Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه هم اندیشی فرمانده هان حوزه‌ها و پایگاه‌های مرکز مقاومت بسیج قوه قضائیه با حضور آقای دکتر عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور و فرمانده مرکز مقاومت بسیج قوه قضائیه و وزارت دادگستری، آقای دکتر مهدوی معاون قضایی رئیس کل دادگستری و فرمانده حوزه مقاومت بسیج حضرت علی اصغر (علیه السلام) شورای حل اختلاف استان تهران، آقای دکتر حبیب زاده معاون سیاسی سازمان بسیج مستضعفین، آقای نوری جانشین فرمانده مرکز مقاومت بسیج قوه قضائیه، آقای قربانیان معاون قضائی در امور اجرائی، عمومی و اجرای احکام شورا‌ها و شعب شورایی مستقر در دادسرا‌ها و سرپرست مجتمع ۲۷ و ۳۰ شورای حل اختلاف تهران و فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های مرکز مقاومت بسیج قوه قضائیه و دیگر مقامات و مسئولین محترم در عصر روز سه شنبه مورخ ۱۸/۹/۱۳۹۹ در تالار اجتماعات شورای حل اختلاف استان تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این مراسم با شکوه که به دلیل جلوگیری از انتشار ویروس کرونا با رعایت کامل دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا با یک سوم ظرفیت برگزار گردید پس از قرائت آیاتی چند از قرآن کریم و پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی شورای حل اختلاف استان تهران با عرض سلام و خیر مقدم به مدعوین گرامی و تبریک و تسلیت شهادت مظلومانه دانشمند هسته‌ای و دفاعی شهید دکتر فخری زاده توجه مهمانان گرامی را به نماهنگی که به مناسبت این شهادت و هفته بسیج تهیه گردیده بود جلب نمودند.

در ادامهمهدوی معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف استان تهران طی سخنان ارزشمندی با عرض تسلیت شهادت دانشمند سرافراز شهید فخری زاده، معیار‌ها و شاخص‌های تعیین شده در خصوص بسیج و بسیجیان از کلام مقام معظم رهبری بیان نمودند. ایشان با ذکر خاطره‌ای از خدمت صادقانه و مخلصانه بسیجیان شورای حل اختلاف استان تهران در ناآرامی‌های سال گذشته گفتند این خدمت مخلصانه موجب تأمین امنیت مجتمع‌های شورای حل اختلاف از هر گونه آسیب در این ناآرامی‌ها شد.

وی با بیان این که در یک روز برای تمام سرپرستان شورای حل اختلاف استان تهران حکم فرماندهی پایگاه صادر شد و همه مجتمع‌های شورا دارای پایگاه مقاومت بسیج گردیدند، اضافه کردند ما اراده کردیم تمام مجتمع‌های شورای حل اختلاف به نام شهدا مزین گردند و بعنوان اولین مجتمع، مجتمع شماره یک شورای حل اختلاف تهران به نام شهید فخری زاده مزین می‌گردد. در این راستا کارکنان بسیجی شورای حل اختلاف استان تهران در این ایام کرونا اقدامات بسیار شایسته‌ای در تبعیت از فرمان مقام معظم رهبری در مواسات و همدلی با مردم نیازمند از پاداش بسیار اندکی که به ایشان تقدیم می‌گردد انجام دادند که تهیه بسته‌های ارزاق، کمک به نیازمندان، بسته‌های بهداشتی، دوخت ماسک و کمک به خانواده زندانیان و ... از جمله آن هاست که موجب افتخار ما است.
در ادامه مراسم نماهنگی از سخنان مقام معظم رهبری در بحث و مبارزه با فساد پخش گردید و آقای دکتر حبیب زاده معاون سیاسی سازمان بسیج مستضعفین سخنان کوتاهی بیان نمودند. ایشان با بیان آن که طبق پایش میدانی گسترده‌ای که سازمان بسیج مستضعفین انجام داده است اقدامات مدبرانه قوه قضائیه در مبارزه با فساد علی رغم فشار‌هایی که هست موجب رضایت عمومی مردم از این اقدامات جدی گردیده است و موجب امید به آینده و اعتماد به کارآمدی حکومت دینی می‌گرددکه قدردان و سپاسگزار آن هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنانشان درباب مسائل روز کشور فرمودند اولین کار مهم و واجب در زمان حاضر به فرموده مقام معظم رهبری روشنگری و آگاه سازی مردم است ؛ و ما حقیقتاً نیاز داریم برای خنثی سازی جریان تحریف در زمان حاضر شناخت درست از واقعیات و شرایط کشور را برای عموم مردم با روشنگری و آگاه سازی ارائه دهیم.

حبیب زاده با بیان آن که دشمنان خارجی و صهیونیزم بین الملل اولین بازیگر جریان تحریف نسبت به کار‌ها و فعالیت‌های کشور ما هستند و جریان دوم متأسفانه در درون کشور ما به جریان تحریف خدمت می‌کند. متأسفانه پنج دسته در این طیف دوم حضور دارند که یک دسته جریان انقلابی که امروز خود را در آن مقام و منزلت گذشته نمی‌بیند. دوم افرادی که مرعوب دشمن هستند. سوم افرادی که فسادی داشته و قوه قضائیه با آن‌ها برخورد کرده است. چهارم پولدار شده ها‌ی ایام انقلاب همان‌ها که حضرت امام خمینی (ره) در مورد ایشان فرمودند: «رفاه با مبارزه قابل جمع نیست» و پنجم روشنفکرانی که سابقاً انقلابی بوده اند و الآن مقابل نظام ایستاده اند.

نکته دیگر آن که این جریان تحریف دارد چه ارزشی را تحریف می‌کنند ۱- ریشه مشکلات را تحریف می‌کنند و می‌گویند انقلاب، کسب استقلال و قدرت دفاعی ما را با دادن آدرس غلط ریشه مشکلات معرفی می‌کنند ۲-سازش کنید البته مدنظرشان این است که به غرب کرنش کنید؟! و هنگامیکه این خائنین بر سر قدرت هستند: ۱- عدالت ذبح می‌شود ۲- استقلال خدشه دار می‌شود ۳- امنیت بازدارنده ملت ایران دچار خدشه می‌شود ۴-عزت و کرامت مردم و کشور ذایل می‌شود ۵- کارآمدی کشور دچار مشکل میشود.

در ادامه برنامه نماهنگ کوتاهی از سردار سلیمانی پخش گردید و عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور و فرمانده مرکز مقاومت بسیج قوه قضائیه و وزارت دادگستری طی سخنانی با تشکر از میزبانی آقای دکترمهدوی و تبریک و تسلیت شهادت دانشمند عزیز شهید فخری زاده در باب بسیج و بسیجی سخنان ارزشمندی بیان نمودند و آن را یک حقیقت والا برشمردند که هر کسی نمی‌تواند خود را بسیجی بنامد و افزودند: «بسیج به هیچ جایی تعلق ندارد و فقط در خدمت، ولی فقیه است.»

بسیج در ذیل سایه پربرکت مقام معظم رهبری و به برکت قرآن و جهاد در راه اسلام اعتلا و رشد یافته و روز برو بهتر و پربا ر‌تر می‌شود. امروز در هر امری وکار زمین مانده‌ای درکشور بسیج وارد می‌شود و کار را به انجام می‌رساند. در کرونا، در سیل، در زلزله، در آزادسازی زندانی همه جا بسیج حضور دارد و حضور او حضوری موثر است.

بسیجی باید با دشمنان سخت و با مسلمانان رئوف باشد. بسیجی باید منبع عطر باشد، عطر اخلاق اسلامی و خلق نیکو. باید آگاه باشیم که بیهوده به این دنیا نیامده ایم. باید در این ادارات نتیجه بگیریم برای آخرتمان و از روزمرگی دور باشیم و آن جز خدمت با اخلاق نیکو حاصل نمی‌شود تا موجب تعالی ما شود.

وی با ذکر دیدارشان با ریاست معزز قوه قضائیه فرمودند نظر رئیسی آن است که کارکنان دستگاه قضائی در خدمت به مردم اخلاق نیکو داشته باشند. ۱۵ هزار نفر نیروی بسیجی قوه قضائیه از آن مرد بزرگ شهید سلیمانی درس بگیرند و به مردم خدمت کنند؛ و با بیان این حدیث شریف که می‌فرماید «اگر مردم می‌دانستند زیارت امام حسین (ع) چه صفایی دارد از شوق می‌مردند» گفتند باید حال نفس ما مثل وصف این حدیث باشد. این می‌شود که امثال شهید حججی با آن عظمت و جذبه به استقبال شهادت می‌رود. اینگونه زندگی کردن که در حین زندگی صراط و قیامت را طی کنند و جز خدا چیزی نبینند. اگربتوانیم اینگونه باشیم و این گونه با این نگاه الهی و معنوی و با انگیزه متعالی خدمت کنیم این مسیری می‌شود که شهید حاج قاسم سلیمانی در این راه رفت.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج قوه قضائیه با ذکر مصیبت حضرت علی اصغر (ع) که تمام عمر شریفش را از ۲۸ رجب تا دهم محرم در راه کربلا و سرباز پدر بزرگوارشان حضرت امام حسین (ع) بودند گفت مانیز باید تأثیر گذار باشیم و جهادی عمل کنیم. این ۴۰۰۰ نفر نیروی شما که واقعاً شاهد هستم کار بسیار ارزشمندی می‌کنند و تحول از وضع موجود به وضع مطلوب است و امیدواریم در این فضا آثارش ۶ ماه دیگرمعلوم باشد. این ازکار جهادی بر می‌آید. والله این میز خدمت است و این فضل خداست که در اختیار ما قرا ر گرفته و باید قدردان آن باشیم. بسیجی باید غیرت داشته باشد و غیرت آن است که از حق مردم دفاع کند و این همه بدنه بسیج باید این غیرت دفاع از حق مردم را داشته باشد.

وی در پایان صحبت هایشان با بیان نزدیکی ایام سالگرد شهادت سردار شهید سلیمانی، وی را نور الهی دانستند که با فضل الهی خون این شهید قضا و قدر را هم تغییر داد و ما به چشم خود دیدیم و امیدواریم در زیر سایه حضرت سید الشهدا اباعبدالله الحسین (علیه السبلام) و سرباز آن امام همام باشیم.

در ادامه برنامه نوری جانشین فرمانده قوه قضائیه طی سخنانی از میزبانی دکتر مهدوی و آقای قربانیان تشکر کردند و گزارش مختصری از سخنان ریاست معزز قوه قضائیه در دیدار با فرماندهان بسیج قوه قضائیه بیان نمودند. ایشان کارکرد بسیج را ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی در محیط کاری و فضای اداری قوه قضائیه، همچنین انجام طرح ثامن وحفظ روحیه بسیجی در بین کارکنان و افزایش کارآمدی دستگاه و افزایش رضایتمندی مردم را بعنوان مطالبه رئیس قوه بر شمردند.

همچنین خواستار برگزاری مرتب جلسات روشنگری و بصیرتی شدند. توجه به رسانه و تشکیل کارگروه با هدف ارائه راهکار‌های اجرائی برای حقق منویات ریاست قوه و اجرای مرحله سوم کمک مؤمنانه که در سطح کل کشور قریب ۱۰۰۰ زندانی آزاد شده است. همچنین در نظر داریم در این مرحله کمک کنیم برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد وکلاً در چهار نوبت آزادسازی زندانیان را خواهیم داشت. دیگر آن که در مرکز بسیج دهه‌ای تعریف شده است از ۸ دی تا ۱۸ دی به عنوان دهه بصیرت و امیدواریم در این ایام برنامه‌های سازمانی به دقت اجرا گردد خصوصاً که اولین سالگرد شهید سلیمانی است. از این پس هر ماه یک میز خدمت در میادین اصلی تهران بزرگ (به صورت چهارشنبه‌های خدمت) برگزار می‌کنیم که اولین آن در میدان امام حسین (ع) خواهد بود. توجه به خانواده‌های کارکنان از جمله قرائت قرآن و مسابقه کتابخوانی و. در دستور کار قرار دارد.

در ادامه قربانیان معاون قضایی شورای حل اختلاف استان تهران و سرپرست مجتمع ۲۷ (ویژه اصناف، بازرگانان و نظام مهندسی) و مجتمع ۳۰ (ویژه زندان) شورای حل اختلاف تهران با ذکر دستور آقای دکتر مهدوی در جهت انتقال شعب مجتمع ۳۰ (ویژه زندان) به داخل زندان‌های استان فرمودند با امضای تفاهم نامه با سازمان زندان‌ها اقدامات سریع و مؤثری صورت گرفت و در زندان‌های ۸ گانه استان تهران شعب شورای حل اختلاف تأسیس گردید. توانستیم در ۳ ماهه آخر سال ۱۳۹۸ در زندان‌های رجایی شهر و قزل حصار { گر چه در موقعیت استان البرز هستند} لکن، چون زندانیان استان تهران در آنجا هستند شعب شورای حل اختلاف زیر نظر شورای حل اختلاف استان تهران مستقر نماییم و همین دو شعبه در عرض ۳ ماه چند نفر از محکومین به قصاص را آزاد کردند.

