Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، محمد علوی تبار اظهارداشت: در سال تحصیلی جاری بیش از 140 میلیون جلد کتاب درسی بین دانش آموزان شاغل به تحصیل در تمام دوره‌های تحصیلی در سراسر کشور توزیع شده است.

 

وی افزود: سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی طبق روال همه ساله و قبل از شروع سال تحصیلی فرآیند توزیع کتاب های درسی را با استفاده از اطلاعات ثبتی دانش آموزان در سامانه سناد مدارس و سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی تامین و از طریق شبکه های توزیع استانی و منطقه ای و مدارس وزارت آموزش و پرورش در بین دانش آموزان توزیع می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علوی تبار در خصوص جامعه هدف و دانش آموزان اتباع خارجی بیان کرد: براساس رهنمود مقام معظم رهبری، این سازمان خود را مکلف نموده بر اساس اطلاعات ثبت شده دانش آموزان اتباع در سناد مدارس و کد دانش آموزی اختصاص یافته آنان، بسته های آموزشی مورد نیاز را همگام با سایر دانش آموزان تامین و توزیع کند و در این راستا سالانه اقدام به تامین و توزیع بسته های آموزشی دانش آموزان اتباع شاغل به تحصیل در مدارس کشور می کند.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در خصوص تامین کتاب کودکان و نوجوانان لازم التعلیم فاقد مدارک هویتی نیز بیان کرد: روال معمول در همه جای دنیا این است که این افراد در بدو ورود به کشور مقصد، مراحل قانونی اقامت خود را طی کرده و پس از احراز هویت مجوز اقامت در کشور میزبان را دریافت کنند  تا از این طریق بتوانند از خدمات و حمایتهای آن کشور به صورت قانونی استفاده کنند.

علوی تبار تاکید کرد: در این راستا در کشور جمهوری اسلامی ایران مهاجرین می توانند از طریق مراجعه به مراکز تعیین شده نظیر استانداریها و فرمانداریهای مهمان شهرها، مراحل قانونی کسب مجوز اقامت را طی نموده و پس از ثبت نام در مدارس و کد دانش آموزی ویژه اتباع از خدمات کشور جمهوری اسلامی ایران از جمله تعلیم و تربیت بهره مند شوند؛ اما با عنایت به دستور مقام معظم رهبری در این خصوص، این افراد توانسته اند حتی قبل از اخذ مدارک هویتی و اتمام مراحل قاتونی در مدارس دولتی و مراکز تاسیس شده توسط موسسات و افراد حقیقی و حقوقی فعال در زمینه حمایت از اتباع خارجی، ثبت نام کرده و از خدمات آموزشی بهره مند شوند و کتاب های درسی خود را نیز دریافت نمایند.

وی اعلام کرد: این سازمان به عنوان متولی تولید و تامین محتوای آموزشی نظام تعلیم و تربیت در کشور تمامی اهتمام خود را در زمینه تامین متوازن و بهنگام مواد آموزشی فراگیران نظام تعلیم و تربیت صرف نظر از ملیت، جنسیت و تابعیت آنان بکار گرفته و در موعد مقرر این فرآیند را به اتمام رسانده است، با این وجود اگر دانش آموزی به هر دلیل تاکنون نتوانسته است کتاب های مورد نیاز خود را دریافت نماید می تواند از طریق سفارش تک جلدی در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی و تحویل از سوی شرکت پست جمهوری اسلامی ایران اقدام نماید و مرکز آموزشی نیز می توانند با انجام مکاتبه رسمی و ارسال نیاز خود به این سازمان در اسرع وقت کتاب های درسی را دریافت کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانش آموزان کتاب های درسی کتاب پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۵۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: دولت و بانک مرکزی برنامه های مدون و شفافی در خصوص تامین ارز واردات برای بخش های دولتی و خصوصی دارند، اما این کافی نیست. تخصیص منابع ارزی باید به گونه ای باشد که فعالان و تولیدکنندگان واقعی کشور به یک اندازه بهره‌مند شوند. - اخبار اقتصادی -

ولی اله منصوری، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در خصوص اقدامات بانک مرکزی در حمایت از تولید طی یکسال گذشته اظهار داشت: مطمئنا حمایت از تولید جزو اهداف اصلی اقتصادی دولت و بانک مرکزی است که در یکسال اخیر هم شاهد اتفاقات خوبی در این عرصه بودیم، اما معتقدم که هنوز کافی نیست و فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان باید بیش از پیش مورد حمایت قرار گیرند.

وی با اشاره به پیش‌بینی 3.2 همت تسهیلات قرض‌الحسنه برای شرکت‌های دانش‌بنیان ادامه داد: به تازگی خبرهایی از تمهیدات ویژه بانک مرکزی برای حمایت از «شرکت‌های دانش بنیان» در سال جاری منتشر شده که جای خوشحالی و امیدواری است. گویا شبکه بانکی در قالب قانون بودجه سال جاری مکلف شده به میزان 3.2 همت از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری تسهیلات قرض‌الحسنه در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دهد که این تصمیم، قابل تحسین است.

این فعال اقتصادی افزود: بانک مرکزی در سال گذشته نیز گام های مثبت و بزرگی در این حوزه برداشت؛ بطوریکه شبکه بانکی بیش از 230 همت تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت کرد که نسبت به سال قبل رشد 61 درصدی را نشان می دهد. این موضوع نشانگر نگاه ویژه دولت و بانک مرکزی به شرکت های دانش بنیان است که باید تا حد توان و امکان از آن حمایت شود.

منصوری با تاکید بر لزوم حمایت عادلانه از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان در فرایند تامین منابع ارزی گفت: دولت و بانک مرکزی برنامه های مدون و شفافی در خصوص تامین ارز واردات برای بخش های دولتی و خصوصی دارند، اما این کافی نیست. در واقع تخصیص منابع ارزی باید به گونه ای صورت گیرد که فعالان و تولیدکنندگان واقعی کشور به یک اندازه از این شرایط بهره ببرند. هر چند دولت سیزدهم همواره بر اجرای عدالت تاکید و تلاش دارد؛ اما باید اقداماتی را در دستور کار قرار دهد که فرایند تامین و تخصیص ارز کاملا عادلانه تقسیم و اجرایی شود.

عضو اتاق بازرگانی ایران خاطر نشان کرد: بی‌تردید فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و تجار واقعی با رویکرد کمک به اقتصاد کشور وارد میدان شده اند و باید مورد حمایت قرار گیرند. در نتیجه حالا که این تلاشگران اقتصادی آماده کمک به روند تولید و تجارت کشور هستند، دولت و بانک مرکزی هم باید سرعت و جدیت بیشتری در روند تخصیص و تامین ارز رسمی و دولتی به آنها داشته باشد تا در نهایت شاهد رشد و رونق اقتصادی بیشتری باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • طرح نوآورانه و متفاوت در یک مرکز آموزشی قم
  • ثبت سفارش کتاب درسی چگونه است؟
  • برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • توزیع بسته کمک آموزشی به ۵ هزار دانش آموز در تخار
  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود