Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مرتضی جمشیدیان فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان گفت: محیط بانان پناهگاه حیات وحش موته سه عدد تله که متخلفان دامگذار برای علفخواران در این پارک ملی کار گذاشته شده بود کشف و ضبط کردند.

او افزود: شکار و اقدام به شروع به شکار در زیستگاه‌های حیات وحش توسط متخلفان جرم است و طبق مواد ۱۰ تا۱۵ قانون شکار و صید و ماده ۶۸۰ قانون مجازات اسلامی قابل تعقیب و مجازات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پناهگاه حیات وحش موته به مساحت ۲۰۵ هزار هکتار واقع در شمال غربی استان، جزو وسیع‌ترین مناطق چهارگانه اصفهان در شهرستان‌های میمه، محلات و گلپایگان محسوب می‌شود.

این منطقه زیستگاه انواع گیاهان بوته‌ای و درختچه‌ای بویژه درمنه، گون، خارشتر، بادام کوهی، پسته کوهی و انجیر وحشی است.

۴۷۸ گونه متعلق به ۲۴۰ جنس و ۵۳ خانواده گیاهی در این منطقه شناسایی شده و در این منطقه ۲۵ گونه پستاندار، ۸۸ گونه پرنده، ۲۵ گونه خزنده و یک گونه دو زیست شناسایی و ثبت شده و آهوی ایرانی، شاخص جانوری دشت موته محسوب می‌شود.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست پناهگاه حیات وحش موته نجات یک راس آهو متخلفان شکار حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۲۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ شکار دوباره پهپاد MQ۹؛ وحشت آمریکا از آسمان یمن

بامداد شنبه (۸ اردیبهشت) دریای سرخ با موجی از تنش‌های جدید همراه بود؛ انصارالله یمن اعلام کرد «یک پهپاد آمریکایی و یک نفتکش انگلیسی را مورد هدف قرار داده است»

دریافت 28 MB

خبرنگار: مریم همتی / تدوینگر: حمیدرضا برزگر

دیگر خبرها

  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور
  • لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی توسط ارتش یمن + فیلم
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • نجات گردشگران مفقود شده در مسیر کوهنوردی پردیس
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور شد
  • کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود
  • ویدیو/ شکار دوباره پهپاد MQ۹؛ وحشت آمریکا از آسمان یمن
  • نجات مصدوم حادثه سقوط از آبشار ورخامن
  • حداقل چند درصد اقتصاد جهان وابسته به ذخایر ژنتیکی است؟