Web Analytics Made Easy - Statcounter

"جوان‌ترین دبیر هیات فوتبال ایران" است. هنگامی که اردیبهشت سال گذشته و در سن 34 سالگی دبیر هیات فوتبال خراسان رضوی شد، خیلی‌ها نگران بودند، اما فعالیت شبانه‌روزی و شناختی که از جامعه فوتبال داشت، روز به روز از این نگرانی‌ها کم کرد و البته خودش هم معترف است که در بعضی حوزه‌ها هیات فوتبال خراسان رضوی نیازمند اقدامات جدی‌تری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن حیدری با سابقه فعالیت رسانه‌ای از سال 82 که بخش زیادی از آن در خبرگزاری ایسنا بوده، بعد از یک سال فعالیت در هیات فوتبال استان به عنوان دبیر کمیته طرح و برنامه و 3 سال حضور در باشگاه سیاه‌جامگان به عنوان معاون اجرایی، حالا در قامت دبیر هیات فوتبال استان روزهای سختی را می‌گذراند که البته عنوان "جوان‌ترین دبیر هیات فوتبال ایران" به گفته خودش سنگینی می‌کند و در تلاش است با فعالیت مناسب از حضور جوانان و رسانه‌ای‌ها در عرصه مدیریت ورزش دفاع کند.

به گزارش برنا؛ محسن حیدری در گفت‌وگو تفصیلی عنوان کرد: در ابتدای فعالیتم خیلی از دوستانم در ورزش و رسانه تاکید داشتند که دبیری هیات فوتبال استان کار سنگینی است و نباید قبول می‌کردی اما به واسطه دوستی دیرینه‌ام با آقای اصولی و به جهت کمک به ایشان این مسوولیت را پذیرفتم و شخصا هیچ تمایلی به حضور اینگونه در هیات نداشتم؛ هر چند در حال حاضر و با وجود سختی‌های فراوان این مسوولیت خوشحالم که در خدمت جامعه فوتبال هستم و به آن افتخار می‌کنم ولی همین الان هم اگر رییس هیات اجازه دهد، این مسوولیت را واگذار می‌کنم. اما تا روزی که به عنوان دبیر هیات فوتبال استان خراسان رضوی فعالیت کنم، سعی می‌کنم با عملکرد مناسب مدافع حضور جوانان و اهالی رسانه در مدیریت‌های اجرایی باشم تا باز هم شاهد این اتفاق باشیم.

وی ادامه داد: از مجموع عملکرد یک سال و نیمه هیات فوتبال استان دفاع می‌کنم ولی خب در برخی کمیته‌ها نقص‌هایی داشتیم و متاسفانه نتوانستیم به برنامه‌های مدنظرمان برسیم.

وی در تشریح شرایط ابتدایی هیات گفت: در ابتدای حضور در هیات فوتبال استان با مواردی روبه‌رو شدیم که فکرش را هم نمی‌کردیم. برای مثال هیچگاه در ثبت شرکت‌ها، هیات فوتبال استان ثبت نشده‌بود و روسای سابق هیات از شناسه اداره کل ورزش و جوانان استفاده می‌کردند که مشکلاتی را پیش آورده بود. در گام نخست برای اینکه این موضوع یک بار برای همیشه به پایان برسد، با اساسنامه‌ای منطبق بر آنچه که مدنظر فدراسیون فوتبال است و مورد تایید اداره کل ورزش و جوانان استان قرار گرفت، هیات فوتبال استان را ثبت کردیم.

وی افزود: از دیگر اقدامات جالبی که در هنگام آغاز به کار در هیات فوتبال استان با آن مواجه شدیم، قراردادهای عجیبی بود که در فاصله‌ای اندک تا انتخابات هیات فوتبال یعنی به تاریخ روز قبل برگزاری مجمع بسته شده ‌بود. حقوق برخی افراد ناگهان 3 برابر شد، یا برای مثال امتیاز تیم لیگ‌برتری بانوان خراسان رضوی در فوتسال، هبه شده ‌بود یا برای استفاده از ورزشگاه امام رضا(ع)، ناگهان رقمی معادل با 120 میلیون تومان برای هر بازی تعیین شد! واقعا برای ما سوال است که چرا شب برگزاری مجمع باید چنین اتفاقاتی بیفتد؟

حیدری خاطرنشان کرد: حتی جالب است بدانید که دبیر سابق هیات حاضر نشد حتی یک روز سرکار بیاید و ما از روز نخست، با ساختمانی مواجه شدیم که هیچ از آن نمی‌دانستیم.

وی گفت: برخی از مسوولان کمیته‌ها نیز با تیم جدید هیات همکاری نکردند و حتی اطلاعات مربوط به سوابق تیم‌ها و بازیکنان را با خود بردند. حتی نتایج فصل گذشته نیز مشخص نبود! در چنین شرایطی مسابقات زیرگروه استان را آغاز کردیم. با برخی ادعاهای مالی نیز گاهی روبه‌رو می‌شدیم که واقعا عجیب بود. مثلا فردی وجود دارد که مدعی است یک میلیون تومان به صورت نقدی به امور مالی هیات فوتبال داده اما امروز هیچ سندی ندارد.

دبیر هیات فوتبال خراسان رضوی تصریح کرد: اردیبهشت 98 در سبزوار کلاس سطح یک فوتسالایران در بخش بانوان برگزار شده، اما هنوز مدارک آن از سوی فدراسیون فوتبال ارسال نشده‌است. دلیل آن هم این است که مدرس دوره باید در سامانه، نمرات افراد شرکت‌کننده را ثبت کند، اما با توجه به اینکه پول از داوطلبان اخذ شده، اما سهم فدراسیون فوتبال واریز نشده، سامانه برای مدرس باز نمی‌شود! داوطلبان البته در این میان کوتاهی نکرده‌اند و هزینه لازم را واریز کرده‌اند، اما سوال اینجاست که سرنوشت این پول چه شده ‌است؟ مجبور شدیم پول را واریز کنیم تا گواهی افراد صادر شود.

حیدری خاطرنشان کرد: از ابتدای ورود به مجموعه هیات فوتبال سعی کرده‌ایم همه چیز را به شکلی دقیق و قانونی ثبت کنیم. برای مثال بازی‌ها، داوران و مسئولان اجرایی مسابقات زیر نظر استان، تماما ثبت‌شده هستند. از مجموع حق‌الزحمه داوران برای سال 98 هم فقط 3 ماه باقی مانده است.

وی ادامه داد: اسناد مربوط به بدهی هیات به داوران سال 97مشخص نیست؛ جالب است که داوران دیدارها را قضاوت کرده‌اند، اما هیچ کجا این مطالبات ثبت نشده ‌است و در ابتدای کار، با خیل عظیمی از داوران زحمتکش استان مواجه شدیم که حق‌الزحمه‌هایشان را طلب می‌کردند، اما در هیچ کجا چنین سندی ثبت نشده ‌بود. داوران طلبکارند، حق هم دارند اما وقتی در هیچ کجا ثبت نشده، چگونه می‌توانیم به کسی پول بدهیم؟ 

دبیر هیات فوتبال خراسان رضوی گفت: همه تلاش ما این بوده که خانواده فوتبال را در کنار یکدیگر قرار دهیم و این جامعه را با خود همراه کنیم. در ابتدای راه، بسیاری معتقد بودند که ما می‌خواهیمهیات فوتبال استان را نردبانی برای رسیدن به کرسی مجلس کنیم، اما دیدید که انتخابات مجلس 98 برگزار شد و نه اصولی و نه هیچکس دیگر از مجموعه هیات، در آن کاندیدا نشدند. ما از روز اول موضعمان را مشخصا اعلام کردیم و زیر حرف و قولمان نزدیم.

حیدری تاکید کرد: در چیدمان کمیته‌ها و هیات‌های فوتبال شهرستان‌ها، همه تلاش احسان اصولی، ایجاد جوانگرایی بوده‌است. افرادی همچون حسین بادامکی، حسین غیاثی، حمید طیبی، فاطمه شریف و ... با هیات فوتبال استان همکاری می‌کنند. بادامکی لطف کرد و در این مسیر، ریاست هیات فوتبال مشهد را پذیرفت.

وی تصریح کرد: ما در هیات فوتبال، دست منتقد و مخالف منصف را می‌بوسیم و حضورا در خدمت تمام منتقدان خود هستیم. فوتبال باید برای همه فوتبالی‌ها باشد و در عمل هم در این یک ساله در پی پیاده‎سازی همین شعار بوده‌ایم.

دبیر هیات فوتبال استان در خصوص استعدادیابی در مناطق کم‌برخوردار خاطرنشان کرد: تاکنون 3 دوره استعدادیابی در حاشیه شهر برگزار شده و تیم منتخبی را با حضور افراد مستعد زیر نظر عباس شریف، یکی از بهترین مربیان پایه استان تشکیل داده‌ایم. این آمار همگی مربوط به قبل از شیوع کروناست و اگر کرونا نبود، قطعا آمارها به مراتب بیش از این بود. همچنین لیگ زیر 12 سال را برای نخستین بار در کشور آغاز کردیم که فدراسیون از این حرکت تمجید کرد و به سایر استان‌ها توصیه کرد از مدل خراسان رضوی پیروی کنند و در استان خود، این لیگ را پیاده‌سازی و اجرا نمایند.

حیدری در خصوص عملکرد هیات استان در شهرستان‌ها تصریح کرد: شاید الان برخی از روسای هیات شهرستان‌ها ما را نقد کنند، اما این تضمین را می‌دهم که رفتار ما چه امروز که یک سال از حضور در هیات گذشته، چه سال چهارم و در آستانه انتخابات یکسان است. برخی در دوره‌های قبلی نزدیک به انتخابات با یک دست‌خط توانسته‌اند سهمیه تیم سقوط‌کرده‌شان را در همان لیگ حفظ کنند! این دست‌خط‌ها از کجاست و چرا صادر شده؟ چرا باید به شهرستانی دستخط داده شود که فلان کلاس را برگزار کنید و بعد پول آن را ندهند؟ مگر بدون قاعده و قانون می‌شود 28 شهرستان را مدیریت کرد؟

وی تصریح کرد: شهرستان‌ها برای ما خیلی مهم است و این اصلا شعار نیست. منکر برخی ایرادات نیستم ولی سعی داریم تا حد توان و امکانات در توسعه فوتبال شهرستان‌ها فعال باشیم. سال گذشته هم کلاس‌های مختلف مربیگری و داوری در شهرستان‌های مختلف برگزار شده و امیدواریم با حل موضوع کرونا این کلاس‌ها ادامه پیدا کند.

حیدری در خصوص وضعیت کمیته‌های انضباطی و استیناف تصریح کرد: تمام سعی ما این است که حرف شاکی و متهم شنیده شود. از روزی که به هیات آمده‌ایم 2 نفر به کمیته انضباطی اضافه شده‌اند. خودم هم به شخصه سعی دارم نظارت کاملی روی اتفاقات داشته‌باشم. وجود برخی ضعف‌ها را البته قبول دارم و منکر آنها نیستم، اما سعی کرده‌ایم با تضارب آرا، بیش از قبل به سمت عدالت برویم.

وی ادامه داد: البته اصولا در آرای انضباطی همیشه یک طرف پرونده احساس می‌کند حقش ضایع شده است.

دبیر هیات فوتبال استان در خصوص تیمداری در بخش بانوان و رقابت‌های فوتسال گفت: از روز نخست یکی از قول‌های ما به خانواده فوتبال، حمایت از بخش بانوان بود. در همین رابطه در گام نخست از فاطمه شریف، مربی کاربلد استان دعوت به همکاری کردیم. خوشبختانه تیم خوبی هم بسته شد و نتایج بسیار خوبی هم کسب کرد و شک نکنید اگر موضوع کرونا پیش نمی‌آمد، اولین مقام قهرمانی فوتبال و فوتسال خراسان در سطح یک لیگ‌برتر کسب می‌شد؛ که البته همین عنوان سومی هم برای اولین بار در تاریخ فوتبال و فوتسال خراسان به دست آمد.

وی خاطرنشان کرد: به جز حضور تیم فوتسال بانوان در لیگ‌برتر فوتسال، در المپیاد استعدادهای برتر نیز تیم‌های خراسان رضوی روانه مسابقات شد و با سرمربی‌گری زهرا بدلی در فوتسال به مقام دوم و سمانه چهکندیدر فوتبال به رتبه سوم ایران دست یافت. امکانات حرفه‌ای نیز برای این تیم‌ها مهیا شد و امیدواریم با حفظ آن‌ها بتوانیم آینده فوتبال و فوتسال بانوان استان را نیز تضمین کنیم.

