Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سید یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا صبح امروز در همایش بین‌المللی اتحادیه اوراسیا در سالن همایشات بین‌المللی سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه در این همایش ۱۰۰ مقاله ارائه‌شده است، اظهار کرد: در این همایش ۱۰۰ مقاله ارائه‌شده و از مجموعه آنان ۴۴ مقاله برگزیده شدند که این مسئله نشان‌دهنده اهمیت این همایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به تغییر ساختار نظام قدرت در جهان بین‌الملل گفت: ساختار قدرت در نظام بین‌المللی دچار تغییر شده و نظام اقتصادی در غرب و شرق در حال شکل گرفتن است، زیرا اقتصاد آمریکا از درون و بیرون در حال افول است.

دبیر همایش بین‌المللی اتحادیه اقتصادی اوراسیا با اذعان به اینکه اقتصاد آمریکا در جهان بین‌الملل در حال تغییر است، تصریح کرد: افول آمریکا در جهان بین‌الملل و اقتصادی در حال افول بوده و دیگر آمریکا یک قدرت کامل نیست و در کنار دیگر قدرت‌های اقتصادی جهان قرار می‌گیرد.

صفوی با تأکید بر نقش ویژه اتحادیه اوراسیا در پیدایش قدرت‌های اقتصادی جدید در جهان افزود: با تفاهم‌نامه امضاشده میان کشور‌های اتحادیه اوراسیا قدرت‌های اقتصادی و امنیتی جدید در اوراسیا در حال شکل‌گیری بوده و این امر قطعاً جهان بین‌الملل را تحت تأثیر قرار داده و مثمر ثمر است.

او یکی از ویژگی‌های توافق‌نامه اتحادیه اوراسیا را استفاده از اقتصاد کشور‌های درحال‌توسعه دانست و بیان کرد: مهم‌ترین مسئله این توافق‌نامه ترکیبی و متنوع بودن آن به لحاظ استفاده از اقتصاد کشور‌های توسعه‌یافته و یا درحال‌توسعه است، زیرا این کشور‌ها در حال شکوفایی هستند و در آینده به قطب اقتصادی منطقه تبدیل می‌شوند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به ویژگی‌های اتحادیه اوراسیا در توسعه اقتصادی کشور تصریح کرد: وجود دریای خزر منطقه اوراسیا را به منطقه‌ای تأثیرگذار تبدیل کرد، زیرا در دریای خزر هزینه صادرات کاهش‌یافته و تسلط کشور آمریکا در آن کم و اصلاً وجود ندارد.

صفوی با بیان اینکه جایگاه اتحادیه اوراسیا در توسعه روابط منطقه‌ای بسیار مهم است، گفت: خبرگان تجارت جهانی می‌توانند با تفاهم یکدیگر از ظرفیت‌های این اتحادیه در حوزه شبکه ریلی و دریایی استفاده کرده و این اتحادیه را درون و بیرون قاره‌ای کنند.

او با اشاره به جایگاه جمهوری اسلامی در چهارراه تجاری جهان افزود: ایران به دلیل داشتن چهارراه تجاری ریلی، زمینی، دریایی و هوایی نقش مهمی در اتصال کشور‌های مختلف به لحاظ تجاری به یکدیگر داشته و مهم‌ترین شبکه تجاری آن دریای خزر و اتحادیه اوراسیا است.

دبیر همایش بین‌المللی اتحادیه اقتصادی اوراسیا با تأکید بر لزوم تکمیل کریدور شمال به جنوب تا سال آینده بیان کرد: اتصال چابهار به کاسپین و تکمیل کریدور شمال به جنوب به لحاظ ژئوپولتیکی بسیار مهم بوده و این کریدور باید تا سال آینده تکمیل شود.

صفوی با اشاره به تعامل اتحادیه اوراسیا با سازمان همکاری شانگ‌های تصریح کرد: حجم تجارت با اتحادیه اوراسیا یک میلیارد دلار بوده و همکاری و حجم تجارت اتحادیه اوراسیا با سازمان همکاری شانگ‌های ۱۵ میلیارد دلار بوده است.

انتهای پیام/پ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اقتصادمقاومتی اقتصاد ایران اتحادیه اوراسیا جهان بین الملل بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۷۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره رژیم صهیونیستی در جهان رو به افول است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با تجمع در گلزار شهدای گمنام بندرعباس، حمایت خود را از دانشجویان و دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین اعلام کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در این تجمع با محکومیت حرکت مذبوحانه رژیم صهیونیستی در غزه، فلسطین و برخورد پلیس آمریکا و اروپا با دانشجویان معترض حامی فلسطینیان اظهار کرد: آنان که در ظاهر شعار حقوق بشر سر می‌دهند با حرکت‌های ضد انسانی و ضد بشری از ظلم و ستم حمایت می‌کنند در این وانفسا از هیچ ستم و زوری علیه دانشجویان حامی فلسطین نیز کوتاه نمی‌آیند و در عمل، خباثت و ضد بشر بودن رفتار و حرکات خود را به نمایش می‌گذارند.

محمدحسین رنجبر افزود: ستاره رژیم صهیونیستی در جهان رو به افول است. بیداری مظلومان جهان امان را از دولتمردان استکبار و حامیان آنان در منطقه گرفته و آنان را در آینده‌ای نزدیک مجبور به تسلیم خواهد کرد. امروز بیداری جهان اسلام به پشتوانه انقلاب اسلامی و رهبری مدبرانه امام خامنه‌ای موجب گسترده شدن و بیداری سایر ملل و ادیان نیز شده و نشان می‌دهد که وعده الهی در تحقق نابودی ظلم و ستم به‌زودی به وقوع خواهد پیوست.

نقاب از چهره مدعیان حقوق بشر برداشته شد

مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز با محکومیت حرکت نابخردانه پلیس آمریکا و اروپا گفت: امروز مبارزه علیه ظلم و ستم به‌عنوان نقطه مشترک مظلومان جهان به اوج رسیده، نقاب از چهره مدعیان حقوق بشر برداشته، موجب رسوایی آنان شده و نشان داده دیر یا زود، حق بر باطل پیروز است.

حجت‌الاسلام اسماعیل پاک‌نژاد با تأکید بر اینکه، هیمنه پوشالی دشمن در عملیات «وعده صادق» به‌وضوح در هم شکست و نشان داد ایران اسلامی به پشتوانه مردم و مسلمانان جهان به قدرت فراگیر و بزرگ مبدل شده، اضافه کرد: عملیات «وعده صادق» گوشه کوچکی از قدرت نظامی ایران اسلامی به‌عنوان پرچم‌دار مبارزه با ظلم و ستم بود که در حرکت هماهنگ و اقتدارگرایانه دشمن را به پستی و زبونی کشاند و اثبات کرد امروز اتحاد مردم مظلوم جهان با ایران اسلامی می‌تواند به نابودی اسرائیل ختم شود.

وی ابراز امیدواری کرد که به‌زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی در منطقه خواهیم بود و این وعده صادق خداوند بوده که توسط جوانان و غیورمردان مسلمان و سایر ادیان الهی در حال عملیاتی و اجرایی شدن است.

به گزارش آنا، این مراسم با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل ادامه یافت و در پایان دانشجویان دانشگاه آزاد بندرعباس با حضور در گلزار شهدای گمنام این دانشگاه، با قرائت بیانیه پایانی، با محکومیت حرکات ضد انسانی پلیس آمریکا و اروپا؛ حمایت قاطع خود را از دانشجویان این مناطق در حمایت از مردم مظلوم و ستم‌کشیده فلسطین اعلام کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آینده جامعه بشری به تلاش امروز معلمان و اساتید بستگی دارد
  • واکاوی ریشه‌های اعتراضات ضداسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • ستاره رژیم صهیونیستی در جهان رو به افول است
  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
  • تحلیل مسعود نیلی از شرایط اقتصادی ایران در ۱۰ سال آینده
  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • تحلیل مسعود نیلی از شرایط اقتصادی متفاوت ایران در 10 سال آینده
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • جنبش‌های اخیر در دانشگاه‌های جهان نتیجه عملیات وعده صادق