Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی گفت: تاکنون هیچ داروی قطعی کرونا در جهان کشف نشده است و داروهای شیمیایی، گیاهی و سنتی معرفی شده، بیشتر جنبه کمکی دارند.

به گزارش برنا؛ به نقل از ایرنا، ایرج حریرچی  گفت: هر دارویی که سیکل لازم را در سازمان غذا و دارو طی کرده باشد و مراحل تایید علمی آن انجام شده باشد، مورد تایید وزارت بهداشت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: هم اکنون برخی از داروهایی که در کشورهای اروپایی و آمریکایی برای مقابله با کرونا تجویز و مصرف می‌شوند با قیمت ارزانتر در داخل کشور تولید شده‌اند ولی تاکید می‌کنیم هیچ کدام از این داروها به عنوان داروی قطعی کرونا نیست.

معاون وزیر با بیان اینکه ما فعلا دو روش انجام تست کرونا داریم، افزود: یکی تست پی سی آر معمولی است که مثل گذشته انجام می‌شود و تعداد آن زیاد شده و به حدود ۴۰ هزار رسیده که رقم قابل توجهی است.

او گفت: همچنین تست سریع یا رپید که تجهیزات آن در شهرستان‌ها توزیع شده و آموزش‌های لازم داده شده است.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: از روز شنبه هفته آینده به میزان ۶۰ هزار تست سریع در کشور انجام خواهد شد و امیدواریم طی یک یا دو هفته آینده میزان آن هم به حدود ۱۰۰ هزار در روز برسد.

او درباره تداوم محدودیت‌های وضع شده، گفت:تداوم محدودیت‌ها بستگی به شرایط نتایج مثبت و منفی کسب شده، خواهد داشت که با توجه به آنها ستاد ملی کرونا بررسی‌های کارشناسی را انجام خواهد داد و تصمیم گیری خواهد کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایرج حریرچی کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۵۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، محمدرضا غفاریان در آیین آغاز مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد، گفت: باتوجه به اهمیت امنیت غذایی و سفره مردم، بازرسان جهاد کشاورزی به عنوان افسران امنیت غذایی تمامی تلاش خود را در حوزه غذایی مردم انجام می‌دهند. 
وی در ادامه افزود: نظارت مستمر بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی با بهره گیری از بازرسان کارآزموده با تمام توان در سطح شهرستان یزد ادامه دارد و با هرگونه رفتار و عملکرد ناصحیح، برخورد قاطع و قانونی صورت گیرد

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • قطعی موقت جریان برق در ۳ شهرستان گیلان
  • اطلاعیه قطعی گاز در شهرستان آمل
  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • افت شدید فشار آب شهرستان رودبار، امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد