Web Analytics Made Easy - Statcounter

حضور داوطلبانه و آتش به اختیار جوانان مؤمن و انقلابی در صحنه و کمک به مردم، واقعیت شیرینی است که درد و رنج جامعه را کم می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، ویژگی اصلی بسیج این است که با مردم و در کنار مردم است و زمانی که جامعه به او نیاز دارد در میان میدان است. در طول چهار دهه گذشته بسیجیان بارها با حضور به موقع خود در میادین مختلف، گره‌های زیادی از جامعه گشوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز نیز ایران عزیز در شرایط خاصی قرار گرفته است؛ از یک طرف ناکارآمدی‌های دولت مشکلات عدیده‌ای را برای مردم رقم زده و از سوی دیگر شیوع ویروس کرونا این مشکلات را دوچندان کرده است.

در چنین شرایطی اما حضور داوطلبانه و آتش به اختیار جوانان مؤمن و انقلابی در صحنه و کمک به مردم، واقعیت شیرینی است که درد و رنج جامعه را کم می‌کند. در همین ارتباط گفتگو کرده‌ایم با یکی از جوانان بسیجی یزدی که به همراه دوستانش در این روزهای کرونایی در کنار مردم هستند.

عباس جعفری فعال بسیجی و دبیر ستاد مقابله با کرونا در محله نجف‌آباد یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: با شیوع ویروس کرونا و ورود آن به استان یزد ما فعالیت‌هایی را جهت مقابله با این ویروس داشتیم و در راستای کمک‌های مؤمنانه بسته‌های معیشتی را بین خانواده‌های نیازمند و آسیب دیده از کرونا توزیع می‌کردیم.

لبیک به فراخوان رهبر معظم انقلاب

وی با بیان اینکه در ابتدا فعالیت‌های ما پراکنده بود، اظهار داشت: زمانی که رهبر معظم انقلاب در جلسه ستاد ملی به جوانان فراخوان دادند و از آن‌ها خواستند که جهت کمک حضور پیدا کنند، با حضور امام جماعت مسجد و فرمانده پایگاه بسیج و مسئول هیئت محله ستادی با عنوان ستاد مردمی مقابله با کرونا محله تشکیل دادیم.

این فعال بسیجی افزود: با تشکیل ستاد مردمی مقابله با کرونا در محله، نیروهای فعال محله را جمع کردیم و وظایفی را تعریف کردیم؛ یکی از اقدامات و کارهای تعریف شده شناسایی نیازمندان و خانواده‌های آسیب دیده از کرونا و توزیع بسته‌های معیشتی در راستای کمک‌های مؤمنانه بین آن‌ها بود.

توزیع بیش از 600 بسته معیشتی در محله

جعفری اضافه کرد: آخرین بار سه روز قبل بود که حدود 60 میلیون تومان بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد؛ البته قبل از آن نیز، بین حدود 120 خانواده چندین مرتبه، بسته‌های معیشتی بین نیازمندان توزیع شد به‌طوری که تا کنون بیش از 600 بسته معیشتی در محله توزیع شده است.

وی ادامه داد: از طرف دیگر کسانی که به بیماری مبتلا شده بودند و طبعتا انجام برخی از کارها برای‌شان سخت بود و نیاز به کمک داشتند را جهت تهیه نیازمندی‌ها و بسته‌های بهداشتی یاری می‌کردیم.

دبیر ستاد مردمی مقابله با کرونا در محله نجف‌آباد یزد عنوان کرد: یکی از اقدامات دیگری که انجام می‌شود عیادت و احوال‌پرسی تلفنی بیماران و مبتلایان است؛ به هر حال واضح است که کسانی که درگیر بیماری می‌شوند علاوه بر اینکه از نظر جسمی دچار مشکل می‌شوند ممکن است از نظر روحی و روانی نیز با چالش‌هایی مواجه شوند که احوال‌پرسی و عیادت از آن‌ها حتی به صورت تلفنی می‌تواند در روحیه آن‌ها تأثیرگذرا باشد.

جعفری بیان کرد: از دیگر از اقداماتی که انجام می‌شود تهیه و ارسال حریره بادام و کمپوت سیب به بیمارستان شهید صدوقی است که ما این موارد را به تیم جهادی طلاب که در بیمارستان مستقر هستند می‌رسانیم و آن‌ها بین بیماران توزیع می‌شود که روزانه (یک روز حریره بادام و یک روز کمپوت) 500 عدد از این موارد به بیمارستان ارسال می‌شود.

وی یادآور شد: اقدام دیگری که انجام می‌شود این است که هرشب داروهای گیاهی، ماسک و مواد بهداشتی به صورت رایگان و یا با تخفیف در بین مردم توزیع می‌شود.

فعال بسیجی تأکید کرد: افرون بر این از آنجایی که آموزش و ارائه اطلاعات پیرامون کرونا و نحوه مقابله با این ویروس یکی از نیازهای این روزهای کشور است، بروشورهایی پیرامون کرونا و نحوه برخورد با آن، تهیه و بین مردم توزیع شده است.