Farshad Jafari, [۱۷.۱۱.۲۰ ۱۶:۱۲]

وی افزود: تیم زیر 17 سال بانوان نیشابور در مسابقات کشوری فوتبال بانوان به مرحله بعدی صعود کرده‌اند. همچنین در مباحث مربوط به داوری نیز برنامه‌های ویژه‌ای برای بانوان داریم. انسیه مافی‌نژاد، داور خراسانی یکی از افتخارات استان در ایران و آسیاست و امیدواریم در پایان دوره 4 ساله، کوبل‌های داوری خوبی تشکیل دهیم.

حیدری در خصوص ادامه فعالیت تیم فوتسال بانوان در لیگ‌برتر خاطرنشان کرد: خواهان ادامه همکاری با فاطمه شریف هستیم. ایشان هم یکی از سرمایه‌های توانمند استان است که در کادرفنی تیم ملی نیز حضور دارد، اما امیدوارم برای امسال نیز منابع مالی جور شود و بتوانیم در بخش بانوان تیمداری کنیم. اعتقاد داریم که زنان ورزشکار، مادران آینده هستند و باید در این حوزه هر چقدر احتیاج است، سرمایه‌گذاری کنیم تا تیمی خوب بسته شود.

دبیر هیات فوتبال خراسان رضوی در خصوص انتقادات از هزینه‌کرد در تیمداری گفت: اینکه مدیریت شهری در ورزش هزینه کند یا نه، موافقان و مخالفانی دارد. البته در این خصوص باید خود شورا و شهرداری مشهد صحبت کنند، اما در کل سوالم این است که اگر مثلا به شهرخودرو کمک نمی‌شد، در آن برهه حساس چه اتفاقی برای این تیم می‌افتاد؟ اگر در همان ابتدای فصل هجدهم، تیم با کسر امتیاز یا بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی لیگ را آغاز می‌کرد آیا ممکن بود که در انتهای فصل صاحب سهمیه آسیایی شود؟

وی افزود: در خصوص درآمدهای هیات فوتبال نیز باید یادآور شوم که هیات فوتبال استان خراسان رضوی ریالی بابت حق قانونی خود اقدام نکرده و 3 درصد قراردادهای این تیم را دریافت نکرده‌ایم. در همین دوران پساکرونا آیا برای کلانشهر مشهد و استان خراسان رضوی زشت نبود که به خاطر نبود امکانات برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی میزبانی از شهرخودرو گرفته‌شود یا بازی لغو شود؟

حیدری تصریح کرد: قانون 3 درصد جزئی از حق وحقوقات هیات است اما اگر این پول را بخواهیم و باشگاه همکاری نکند، آیا درست است که جلوی بازی این تیم را بگیریم؟  بعضی مسائل به شکلی هستند که در هر دو گزینه، جز ضرر چیزی نیست.

حیدری در خصوص شایعات و انتقاداتی که نسبت به حضور اصولی و وی در فوتبال استان وجود دارد، تاکید کرد: اصراری به حضور در فوتبال ندارم و خوشحال می‌شوم اگر نباشم. هدفم از حضور در هیات کمک به فوتبال و احسان اصولی است. طرح‌هایی که در حال اجراست، انرژی مضاعفی در تمام اعضای هیات ایجاد کرده و به آینده امیدواریم. اینکه کودکی مستعد از حاشیه‌ترین نقاط مشهد به سمت فوتبال آمده و با شوق به ورزش می‌پردازد، بهترین حس ممکن است. 

وی افزود: در کل به دنبال چند هدف مهمیم. امیدواریم بتوانیم با اجرای طرح استعدادیابی در فوتبال، در نهایت در تمام تیم‌های ملی  در رده‌های سنی مختلف، خراسان را صاحب نماینده کنیم. همچنین ایجاد نظم بهتر نسبت به گذشته و البته تحولی مثبت در حوزه داوری خراسان از دیگر برنامه‌های ماست؛ متاسفانه داوری خراسان در باد دوران طلایی خود خوابید و جانشین‌پروری نشد.

حیدری در خصوص امکان حضور تیمی از مهاجرین و اتباع دیگر کشورها در رده پایه گفت: در این خصوص منع قانونی وجود دارد. مهاجران در لیگ مشهد می‌توانند به میدان بروند، اما در لیگ استانی این موضوع خلاف قانون است. برای ما واقعا فرقی ندارد و معتقدیم تمام انسان‌ها بایددر شرایط برابر کنار یکدیگر باشند، اما برای حل مسائل قانونی آن، باید اداره کل اتباع که زیرمجموعه استانداری است ورود کند و با اداره کل ورزش و جوانان استان نامه‌نگاری کند.

وی در پاسخ به اینکه آیا در خصوص موارد مربوط به تخطی از قانون در دوره‌های سابق هیات فوتبال اقدامی انجام شده، افزود: به دنبال بگم‎بگم در فوتبال نیستیم.

حیدری گفت: به دنبال گسترش فوتبال در سطح استان هستیم. خراسان مملو از سرمایه و استعداد است، امیدوارم منتقدین نیز برای بهتر شدن شرایط فوتبال استان، با همدلی کنار ما بیایند تا با هم، کشتی فوتبال را به وضعیت بهتری برسانیم.

دبیر هیات فوتبال خراسان رضوی درباره فعالیت مدارس فوتبال با وجود کرونا گفت: در این خصوص پیروی تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا هستیم. همچنین تمام سعی‌مان را می‌کنیم تا با مدارس فوتبال فاقد مجوز برخورد شود. در این خصوص بازرسی اداره کل ورزش و جوانان نیز تاثیر بسزایی دارد. سودجویی همیشه هست اما این روزها شکل و شمایل پیچیده‌تری به خود گرفته‌است.

وی افزود: یکی از مشکلات بزرگ این است که خانواده‌ها وقتی به ما مراجعه می‌کنند که کار از کار گذشته و پول هنگفتی پرداخت کرده‌اند. برخی افراد به خانواده‌ها وعده لژیونر شدن فرزندشان در لیگ‌های اروپایی را می‌دهند و وقتی پول را دریافت می‌کنند، متواری می‌شوند. از تمامی خانواده‌ها خواهش می‌کنم قبل از هر کاری ابتدا از هیات فوتبال مشهد و استان در خصوص افراد استعلام کنند.

Farshad Jafari, [۱۷.۱۱.۲۰ ۱۶:۱۲]

وی با بیان اینکه در سال 98 بیش از 900 مسابقه فوتبال در 9 رده سنی برگزار شد که آمار قابل توجهی است، افزود: به واسطه تلاش‌های انجام شده استان خراسان رضوی در فصل جاری، در تمام رده‌های لیگ برتر کشور دارای سهمیه بود و سال پرباری را پشت سر گذاشتیم.

 

حیدری با اشاره به فعالیت کمیته فوتسال هیات فوتبال استان خراسان رضوی گفت: این کمیته در سال گذشته 656 مسابقه در قالب 14 لیگ مختلف برگزار کرده است. در سال 98 کمیته فوتسال استان با همکاری سایر کمیته‌ها در هیات فوتبال استان و هیات فوتبال شهرستان‌ها، برای 147 تیم فعال از 22 شهرستان در استان خراسان در تمامی رده‌های سنی و در 14 لیگ مختلف 656 بازی برگزار کرد.

وی با بیان اینکه حمایت از تیم‌های شرکت کننده در مسابقات استانی به شیوه‌های مختلف و حمایت و اعزام تیم‌کوتاه‌قامتان هیات فوتبال خراسان رضوی از دیگر اقدامات انجام شده توسط کمیته فوتسال بوده است، گفت: به منظور ارتقای سطح فنی مربیان استان، برگزاری کلاس‌های دانش‌افزایی را در دستور کار داشتیم و در همین راستا کلاس دانش‌افزایی توسط محمد ناظم‌الشریعه، سرمربی تیم ملی فوتسال در مشهد برگزار شد. در این کلاس تعداد 60 نفر از مربیان آقا و خانم شرکت کردند که این دوره برای مربیان رایگان بود.

دبیر هیات فوتبال خراسان رضوی در خصوص اقدامات انجام شده در زمینه استعدادها و بازیکنان مستعد نیز تصریح کرد: در همین راستا، سه دوره استعدادیابی از کل شهرستان‌ها برگزار کردیم که شامل یک دوره در شهرستان خلیل‌‎آباد با 180 نفر و 2 دوره در مشهد با حضور 150 نفر بود. یک دور استعدادیابی نیز با حضور آقای صانعی، سرمربی تیم ملی فوتسال زیر 20 سال کشورمان برنامه‌ریزی شده بود که متاسفانه به دلیل شرایط ناشی از کرونا برگزار نشد و امیدواریم به زودی برگزار شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: محسن حیدری دبیر هیات فوتبال خراسان دبیر هیات فوتبال استان اداره کل ورزش و جوانان هیات فوتبال استان استان خراسان رضوی خراسان رضوی حیدری در خصوص شهرستان ها سال بانوان بخش بانوان برگزار شد انجام شده ثبت نشده کمیته ها لیگ برتر یک سال تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۹۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبود زمین برای ساخت مسکن، چالش این روزهای مددجویان و کمیته امداد

یکی از خدمات کمیته امداد به مددجویان تحت پوشش ساخت مسکن برای افراد واجد شرایطی است که فاقد مسکن هستند.

شهرستان بابل که به عنوان بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر مازندران محسوب می شود، ۸۶۰ خانواده تحت پوشش این نهاد مستاجر هستند که از این تعداد ۶۰۰ خانواده فاقد زمین هستند، تا کمیته امداد بتواند برای آنها مسکن بسازد. کمیته امداد با همکاری بسیج سازندگی، سپاه و حمایت دولت بدون هیچ محدودیتی برای خانواده های تحت پوششی که دارای زمین و پروانه ساخت داشته باشند مسکن می سازد.

خانه های احداثی کمیته امداد ۵۶ متری است و با کمک بلاعوض، یک میلیارد ریالی و پرداخت تسهیلات چهار میلیارد ریالی با کارمزد ۴ درصد برای این مددجویان خانه احداث می شود.

کمیته امداد که به طور جدی و بدون هیچ محدودیتی پیگیر خانه دار شدن مددجویان تحت پوشش خود می باشد، شرط واجب زمین و پروانه ساخت ۲ اولویت و پیش نیاز تحقق این مهم است.

تعدادی از مددجویان کمیته امداد که فاقد زمین هستند، نمی توانند از خدمات و حمایت های لازم ارائه شده از سوی کمیته امداد، سپاه و دولت برای خاندار شدن بهره مند شوند.

با توجه به افزایش قیمت زمین به خصوص در مناطق روستایی امید به خانه دار شدن برای این مددجویان به یک آرزو تبدیل شد.

تعدادی از خانواده های مددجو، دارای زمین هستند اما بخاطر اینکه این زمین ها خارج از بافت روستا واقع شد، امکان صدور پروانه ساخت برای این زمین ها وجود ندارد.

مددجویان کمیته امداد بابل برای تحقق رویای خود دست نیاز به سوی خیرین دراز کردند، تا خیرین بابلی که در کشور از جمله برترین ها هستند برای تامین زمین این مددجویان کمک کار باشند.

مددجویان که بر این باورند خیرین بابلی در بخش بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و مدرسه سازی سرمایه گذاری های ارزشمندی انجام دادند در این حوزه هم با تشکیل یک مجمع خیرین کمک کار باشند.

در سال گذشته ۳۵ واحد مسکونی برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد بابل که دارای زمین و پروانه ساخت بودند خانه احداث و به آنها تحویل شد و از طرف دیگر در سال جاری ۵۳ واحد برای این مددجویان در حال ساخت است، و تعدادی از واحدها پیشرفت فیزیکی آن بالای ۹۰ درصد است.

یکی از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد بابل بیان داشت: در سالهای اخیر قیمت زمین در روستاها افزایش چشم گیری داشته است که خرید زمین را از توان مالی مددجو خارج کرد.

رمضان عابدی اظهار داشت: در روستاهای بابل کمترین قیمت زمین متری حدود۵۰ میلیون ریال است که خرید زمین برای ما غیر ممکن است.

وی با بیان این مطلب که در حاشیه جنگل در جنوب بابل در بخش بندپی شرقی این شهرستان سکونت دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه زمین ما خارج از بافت روستایی محسوب می شود دهیاری روستا مجوز صدور پروانه ساختمان را صادر نمی کند.

عابدی بیان داشت: تقاضای ما از مسوولان آن است تا کمک کنند زمین های مددجویان واجد شرایط ساخت مسکن زمین آنها داخل بافت قرار گیرد تا بتوانیم از بسته حمایتی که برای ساخت مسکن در نظر گرفته شد بهره مند شویم.

این مددجوی کمیته امداد با بیان این نکته که اگر این امکان وجود ندارد که زمین در داخل بافت روستایی قرار گیرد، ادامه داد: در شرایط کنونی دست نیاز ما به سوی خیرین است تا با تامین زمین آرزوی دیرینه خانه دار شدن مددجو محقق شود.

عابدی تصریح کرد: با توجه به کهولت سن دیگر توانی برای کارکردن وجود ندارد و اگر زمین تامین شود، از فرصت بسیار خوب پیش آمده برای خانه دار شدن بهره مند خواهیم شد.

انبوه سازی گره گشا است

رئیس کمیته امداد بابل در این خصوص بیان داشت: با توجه به مشکل تامین زمین برای برخی از مددجویان تحت پوشش فاقد مسکن انبوه سازی در این حوزه گره گشا است.

احمد نیک پی اظهار داشت: اگر بتوانیم با استفاده از ظرفیت خیرین زمینی تهیه کنیم که با انبوه سازی برای مددجویان مسکن ساخته شود، صرفه جویی های خوبی در تهیه زمین و ساخت مسکن خواهد شد.

منبع: ایرنا

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت ممتاز خیرین بابلی که در کشور کم نظیر هستند ورود آنها برای تامین زمین برای ساخت مسکن مددجویان یک یک نیاز جدی است.

نیک پی خاطرنشان کرد: به جای تهیه زمین برای هر خانواده ی فاقد مسکن تحت پوشش این نهاد، درصدد آن هستیم با تهیه یک قطعه زمین چند واحد در آن احداث شود که این کار هزینه ساخت را کاهش می دهد و از طرف دیگر مشکل تهیه زمین هم کمتر خواهد شد.

رئیس کمیته امداد بابل با بیان این که در یک سال اخیر ۳۵ واحد مسکونی تحویل مددجویان کمیته امداد بابل شد، گفت: ۵۳ واحد مسکونی دیگر در سال جاری تکمیل و تحویل مددجویان تحت پوشش این شهرستان خواهد شد.

خانه معطل زمین

احمد نیک پور افزود: خانه های ساخته شده برای مدد جویان کمیته امداد ۵۶ متری است که بعد از تکمیل نهایی تحویل این خانواده ها خواهد شد.

وی اظهار داشت: برای احداث این واحدهای مسکونی یک میلیارد ریال کمک بلاعوض به خانواده ها پرداخت می شود و مابقی با ارائه تسهیلات با کارمزد چهار درصد تامین می شود.

رئیس کمیته امداد بابل اضافه کرد: هر خانواده مدد جویی که زمین داشته باشد و بتواند پروانه ساخت بگیرد کمیته امداد، با همکاری سپاه و دولت برای آنها مسکن می سازد.

نیک پور ادامه داد: دولت در قالب طرح نهضت ملی مسکن حمایت های خوبی ارائه می کند که خانواده های مددجویی که واجد شرایط هستند می توانند از آن بهره مند شوند.

وی با بیان این که، خانه ای که کمیته امداد با همکاری سپاه و دولت برای مددجویان احداث می کند به طور حتمی باید داخل بافت و دارای پروانه باشد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تامین زمین برای مدد جویان تحت پوشش به یک مشکل جدی تبدیل شد.

این مقام مسوول تصریح کرد: ۸۶۰ مددجوی کمیته امداد بابل مستاجر هستند که از این تعداد ۶۰۰ خانواده مشکل تامین زمین دارند.

شهرستان بابل ۹ هزار و ۶۰۰ خانواده مددجوی تحت پوشش کمیته امداد دارد که به صورت ماهانه بیش از ۹۰ میلیارد ریال مستمری دریافت می کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان استان ها استان‌ها

دیگر خبرها

  • تعطیلی یک‌هفته‌ای فوتبال تهران بعداز کتک‌زدن داور
  • مسوولان مشکلات قشر کارگری را احصا و رفع کنند
  • تعلیق تمام مسابقات «لیگ 2 تهران» به دلیل ضرب و شتم داور
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • عواقب کتک زدن داور در تهران؛ یک لیگ تعلیق شد
  • تشکیل ۸ کمیته روانشناسی برای نیروهای وظیفه
  • تشکیل ۸ کمیته روانشناسی برای نیرو‌های وظیفه
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • نبود زمین برای ساخت مسکن، چالش این روزهای مددجویان و کمیته امداد
  • مسوولان برای رفع دغدغه های کارگران تلاش کنند