Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-05-07@17:24:23 GMT

زمان به بازار آمدن واکسن ایرانی کرونا اعلام شد

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۲۶۹۱

زمان به بازار آمدن واکسن ایرانی کرونا اعلام شد

مدیر گروه تحقیقات ویروس‌شناسی انستیتو پاستور گفت: دبیر کمیته علمی ستاد ملی کرونا تخمین زده بودند محصول ما تابستان آینده وارد بازار می‌شود و من هم با این تخمین موافقم. ممکن است اوایل یا اواخر تابستان آینده به این دستاورد برسیم.

به گزارش شریان نیوز،خبرگزاری صدا و سیما گزارشی از نشست تصویری (وبینار) رسانه‌ای منتشر کرده‌ است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


مدیر گروه تحقیقات ویروس‌شناسی انستیتو پاستور در این نشست اعلام کرد: دانش ساخت واکسن در ایران قدیمی است و کشور ما تجربه فراوانی در این زمینه دارد.

آقای دکتر «کیهان آزادمنش» افزود: در روز‌های اخیر همزمان با اعلام موفقیت ۹۰ درصدی واکسن شرکت فایزر، بعد از ۱۰ ماه نگرانی از همه‌گیری کرونا، امیدواری متخصصان به خلاصی بشر از کرونا بیشتر شده است. در ایران نیز تاکنون محققان ایرانی همپای سایر دانشمندان جهان موفقیت‌هایی برای دستیابی به واکسن کرونا کسب کرده و درتلاش هستند تا این مسیر را تا به انتها پیش ببرند.

مدیر علمی شرکت دانش بنیان هوم ایمن زیست فناور ادامه داد: آقای دکتر مصطفی قانعی (دبیر کمیته علمی ستاد ملی کرونا و دبیر ستاد توسعه زیست فناوری) تخمین زده بودند ممکن است محصول خود ما تابستان آینده وارد بازار می‌شود و من هم با این تخمین موافقم. حالا ممکن است اوایل یا اواخر تابستان آینده به این دستاورد برسیم.

وی افزود: البته تا سازمان غذا و دارو از موفقیت یک مرحله مطمئن نشود، نمی‌تواند اجازه ورود به مرحله بعدی را بدهد و بررسی آن‌ها هم زمان‌بر است. ظاهرا برخی شرکت‌ها یکی دو ماه است که فایل‌های مرحله حیوانی را به اتمام رسانده اند و درخواست ورود به مرحله انسانی را دارند. با توجه به این تحولات تابستان آینده را زمان منطقی برای ورود واکسن ایرانی به بازار می‌دانم.

واکسن ایرانی کرونا در سطح وسیع تولید می‌شود
همچنین دکتر مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله به کرونا در گفت‌وگو با میزان در خصوص واکسن ایرانی کرونا گفت: تشکیلات بسیار عالی برای تولید واکسن کرونا در کشور فعالیت می‌کند و امکان ساخت این واکسن در سطح وسیع وجود دارد؛ چند واکسن ایرانی مرحله حیوانی را با موفقیت گذرانده‌اند و آماده ورود به فاز انسانی هستند و اگر این آزمایش‌ها هم با موفقیت سپری شود و واکسن در مقابل ویروس کووید۱۹ مصونیت ایجاد کند، می‌توانیم آن را در سطح وسیع تولید کنیم و هیچ مشکلی در تولید واکسن کرونا نداریم و به هیچ کشوری نیازمند نیستیم.

منبع: شریان

کلیدواژه: تابستان آینده واکسن ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۲۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود دام به ییلاقات شمال دامغان «ممنوع» شد

علی جمشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه از ورود دام به مراتع ییلاقی شمال دامغان جلوگیری می‌شود، تاکید کرد: این مناطق ییلاقی در واقع مراتع هستند و در نتیجه تا پانزدهم خرداد ماه از ورود دام به مراتع جلوگیری می‌کنیم و هدف این طرح آن است که گیاهان مرتعی بتوانند تا زمان ورود دام‌ها رشد مناسبی داشته باشند.

وی افزود: اگر گیاهان مرتعی به رشد خوبی برسند می‌توانند به بذر نشسته و گل بدهند در نتیجه تکثیر شده و نسل شأن ادامه پیدا می‌کند اما در صورتی که این گیاهان رشد نکرده باشند با ورود دام‌ها نه تنها گیاهان بلکه تکثیر آنها هم به خطر می‌افتد و در نهایت منطقه‌ای بدون گیاهان مرتعی خواهیم داشت

مسئول مراتع منابع طبیعی دامغان همچنین بیان کرد: عملیات قرق در مراتع دامغان از ابتدای سال جاری اجرایی شده و خواستار همراهی و همکاری مردم بومی و چوپانان و گله داران منطقه با این طرح هستیم چرا که در وهله اول نفع این کار به خودشان باز می‌گردد.

جمشیدی با بیان اینکه اهمیت رشد و گل دهی گیاهان در این زمان از سال بسیار زیاد است، تاکید کرد: طرق قرق ییلاقات شمال دامغان تا ۱۵ خرداد ماه سال جاری در ۲۵۰ هکتار از اراضی شمال این شهرستان اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه در زمان اجرای این طرح از ورود هرگونه دام به مراتع ییلاقی در شمال دامغان جلوگیری شده و با تخلف‌ها در این زمینه برخورد نیز خواهد شد، افزود: کمک به رشد و افزایش گیاهان مرتعی مهمترین موضوعی است که در اجرای این قرق به دنبال تحقق آن هستیم.

کد خبر 6096943

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • گام‌های نهایی برای سر آمدن انتظار چندساله؛ فقط یک ماه تا افتتاح پل چهارم بشار
  • صف خرید پهپادهای ایرانی؛ پس از موفقیت در میدان | گزارش مهم یک پایگاه تحلیلی نظامی
  • صف خرید پهپادهای ایرانی؛ پس از موفقیت در عملیات میدانی
  • صف خرید پهپادهای ایرانی؛ پس از موفقیت در میدان عملیاتی
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • جواد نکونام: تمدید قراردادها از هفته آینده شروع می‌شود؛ آرامش باشد شانس موفقیت بیشتر است
  • ورود دام به ییلاقات شمال دامغان «ممنوع» شد
  • آینده بورس در چند پرده