استقبال مردم از فعالیت‌های ضدکرونایی در محله

جعفری خاطرنشان کرد: اقدام دیگری که انجام می‌شود، برگزاری مراسم ترحیم برای درگذشتگان کرونایی است. طبیعی است که مردم وقتی بخواهند در چنین شرایطی عزیزان‌شان را  خاکسپاری کنند و مراسمی هم برگزار نشود برای‌شان خیلی سخت است، لذا برای تسکین خانواده‌های داغدار مراسم ختم مجازی برای درگذشتگان کرونایی گرفته می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از فعالیت‌هایی که از همان موج اول هم انجام می‌گرفت مراجعه به مغازه‌ها و تذکر و راهنمایی اصناف جهت رعایت دستورالعمل‌های کرونایی و تلاش برای حل و فصل مشکلات احتماعی آن‌ها بود.

جعفری با اشاره به بازخورد مثبت این اقدامات در بین مردم و اسقبال آن‌ها از کمک‌های مؤمنانه و فعالیت‌های مقابله با کرونا گفت: خدا را شکر مردم محله سنگ تمام گذاشته‌اند و از این فعالیت‌ها و اقدامات ما استقبال خوبی کرده‌اند و کمک‌های خوبی می‌کنند و کسانی هم که به آن ها کمک می‌شود ابراز خوشحالی می‌کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: مقابله با کرونا انجام می شود فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۳۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت الله علم الهدی: میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است

به گزارش قدس خراسان، به نقل از پایگاه اطلاعاتی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته که با حضور پرشور زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به ابعاد فرهنگی و دستاوردهای گسترده عملیات وعده صادق اظهار کرد: این روزها نقل هر محفل و مجلسی، صحبت پیرامون دستاوردها و پیامدهای عملیات وعده صادق است و عمدتاً این موردتوجه است که چقدر از این موشک ها به هدف نشسته و چند درصد رهگیری شده اما آنچه مهم‌تر از همه بود، اراده قوی، قدرتمند و مقتدرانه نیروهای مسلح ایران بود که اسرائیل را ذلیل کرد، هیمنه آن را درهم شکست و قلب مسلمانانی را که حکام آن ها، افراد دست نشانده، سرسپرده و بی لیاقت وابسته به جهان استکبار بودند، شاد کرد.

وی افزود: تمجیدی که از این عملیات در سطح عالم صورت گرفت، نسبت به ملتی بود که 45 سال است در معرض تهاجمات و تحریم های پیوسته دشمن هستند اما نه تنها عقب ننشسته اند بلکه امروز در این منطقه پربلا میدان داری می کنند.

ضرورت صیانت از فرهنگ انقلابی در جامعه

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با تأکید بر ضرورت حفظ فرهنگ انقلابی در اقشار مختلف مردم و به خصوص جوانان خاطرنشان کرد: آن چیزی که نسل جوان ما باید درباره آن بیندیشد و ابعاد و سرمنشأ آن را دنبال کند، همین روحیه و فرهنگ انقلابی است. شما که شاهد این قهرمانی و قدرت هستید، امروز آن را لمس می کنید اما پیش از این ها، در دفاع مقدس بود که جهان درک کرد ایرانی ها حتی اگر هم با گوشت و پوست باشد اما در فتح المبین و خیبر عقب نشینی نمی کنند.

وی ادامه داد: یک عده افراد کوتاه فکر و اندک اندیش بودند که از همان روزهای اول به امام(ره) می گفتند شما با چه قدرتی می خواهید به مصاف شاهی بروید که دنیا پشت سر اوست اما هدف برآورده شد، مردم آمدند، این نهضت را به سرانجام رساندند و با سینه خشک به مصاف گلوله داغ رفتند تا کربلایی که شنیده ایم و شنیده اید، یکبار دیگر در خیابان های مشهد و تهران و تبریز و قم و اصفهان تکرار شود. اراده این ملت، پرورش یافته بر بستر انقلابی است که در فرهنگ خداباوری ریشه دارد. امام بزرگوار به مردم در این خط جهت داد و اندیشه ای را نهادینه کرد که در اراده انقلاب، دفاع مقدس و اکنون عملیات وعده صادق نمود پیدا می کند.

نیازمند تجدیدحیات فرهنگی هستیم

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امروزه این نگرانی وجود دارد که نکند فرهنگ انقلابی گری در جامعه و به خصوص نسل جوان توسط دشمن براندازی شود. وقتی بینش های انقلابی رو به ضعف بگذارد و چشم ها متوجه زرق و برق جریان های مادی باشد، بدیهی است که این فرهنگ تضعیف شود و آن زمان است که آن اراده قوی رو به ضعف خواهد گذاشت

وی تأکید کرد: ما به یک تحول و تجدید حیات فرهنگی نیاز داریم تا نسل آینده بتواند در بستری از جهت گیری های انقلابی ملت رشد کند. این تحول هم باید از ناحیه ملت و دولت به صورت همزمان باشد؛ ملتی که فراتر از فرهنگ مشتری مداری در میدان باشد و دولتی که مافوق یک ناصح مشفق، برای صیانت از فرهنگ هزینه بدهد.

آیت الله علم الهدی گفت: اینکه شما بنده را ببینید و بابت حضور بانوان بدحجاب در بافت پیرامون حرم گلایه کنید، این همان منطق مشتری مداری است. عزیز من، فقط به گفتن ما نیست بلکه مردم و به خصوص جوانان متدین ما باید خودشان میدان داری کنند. از سوی دیگر، حکومت هم باید فراتر از یک ناصح مشفق، در میدان باشد و هزینه های اجرای فرهنگ را بپردازد چون صیانت از فرهنگ، هزینه دارد. نمی شود ما در سازمان برنامه و بودجه بنشینیم برای همه چیز کشور برنامه ریزی کنیم و بعد دست آخر ببینیم چقدر پول باقی ماند و همان خرج فرهنگ باشد.

وی بیان کرد: اگر مردم بخواهند یک گوشه بنشینند، تماشاچی باشند و بگویند آقای خطیب نماز جمعه، آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن، اینطور نمی شود! برادران و خواهران، جهت گیری انقلاب در جامعه ما با میدان داری مردم محقق می شود.

مراقب تکرار و تحریف کلام رهبری باشیم

امام جمعه مشهد با انتقاد از تحریف کلام و منطق رهبر معظم انقلاب در میدان عمل اظهار کرد: مایه تأسف است که امروزه شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در سطح مسئولان هستیم. به طور مثال، اوامر قطعی و صادرشده از ناحیه ولایت در مسائل فرهنگی به جای اینکه عمل شود، موردتکرار مستمر قرار می گیرد و مسئولین به صورت پیوسته همان چیزی را می گویند که رهبری فرموده اند. این چه بساطی است؟ رهبری می فرماید که عمل شود، نه اینکه شما تکرار کنید.

وی افزود: از یک جنبه دیگر، همین بحث جذب حداکثری که یکی از راهبردهای مقام معظم رهبری و به این معناست که همه جریانات دولتی و تشکل های مردمی همت کنند تا افراد از جریان های لائیک و لامذهب خارج و به جمعیت انقلابی افزوده شوند. این مبنای کلام و عمل است اما گاهی اوقات حرکت های ضدارزش و ناهنجاری در فلان برنامه تلویزیونی یا فلان نهاد حکومتی اجرا می شود که وقتی پیگیر می شویم، جواب می دهند به خاطر جذب حداکثری است. کدام جذب؟ می خواهید به بهانه پرکردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند، از خود برنجانید؟

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مثلاً همین اواخر، اینکه پیوسته بر بازگشت عناصر ناپاک، ضدانقلاب و خارج نشین تأکید می شود، این از همان مصادیق تحریف است. وقتی هم که سوال می کنیم می گویند به خاطر جذب حداکثری. عزیزان من، حداکثری که با آوردن اینها جذب می شود، نه جذب شما بلکه جذب همین افراد می شود. این چه منطقی است که شما دارید؟

وی با اشاره به آیه 112 سوره مبارکه هود ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید «فَاسْتَقِمْ کَمَا أُمِرْتَ وَمَنْ تَابَ مَعَکَ وَلَا تَطْغَوْا إِنَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِیرٌ» یعنی اگر شما در جریان استقامت خود، یک اراده قوی در مردم ایجاد کردید اما پاسدار آن نبودید، این طغیان در برابر نعمتی است که خداوند بینا به شما عنایت کرده و در درگاه پروردگار حساب و کتاب خواهد شد. برادران و خواهران، عزیزان من، مبنای عمل این است. کسانی که در بعضی حرکت ها و جریان های مردمی، مدعی توسعه فرهنگ دینی هستند، باید بیایند جامعه دینی را توسعه بدهند. این همان تحولی است که هم برپایه دستگاه های حکومتی و هم مبتنی بر اراده مردمی، می تواند منجر به اقتدار مضاعف ملت در عرصه های مختلف شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • علم‌الهدی: می‌خواهید به بهانه پر کردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند از خود برنجانید؟
  • علم الهدی: در بحث حجاب، اگر مردم بخواهند تماشاچی باشند و بگویند آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن، اینطور نمی‌شود! مردم و به خصوص جوانان متدین ما باید خودشان میدان داری کنند/ مایه تأسف است که شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در سطح مسئولان
  • مسئولین به صورت پیوسته همان چیزی را می گویند که رهبری فرموده اند، این چه بساطی است؟
  • علم الهدی : در بحث حجاب ، نمی شود مردم تماشاچی باشند و بگویند آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن
  • علم الهدی: در بحث حجاب، نمی‌شود مردم یک گوشه بنشینند و تماشاچی باشند
  • اندیشه‌ امام در عملیات وعده صادق نمود پیدا کرد
  • میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • آیت الله علم الهدی: میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • میدان داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • میدان داری مردم و دولت پیش نیاز تحول فرهنگی است