Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سرگئی لاوروف» وزیرخارجه روسیه و «فؤاد حسین» همتای عراقی او، امروز (چهارشنبه)، در کنفرانس خبری مشترک در مسکو حاضر شدند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، وزیر خارجه عراق در این کنفرانس گفت که با طرف روس درباره چالش‌های منطقه و اقدام مشترک برای مقابله با آن رایزنی کرده است.

فؤاد حسین در ادامه گفت: «به وضعیت امنیتی عراق و ارتباط آن با کشورهای همسایه پرداختیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از دولت روسیه برای همکاری با ما برای مبارزه با تروریسم تشکر می‌کنم».

حسین افزود با اعلام اینکه دانشجویان عراقی برای ادامه تحصیل خود به روسیه باز خواهند گشت، افزود: «شرکت‌های روسی در عراق فعالیت دارند. ما به مسئله روابط نظامی پرداختیم».

وزیر خارجه عراق همچنین گفت که وزیر دفاع این کشور به مسکو سفر خواهد کرد و موضوعات نظامی رو مورد بررسی قرار خواهد داد.

شبکه «المیادین» نیز بخشی از این کنفرانس را پوشش داد و نوشت که وزیرخارجه عراق گفته است: «وضعیت سوریه یکی از نقطه‌های مهم گفت‌وگوهای ما بود. ما حل و فصل این بحران را بررسی کردیم».

پایگاه خبری «روسیا الیوم» نیز گزارش داد که فؤاد حسین در این کفنراس گفته است:‌ «بر سر خروج تدریجی نیروهای آمریکایی از عراق در چهارچوب گفت‌وگوی راهبردی دوجانبه توافق صورت گرفته است».

در مقابل، وزیر خارجه روسیه گفت: «در زمینه توسعه روابط با عراق جدی هستیم. ما آماده‌ایم به خواسته‌های تسلیحاتی عراق پاسخ دهیم».

سرگئی لاوروف ادامه داد: «ما آماده توسعه همکاری در زمینه آموزش در عراق هستیم. تفاهم‌نامه‌هایی با عراق وجود دارد که در آستانه پایان هستند».

روز گذشته بود که «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق اعلام کرد، وزیرخارجه این کشور به دعوت همتای روس خود به مسکو سفر خواهد کرد.

وزارت خارجه عراق اعلام کرده بود که هیأت عراقی با ترکیبی از مسئولان وزارت‌خارجه، نفت،‌ بازرگانی و کمیته روابط خارجی به مسکو خواهد رفت.

23311

کد خبر 1459580

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سرگئی لاوروف عراق روسیه خارجه عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۳۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه : از پیوستن بولیوی به «بریکس» حمایت می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزیر خارجه روسیه با همتای خود از کشور بولیوی دیدار و گفتگو کرد.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه روز جمعه در دیدار با وزیر خارجه بولیوی تاکید کرد که در مسکو از تمایل کشور بولیوی برای پیوستن به گروه «بریکس» حمایت می‌کند.

وزیر خارجه روسیه همچنین تاکید کرد که روسیه تا نشست بعدی بریکس تلاش خواهد کرد تا کشورهایی که علاقمند به پیوستن به گروه بریکس هستند، بتوانند به عضویت آن درآیند.

کشورهای گرروه بریکس که در ابتدا شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی بود، در ماه آگوست گذشته از شش کشور دیگر دعوت کرد تا به این گروه بپیوندند؛ گروهی که هدف آن مقابله با سلطه نظم جهانی به رهبری آمریکاست. روسیه گروه بریکس را در سال ۲۰۰۹ تأسیس کرد و در حال حاضر ۴۲ درصد از جمعیت جهان، ۳۰ درصد از جغرافیای جهانی و ۲۴ درصد از تولید اقتصادی جهانی را تشکیل می‌دهد.

کد خبر 6089202

دیگر خبرها

  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • کرملین: روسیه و چین فشارهای غرب را تحمل می‌کنند
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • روسیه : از پیوستن بولیوی به «بریکس» حمایت می‌کنیم
  • وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع ایران: آماده گسترش همکاری های نظامی هستیم
  • روسیه : آماده گسترش همکاری‌ های نظامی با ایران هستیم
  • وزیر دفاع روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود