Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید جلال‌الدین بطحایی روز ‌شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: افراد مبتلا به ایدز از خدمات بهداشتی و درمانی بهره مند هستند به ویژه مادران باردار زیر پوشش خدمات درمانی مخصوص قرار می گیرند.

وی افزود: این طیف از مادران از ابتدای بارداری تا زمان به دنیا آوردن فرزند تحت مراقبت بوده تا نوزاد سالم به دنیا بیاورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان تاکید کرد: در مادران مبتلا به ایدز مصرف به موقع و منظم دارو قبل و حین بارداری و هنگام سزارین و تولد نوزاد به دقت بررسی می شود.

بطحائی با بیان اینکه نوزادان متولد شده از مادران ایدزی از شیر خشک مصرف می‌کنند گفت: افراد مبتلا به ایدز از زمان شناسایی و تشخیص بیماری تحت درمان های لازم و زیر نظر متخصصان قرار می گیرند.

وی یادآوری کرد: از سال ۹۶ در راستای مسائل بهداشتی تست «رپید» و نمونه گیری از همه مادران باردار صورت می گیرد چرا که برخی از بانوان نسبت به ابتلا به ایدز آگاه و مطلع نیستند.

رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با این اقدام نسبت به شناسایی مادران مبتلا به ایدز و زیر پوشش درمانی قرار دادن آنها اقدام می‌کند.

بطحائی اضافه کرد: تست در بیمارستان های بخش خصوصی و دولتی صورت می گیرد با این وجود به علت شیوع ویروس کرونا این موضوع تحت تاثیر قرار گرفته است.

تاکنون ۷۲۸ فرد مبتلا به ایدز در استان همدان شناسایی و اطلاعات آنها ثبت شده است که ۳۲۳ نفر از این تعداد تاکنون فوت کرده اند.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان همدان ایدز نوزاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان همدان ایدز نوزاد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان همدان ایدز نوزاد اخبار کنکور مبتلا به ایدز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۳۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، احمد ریواده معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی و محمد حمیدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، سیدمحمد حسینی طباطبایی مدیرکل و معاونان راه و شهرسازی استان، کامران قدس رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان، حسین موسوی شهردار و جمعی از مسوولان و فعالان اجتماعی این شهر در آیین آغاز عملیات ساخت و کلنگ‌زنی پایگاه سلامت در محله کهنه‌دژ حضور داشتند.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی سمنان در این آیین گفت: پایگاه سلامت محله بافت فرسوده کهنه‌دژ سمنان در مساحت ۳۴۵ مترمربع و با زیربنای ۲۲۰ مترمربع یک طبقه به‌منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به ساکنان محله احداث می‌شود.

کامران قدس افزود: هشت هزار و ۵۰۰ نفر از ساکنان محله کهنه‌دژ سمنان از خدمات این پایگاه بهداشتی و درمانی بهره‌مند خواهند شد.

این مسوول اظهار کرد: ارایه خدمات واکسیناسیون نوزادان، ویزیت پزشک و ارایه خدمات مشاوره روانشناسی و تغذیه از جمله کارکردهای یک پایگاه سلامت است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • «طرح نفس» جان ۱۴ نوزاد کرمانشاهی را نجات داد
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • (ویدئو) نوزاد فلسطینی متولد شده از مادر جان‌باخته درگذشت
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • اعزام هوایی نوزاد دلیجانی
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند
  • ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد