Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت گفت: بنیاد با هدف ایجاد و تکمیل زنجیره ارزش در کشاورزی استان کردستان اقدام به راه‌اندازی یک اورژانس محصولات کشاورزی کرده است.

هادی جوهری اظهار کرد: این اورژانس به این منظور ایجاد شد تا محصولات کشاورزی‌  که روی زمین مانده، از کشاورزان خریداری و با صنایع تبدیلی به فرآورده‌های غذایی تبدیل شود و در نهایت در بازار به فروش برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی عنوان کرد: بنیاد برکت این اورژانس محصولات کشاورزی را به کمک یک شرکت فعال در سنندج به عنوان یکی از تولیدکنندگان بزرگ رب گوجه فرنگی ایجاد کرده است.
معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت با اشاره به ایجاد 18 هزار شغل در بخش کشاورزی کردستان افزود: بنیاد با سرمایه‌گذاری و مشارکت اقتصادی در بخش کشاورزی کردستان و جذب محصولات 800 هکتار از زمین‌های زراعی، باعث اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم برای 18 هزار نفر از اهالی این استان شده است.
به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی بنیاد برکت جوهری خاطرنشان کرد: یکی از واحدهای مشارکتی بنیاد برکت اقدام به خرید 52 هزار تن محصول شامل 40 هزار تن گوجه فرنگی، 6 هزار و 500 تن سیب و 6 هزار تن توت فرنگی از کشاورزان استان کردستان می‌کند.
به گفته معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت، جذب این میزان محصولات کشاورزی، اشتغال‌زایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی بسیار بالایی را برای کشاورزان و مردم منطقه کردستان ایجاد کرده است.
وی تاکید کرد: بنیاد برکت در زمینه ایجاد اشتغال از طریق سرمایه‌گذاری، مشارکت و ارائه تسهیلات در حوزه‌های دام‌پروری، زنبورداری، پرورش جوجه یک‌روزه، فرش دست‌بافت و پوشاک فعالیت‌های گسترده و دامنه‌داری دارد.
جوهری در تشریح نتایج سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها در این حوزه‌ها بیان کرد: طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در سال گذشته باعث ایجاد 16 هزار تن گوشت قرمز، 2 هزار و 500 تن گوشت سفید، یک‌هزار و 60 تن گوشت ماهی و میگو، 42 هزار تن شیر، 7 میلیون قطعه جوجه یک‌روزه، 804 تن عسل، 62 هزار مترمربع فرش دست‌بافت و یک میلیون و 410 هزار دست پوشاک شده است.
وی با اشاره به رشد 100 درصدی محصولات طرح‌های اشتغال‌زایی برکت در سال جاری خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم ظرفیت تولید گوشت قرمز، گوشت سفید، شیر و عسل تا پایان سال جاری به ترتیب به 30 هزار، 15 هزار، 55 هزار و 2500 تن برسد. همچنین در این مدت، 95 هزار مترمربع فرش بافته می‌شود.
به گفته جوهری، اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق محروم و روستایی کردستان، علاوه بر توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی و ارتقای سطح زندگی و معیشت، مهاجرت معکوس و رونق تولید را در این استان به دنبال داشته است.
معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت درباره اقدامات این بنیاد در حوزه ایجاد مشاغل خرد و خانگی در کردستان نیز یادآور شد: تا پیش از سال جاری، 2 هزار و 86 طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در مناطق روستایی و محروم استان اجرا شده که ایجاد بیش از 6 هزار و 250 شغل را به دنبال داشته است.
وی ادامه داد: برای سال 99 نیز 3 هزار و 600 طرح هدف‌گذاری شده که باعث راه‌اندازی نزدیک به 11 هزار شغل برای متقاضیان می‌شود.
گفتنی است، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام 3 هزار و 191 طرح در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، امور زیربنایی، فرهنگی و خدمات بیمه را در مناطق محروم و کم‌برخوردار استان کردستان به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کشاورزی استانی اقتصادی محصولات کشاورزی اشتغال زایی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۹۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران

تین نیوز

شماری از آگاهان امور اقتصادی افغانستان می گویند که این کشور می تواند خط آهن قزاقستان را که از طریق این کشور به جنوب آسیا وصل می شود، از طریق اسلام قلعه به خط آهن ایران وصل کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی دولت سرپرست افغانستان به تازگی با سریک ژومانگارین معاون نخست وزیر قزاقستان درمورد احداث شبکه راه آهن از قزاقستان به پاکستان از طریق ترکمنستان و افغانستان گفتگو کرد.

اکنون این موضوع مطرح است که ایجاد این شبکه خط آهن چه اهمیتی برای افغانستان و کشورهای منطقه دارد؟ و افغانستان چه سودی از آن می برد؟

شبیر بشیری آگاه امور اقتصادی در این ارتباط، گفت: افغانستان بدنبال گسترش تجارت دوجانبه با کشورهای همسایه و منطقه و همچنین گسترش شبکه حمل و نقل و ترانزیت افغانستان به عنوان یک کشور محصور در خشکی با کشورهای همسایه و منطقه است.

بشیری با بیان اینکه حکومت سرپرست افغانستان و بخش خصوصی افغانستان از ایجاد این شبکه راه آهن استقبال می کنند، اظهار داشت: با تطبیق این شبکه خط آهن، افغانستان بر اساس موقعیت ژئوپلیتیک که در منطقه دارد می تواند نقش استراتژیک را بازی کند و آسیایی مرکزی را به آسیایی جنوبی وصل کند.

این آگاه امور اقتصادی گفت: با ایجاد این خط آهن، ترانزیت و حمل و نقل تجارتی ایجاد می شود و افغانستان نقش پل ارتباطی میان آسیای مرکزی و آسیایی جنوبی را به خوبی ایفا می کند.

بشیری خاطرنشان کرد: در صورت محقق شدن این ایده تجارتی و حمل و نقلی، منافع اقتصادی زیادی عاید افغانستان و کشورهای منطقه خواهد شد.

در همین حال، آذرخش حافظی آگاه امور اقتصادی گفت: افغانستان به عنوان یک کشور محصور در خشکی به انواع مختلف حمل و نقل زمینی نیاز دارد و ایجاد خط آهن قزاقستان از طریق افغانستان به جنوب آسیا نقش ترانزیتی افغانستان را ارتقا بخشیده و حمل و نقل را تسهیل می کند.

حافظی افزود: ایجاد این شبکه برای رونق اقتصادی و ارایه بهتر خدمات، بالا رفتن نقش ترانزیت افغانستان اثر مثبت دارد و درعین حال و برای همگرایی منطقه ای مفید می باشد.

این آگاه امور اقتصادی افزود: ایجاد خط آهن قزاقستان از طریق افغانستان به جنوب آسیا، سبب گسترش مناسبات تجارتی، صنعتی و خدماتی میان آسیایی مرکزی و آسیایی جنوبی و سایر کشورهای منطقه می شود.

وی تصریح کرد: ما با جمهوری اسلامی ایران خط آهن از طریق اسلام قلعه را داریم و می توانیم خط آهن قزاقستان را که خاک افغانستان را به جنوب آسیایی وصل می کند، به جمهوری اسلامی ایران هم وصل کرده و این پروژه بزرگ اقتصادی را محقق کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • تشکیل زنجیره سبز برای تصمیم‌گیری در بخش کشاورزی
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای