Web Analytics Made Easy - Statcounter

در مراسمی با حضور مسئولان قضایی استان دفتر حمایت از کودکان و نوجوانان دادگستری شهرستان البرز افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، محمود محمودخانی رئیس دادگستری شهرستان البرز در آیین افتتاح دفتر حمایت از کودکان و نوجوانان دادگستری این شهرستان که با حضور جمع از مسئولین استان برگزار شد ضمن اشاره به تصویب قانون حمایت از اطفال و نوجوانان  اظهار داشت: کودکان و نوجوانان سرمایه های اصلی ما هستند و باید با حمایت هایی که در قانون آمده  نسبت به حفظ این سرمایه ها اقدام کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

محمودخانی در ادامه با تشریح قانون یادشده و کنوانسیون حقوق کودک و نوجوان گفت: در این قانون تصریح شده که کودک موضوع حق نیست بلکه صاحب حق است و حقوقی برای وی تعریف شده که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: اولین و مهم ترین اصل در قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، برابری و نبود تبعیض بین کودکان از نظر نژاد ، مذهب و توانایی مالی، شخصیت اجتماعی و توانایی های ذهنی است.

محمودخانی یادآورشد: اگرچه در برخی نهادها دستورالعملی در اجرایی شدن قانون صادر نشده و دفاتر و مجموعه های ذیربط قانون از جمله دایره پلیس اطفال در نیروی انتظامی تشکیل نشده ولی با توجه به اهمیت موضوع باید این قانون اجرایی شده و اعضا ملزم به اجرای قانون باشند. 

این مقام قضایی با اشاره به ظرفیت سازی صورت گرفته در قانون و اشاره به الگوی عدالت ترمیمی  برای کودکان افزود: با پیگیری این قانون می توانیم به جای مجرم شناختن کودکان و نوجوانان، ایجاد سوابق کیفری و سلب حقوق شهروندی افراد، با کمک گرفتن از افراد تاثیر گذار و جبران خسارت وارد شده و هدایت کودکان و نوجوانان از یک کودک ناقض قانون، قهرمانانی در حد ملی و جهانی تربیت کرد. 

در ادامه حجت الاسلام محمدزاده دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز با اشاره به ضرورت حمایت از اقشار آسیب پذیر و در معرض خطر و تصویب قانون حمایت کودکان و نوجوانان تصریح کرد:شخصیت و آینده افراد از کودکی شکل می گیرد و هرگونه بزه و بزه کاری در دوران کودکی و نوجوانی موجب بروز آسیب های اجتماعی برای اینگونه افراد در آینده خواهد شد به همین دلیل کنوانسیون های بین المللی و قوانین کشورها توجه ویژه ای به موضوع حمایت از کوکان و نوجوانان دارند.

وی افزود: 20 ماده از 50 ماده قانون حمایت از کودکان و نوجوانان به جرایم و مجازات ها اختصاص دارد و عناوین جدیدی در این راستا جرم انگاری شده که از جمله می توان به عناوین اتهامی بهره کشی جنسی  و اقتصادی، در دسترس قرار دادن محتوای مبتذل و مستهجن،مود معامله قرار دادن اطفال، خرید و فروش اعضاء و جوارح اطفال و نوجوانان،جلوگیری از تحصیل اشاره کرد.

در ادامه دفتر حمایت از کودکان و نوجوانان دادگستری شهرستان البرز در محل ساختمان شماره 2 دادگستری این شهرستان در مرکز پیشگیری و داوری صلحا افتتاح شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری قزوین دفتر حمایت از کودکان و نوجوانان دادگستری شهرستان البرز قانون حمایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۶۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در گزارش تازه‌ای هشدار داد انگلیس بیشترین میزان مصرف الکل در بین کودکان و نوجوانان را دارد و از این نظر در صدر فهرست جهانی سوء مصرف نوشیدنی‌های الکلی در این گروه‌های سنی جای گرفته است.

به گزارش ایسنا، این سازمان اعلام کرده است یک سوم کودکان ۱۱ ساله و بیش از نیمی از نوجوانان ۱۳ ساله در انگلستان مشروبات الکلی مصرف کرده‌اند.

«راشا تودی» در این گزارش به نقل از سازمان جهان بهداشت آورده است انگلیس از نظر میزان مصرف الکل در این گروه سنی در میان ۴۴ کشور در صدر قرار دارد.

گزارش جدید سازمان جهانی بهداشت میزان مصرف الکل، سیگار، سیگار الکترونیکی و ماریجوانا در میان کودکان و نوجونان را در کشورهای اروپایی، کانادا و چند کشور در آسیای مرکزی بررسی کرده است.

این سازمان با تاکید بر اینکه مصرف الکل می‌تواند به مغز کودکان آسیب برساند، هشدار داد متاسفانه این امر در بسیاری از کشورهای مورد بررسی عادی شده و سلامت کودکان و نوجوانان نادیده گرفته می‌شود و از کشورها خواست تا اقدامات بیشتری برای محافظت از کودکان در برابر این مواد و نوشیدنی‌های مضر انجام دهند.

تحقیقات نشان می‌دهد که هر چه کودکان زودتر مصرف الکل را شروع کنند، با مشکل جدی‌تری در سنین بالاتر روبرو می‌شوند.

در حالی که این سازمان بهداشتی بین‌المللی از افزایش گرایش کودکان و نوجوانان انگلیسی به مصرف الکل ابراز نگرانی کرده، چند روز پیش نیز مقامات بهداشتی انگلیس نسبت به رشد سرسام‌آور موارد بستری کودکان و نوجوانان در بیمارستان‌های این کشور به خاطر عوارض ناشی از سیگارهای الکترونیکی هشدار دادند.

دکتر «تدروس ادهانوم قبریسوس»، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت نیز پیش‌تر در این رابطه هشدار داده بود: در حال حاضر کودکان و نوجوانان در سنین پایین در برخی کشورهای ثروتمند در دام مصرف سیگارهای الکترونیکی افتاده‌اند و ممکن است که این نسل به نیکوتین گره بخورند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • پیشگامی پلیس در استفاده ازظرفیت دانش‌آموزان درگسترش قانون‌
  • پلیس؛ پیشگام بهره‌مندی از ظرفیت دانش‌آموزان در گسترش قانون‌مداری
  • همایش جوانی جمعیت در سی سخت
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان
  • فعالیت ۷۵ دفتر خدمات الکترونیک قضائی در مازندران
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • سرباز وکارمند دادگستری کودکان را ازسیل نجات دادند