامه" مبلغ توافقی غیررسمی مالک و حمل کننده بار است که بنا به درخواست شرکت حمل و نقل اخذ می شود و بیشتر از تعرفه رسمی مطابق بارنامه است که اگر مالک بار حاضر به پرداخت آن نشود بارش به زمین مانده و حمل نمی‌شود.   

برچسب‌ها قیمت تایر خودرو مشهد اختصاصی ایرنا قیمت کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قیمت تایر خودرو مشهد اختصاصی ایرنا قیمت کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی قیمت تایر خودرو مشهد اختصاصی ایرنا قیمت کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی اخبار کنکور کامیون داران افزایش نرخ حمل و نقل حمل بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۷۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۲ درصدی جابجایی مسافر در جنوب سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲، تعداد ۲ میلیون و ۶۵۹ هزار و ۲۴۰ نفر مسافر توسط ۳۷۰ هزار و ۱۹۴ ناوگان حمل و نقل عمومی در سطح استان جابه جا شده اند که این میزان ، افزایش ۱۲ درصدی در تعداد مسافر و افزایش ۸ درصدی در تعداد سفر نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن نشان می‌دهد.

محمد یاسین احمدیان در گفت وگو با ایسنا، گفت: از این تعداد، یک میلیون و ۶۶۸ هزار و ۲۱۲ مسافر ، درون استانی و ۹۹۱ هزار و ۲۸ مسافر نیز به مقصد برون استانی بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان، تصریح کرد: هم اینک ۴۱ شرکت ،۲ پایانه مسافربری، ۹۶۲ راننده مسافری فعال ،۸۳ ناوگان اتوبوسی و یک هزار و ۷۶ ناوگان مینی بوسی در حال خدمات رسانی به مسافران در حوزه تحت پوشش این اداره کل می باشند.

احمدیان یادآور شد: مسافران می‌توانند هرگونه انتقاد و شکایت خود از پایانه‌های مسافربری و یا رانندگان حوزه حمل و نقل مسافر را از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند تا در کمیسیون‌های مربوطه به تخلف شرکت و رانندگان رسیدگی شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • گارانتی متین؛ مرکز تخصصی تعمیر اسپیکر در کشور
  • افزایش ۱۲ درصدی جابجایی مسافر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • رکورد شاخص‌های آب و هوایی جهان در سال ۲۰۲۳ شکسته شد
  • رکورد شاخص‌های آب و هوایی جهان ۲۰۲۳ شکسته شد
  • افزایش هزینه نگهداری و تعمیر لوکوموتیوها در پنج سال گذشته
  • پیشنهاد افزایش ۳۵ تا ۴۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی در اهواز
  • ۳۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان جابجا شد
  • حمل و نقل ۳۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان جاده‌ای هرمزگان
  • جدیدترین خبر افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه امروز ۱۵ اردیبهشت