Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر پیشین ایران در جمهوری‌آذربایجان گفت: مواضعی که ایران در دوره جنگ ۴۴ روزه بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان اتخاذ کرده به این نحو بود که همواره از تمامیت ارضی آذربایجان حمایت و پشتیبانی کرده است.

به گزارش مشرق، محسن پاک‌آیین، در خصوص اهمیت سفر وزیر امور خارجه جمهوری‌آذربایحان به تهران و دیدار وی با مقامات کشورمان، اظهارداشت: با توجه به مشترکات فیمابین، سفرهایی در بازه‌های زمانی مختلف میان مقامات ارشد دو کشور به تهران و باکو انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: سفر وزیر خارجه جمهوری آذربایجان به ایران

وی گفت: سفر آقای جیحون بایرامف از اهمیت مضاعفی برخوردار است چراکه در حال حاضر باکو موفق شده که اراضی اشغال شده خود توسط ارمنستان را آزاد کند و جمهوری اسلامی ایران هم در این مسیر همراه جمهوری آذربایجان بوده است.

سفیر پیشین ایران در آذربایجان تصریح کرد: مواضعی که ایران در دوره جنگ ۴۴ روزه بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان اتخاذ کرده است، همواره از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان حمایت و از آزادسازی مناطق اشغالی پشتیبانی کرده است.

پاک آیین با اشاره به اینکه بیانات مقام معظم رهبری در آن ۴۴ روز در حمایت از تمامیت ارضی باکو نقطه عطفی به حساب می‌آید، ادامه داد: این عوامل منجر شده که دولت و مردم جمهوری آذربایجان نگاه مثبتی به ایران داشته باشند و این ارتباط خوب آثار مثبتی از رای منفی باکو در قطعنامه حقوق ضد بشری کانادا علیه ایران داشته است.

بیشتر بخوانید: تاکید شمخانی بر جلوگیری از ایجاد کانون‌های ناامن‌ساز در منطقه

وی بیان کرد: در مقطع فعلی به نظر می‌رسد که چند موضوع می‌تواند در دیدار وزرای خارجه تهران و باکو مهم باشد؛ نخست طرح ایران برای خاتمه جنگ که می‌تواند موضوعی باشد برای گفت‌وگوی میان وزرای امور خارجه دو کشور.

سفیر پیشین ایران تاکید کرد: در این طرح ما از آزادی همه اراضی باکو از جمله مسئله قره باغ که هنوز حل نشده است، حمایت کردیم.

پاک آیین تصریح کرد: در توافق صلح مسکو که توافق آتش بس بین باکو و ایروان است بخشی‌هایی از ۴ هزار و ۵۰۰ کیلومتر قره باغ آزاد شد، اما هنوز ۳ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن آزاد نشده است و امیدواریم که از طریق مذاکره و مسیر مسالمت آمیز، این ۳ هزار کیلومتر هم آزاد شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همانطور که در طرح ایران هم دیده شده است تمام اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان به این کشور، این موضوع می‌تواند مورد بحث بین ایران و آذربایجان باشد و همچنین بحث بازسازی اراضی آزاد شده آذربایجان نیز می‌تواند مد نظر طرفین باشد.
 

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا شهید محسن فخری زاده جمهوری آذربایجان ایران کانادا مسکو آذربایجان امور خارجه محسن پاک آیین مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی ایران جمهوری آذربایجان و ارمنستان باکو تهران مشرق جمهوری آذربایجان تمامیت ارضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۲۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) قصه همیشگی اهواز پس از باران

(تصاویر) قصه همیشگی اهواز پس از باران

دیگر خبرها

  • نفت باکو همچنان از ترکیه به اسرائیل می‌رسد
  • جام جهانی تیراندازی| نکونام از صعود به فینال بازماند
  • اعتراض پوچ و خطرناک علیه ایران/ ژیمناستیک دستمایه تمامیت خواهی و منفعت طلبی سهم خواهان
  • لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران
  • ساخت فیلم تاریخی جدید در ایران
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران
  • جام جهانی تیراندازی| پایان کار نمایندگان ایران در تپانچه
  • سبقت‌اللهی و رستمیان به فینال تپانچه ۱۰ متر باکو نرسیدند
  • (تصاویر) قصه همیشگی اهواز پس از باران
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران+ جزئیات