وی همچنین با ذکر آن که ۵۱ نفر زندانی را با کمک خیرین که مبلغ یک میلیارد و یکصد میلیون تومان کمک کردند آزاد نمودیم گفتند البته بدهی اصلی بالای سه میلیارد تومان بود. وی همچنین گزارش مختصری از اقدامات مجموعه تحت مدیرتشان بیان نمودند. سرپرست مجتمع ویژه زندان با بیان آن که در زندان تهران بزرگ ۳ شعبه شورای حل اختلاف تأسیس کردیم و در مدت کوتاهی برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اقدامات بزرگی صورت گرفت فرمودند: این راه را به قوت ادامه می‌دهیم.

بیشتر بخوانید

آخرین روایت سردار سلیمانی از تجربه ۲۰ساله خود در تعامل با آیت‌الله خامنه‌ای

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بسیج قوه قضاییه قوه قضاییه شورای حل اختلاف استان تهران مقام معظم رهبری معاون قضایی جریان تحریف فخری زاده آقای دکتر زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۷۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان و مدیران رسانه‌ای برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، ششمین نشست هم‌اندیشی با مدیران مسئول و مدیران عامل رسانه‌های جمعی کشور به دعوت حسین امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز یکشنبه در یک فضای صمیمی و دوستانه با هدف گفتگو و تبادل نظر پیرامون مهمترین محورهای مرتبط با روابط خارجی و بین المللی جمهوری اسلامی ایران، تحولات منطقه و جهان در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

در آغاز این نشست مدیران مسئول و مدیران عامل رسانه‌های گروهی کشور ارتباط رسانه و دستگاه دیپلماسی در روشنگری افکار عمومی بویژه در تصویر سازی واقعگرایانه را با اهمیت توصیف کردند.

همچنین رویکرد و عملکرد وزارت امور خارجه در جریان عملیات طوفان الاقصی به ویژه هماهنگی و تعامل هم‌افزا با نیروهای مسلح کشور در جریان عملیات وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی را در ابعاد مختلف سیاسی و بین‌المللی در راستای دفاع از امنیت و منافع ملی، مدبرانه و قابل تقدیر دانستند.

مدیران رسانه‌های کشور از طیف‌های مختلف سیاسی، دیدگاه‌های خود را در خصوص موضوعات متنوعی از مسایل سیاست خارجی در حوزه منطقه‌ای و بین‌المللی، روابط اقتصادی، تجاری و فرهنگی بین‌المللی مطرح کردند.

در ادامه این نشست دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تاکید بر اهمیت پیوند و همکاری مکمل میان دستگاه دیپلماسی و رسانه‌ها و تشکر از نقش رسانه‌های عمومی کشور در حمایت از سیاست خارجی و تبیین و روشنگری سیاست‌های نظام برای افکار عمومی داخلی و خارجی، بر اهمیت ارتقای این همکاری‌های مشترک و سازنده در راستای منافع ملی تاکید کرد.

امیرعبداللهیان ضمن تجلیل از نقش محوری و حکیمانه مقام معظم رهبری در عبور کشور از گذرگاه‌های سخت و دشوار، رویکرد دولت آیت الله رئیسی در پیگیری و تحقق منافع ملی در چارچوب روابط متوازن و دیپلماسی پویا با حوزه‌های مختلف جغرافیایی را مورد اشاره قرار داد.

وزیر امور خارجه همچنین با مروری بر مهم‌ترین تحولات فراروی کشور در عرصه سیاست و روابط خارجی از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم، ابعادی از نحوه مدیریت این مسائل و چالش‌ها و نتایج حاصله را برشمرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به بحران غزه، برخی از ابعاد نقش آفرینی جمهوری اسلامی ایران در عرصه دیپلماتیک در حمایت از ملت مظلوم فلسطین در هفت ماهه جنگ اخیر علیه غزه را تشریح کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در ادامه این نشست ضمن با اهمیت خواندن نقش کنش‌گری رسانه‌ها همپای دولت و دستگاه دیپلماسی، به سوالات حاضران پاسخ گفت.

کد خبر 6091501 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان و مدیران رسانه‌ای برگزار شد
  • برگزاری نشست هم اندیشی مدیران مراکز مشاوره استان
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری استان
  • تجلیل از فرماندهان و مربیان برتر عقیدتی سیاسی
  • برگزاری نشست بصیرتی و جهاد تبیین در تپه شهدای گمنام خوی + تصاویر
  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج
  • اجرای بیش از ۵۰ ویژه برنامه هفته عقیدتی سیاسی در آستارا
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه