Web Analytics Made Easy - Statcounter

با انتشار اسامی ۱۶۰ هزار دانشمند دو درصد برتر دنیا توسط موسسه اسکوپوس، ۱۹ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه تبریز در لیست دانشمندان برتر دنیا قرار گرفتند.

اصغر عسگری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اعلام این خبر گفت: در لیست منتشر شده حدود ۴۳۳ نفر دانشمند از کشور ایران در زمره دانشمندان دو درصد برتر حضور دارند که از این تعداد ۱۹ نفر از اعضای هیئت علمی و پژوهشگران دانشگاه تبریز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عسگری مطرح کرد: در این فهرست به ترتیب علیرضا ختائی، ابراهیم بابائی، مرتضی یاری، سعید زینالی، بهنام محمدی ایواتلو، مهرداد طرفدار حق، وحید نورانی، مرحوم نظام الدین دانشور، سیامک طلعت اهری، جلال شیری، جمشید منظوری لشکر، حسن نمازی، محمد تقی زعفرانی معطر، دکتر رقیه حاجی بلند، محمد حسین پورنقی آذر، حبیب اشعثی سرخابی، علی رستمی، سید حسین حسینی و مهران صباحی در جمع دانشمندان ۲ درصد برتر جهان براساس داده‌های پایگاه اسکوپوس در سال ۲۰۱۹ (single year impact) قرار گرفتند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز تصریح کرد: فهرست دانشمندان دو درصد برتر توسط محققان دانشگاه استنفورد با بررسی و ارزیابی استنادات داده‌های پایگاه اسکوپوس ارائه شده و اسامی ۱۶۰ هزار محقق و پژوهشگر در ۲۲ رشته موضوعی و ۱۷۶ حوزه تخصصی بر اساس شاخص‌های استنادی استاندارد طبقه‌بندی شده‌اند.
گفتنی است، دانشگاه تبریز در حال حاضر با داشتن نزدیک ۸۰۰ نفر هیات علمی، بیش از ۲۰ هزار دانشجو، چندین قطب علمی، مراکز تحقیقاتی و ... یکی از دانشگاه‌های جامع و برتر در عرصه ملی، منطقه‌ای و جهانی است.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه تبریز دانشمندان برتر وزارت علوم دانشگاه تبریز درصد برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۷۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین مستند «یک جهان آواز» به پایان رسید/ پرتره‌ای از استاد علی جهاندار 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تدوین مستند «یک جهان آواز» ساخته مجتبی سعادت و تهیه‌کنندگی راما نامی که به زندگی و فعالیت استاد علی جهاندار خواننده، مدرس آواز و ردیف‌دان می‌پردازد، بعد از سه ماه به پایان رسید. فیلمبرداری این مستند در شهرهای رودبار، شمام، تهران و کرج انجام شده است.

علی جهاندار از شاگردان استاد محمدرضا شجریان بود و از آلبوم‌های او می‌توان به «صبح مشتاقان»، «نقش پندار» و «دختر گلفروش» اشاره کرد.

در این مستند ایرج خواجه امیری، حمیدرضا نوربخش، معصومه مهرعلی، مظفر شفیعی، عباس سجادی و محمد اصفهانی که همگی از خوانندگان و مدرسان آواز ایرانی هستند، حضور دارند.

همچنین در مستند «یک جهان آواز» برای اولین بار فیلم‌های آرشیوی استادان موسیقی ایرانی از جمله محمدرضا شجریان، حسن کسایی، علی‌اکبر گلپایگانی، محمدرضا لطفی پیرامون استاد علی جهاندار پخش می‌شود.

این مستند به‌زودی در بستر پلتفرم‌های داخلی قرار خواهد گرفت.

عوامل «یک جهان آواز» عبارتند از کارگردان: مجتبی سعادت، تهیه‌کننده: راما نامی، مشاور: رامین قدردان و نهرو خلیلی، دستیار و برنامه‌ریز: حسین خلج، طراح پوستر و گرافیست: سمیه علیزاده، تصویر و تدوین: مجتبی سعادت، صدا: محمد قنبری، تیتراژ: معید سعادت، مجری طرح: گلناز سادات میرترابی، مدیر تولید: فرید پرویز، آرشیو: رامین قدردان، روابط عمومی: فروغ گشتیل و با تشکر از موسی کاظمی و دنیز جمالی.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900202

دیگر خبرها

  • ساخت نازک‌ترین ورقه طلای جهان با ضخامت یک اتم
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است
  • تدوین مستند «یک جهان آواز» به پایان رسید/ پرتره‌ای از استاد علی جهاندار 
  • دانشمندان درباره «جهان‌های موازی» چه می‌گویند؟
  • گوجه فرنگی‌ها «جهان موازی» خود را دارند!
  • علم گرفتار سانسور و تبعیض رسانه‌ای/ وقتی اسمی از دانشمندان آسیایی و آفریقایی به میان نمی‌آید
  • فرانسه از فهرست ۱۰ اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود
  • این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد