Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@05:01:25 GMT

مقدمات ثبت جهانی دیوار تاریخی گرگان فراهم شد

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۵۸۴۲۴

مقدمات ثبت جهانی دیوار تاریخی گرگان فراهم شد

گروه استان‌ها- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: دیوار تاریخی گرگان یکی از ظرفیت‌های بی‌بدیل برای استان گلستان و کشور است که برای تهیه پرونده ثبت جهانی آن قدم‌های خوبی برداشته شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی گلستان، احمد تجری اظهار داشت: تجاری سازی، بازاریابی و تبلیغات موضوع بسیار مهمی در حوزه صنایع دستی و گردشگری است که متاسفانه مغفول مانده و باید به آن پرداخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: سند تجاری سازی محصولات صنایع دستی استان با محوریت 4 محصول شاخص در مراحل پایانی تدوین است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان افزود: تا پایان امسال حدود 20 مرکز تخصصی و خلاق صنایع دستی در سطح استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: بوم‌گردی ظرفیت منحصر به فرد استان گلستان است که برنامه‌ریزی بهره‌برداری از 50 اقامتگاه بوم‌گردی تا پایان سال جاری در روستاهای استان صورت گرفته است.

تجری بیان داشت: در سال جاری جشنواره  بین‌المللی فرهنگی اقوام که یکی از برنامه‌های فاخر فرهنگی کشور است، به صورت کامل و جامع و با تاکید بر تولید محتوا از دوره‌های گذشته در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

وی همچنین گفت: دیوار تاریخی گرگان یکی از ظرفیت‌های بی‌بدیل برای استان گلستان و کشور است که برای تهیه پرونده ثبت جهانی آن قدم‌های خوبی برداشته شده است.

چهارمین سالگرد ثبت جهانی چوگان در یونسکوپنجمین اثر خراسان جنوبی ثبت جهانی می‌شودآذربایجان شرقی| ثبت جهانی روستای کندوان با جدیت بیشتری پیگیری شود

تجری افزود: زیرساخت‌های موزه میراث روستایی گلستان به عنوان یکی از پروژه‌های مهم و محوری استان گلستان در حال ایجاد است و تلاش داریم فاز اول آن را تا پایان سال مالی  آینده به بهره‌برداری برسانیم.

هادی حق‌شناس استاندار گلستان نیز در این نشست اظهار داشت: استان گلستان از آثار گرانقدر و با ارزشی در حوزه‌های میراث فرهنگی، تاریخی و طبیعی نظیر دیوار بزرگ گرگان، میراث جهانی گنبد قابوس، جنگل‌های هیرکانی و غیره برخوردار است که گواهی بر غنای تاریخی استان گلستان و کشور عزیزمان است و باید بیشتر معرفی شود.

وی گفت: برای تبلیغ بیشتر ظرفیت‌های استان، اداره کل میراث فرهنگی در حال تهیه و تدوین بسته‌های گردشگری متنوع برای ارائه به مسافران و گردشگران است.

استاندار گلستان افزود: ارتباط فرهنگی بسیار غنی نظیر وجود آرامگاه مختومقلی فراغی شاعر شهیر ترکمن بین مردم استان و کشورهای همسایه وجود دارد که می‌تواند ظرفیت مناسبی برای گسترش و توسعه گردشگری و جذب مسافر از کشورهای همسایه به استان باشد.

انتهای پیام/581/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان گلستان میراث فرهنگی صنایع دستی ثبت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۸۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد: همزمان با روز معلم، بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی برای معلم‌ها و استادان دانشگاه رایگان خواهد بود. 

براساس این اعلام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه، معلم‌ها، آموزگاران و استادان دانشگاه با ارائه کارت شناسایی مرتبط می‌توانند از موزه‌ها، پایگاه‌های میراثی و اماکن فرهنگی‌تاریخی در سراسر کشور، به صورت رایگان بازدید کنند.

ساعت کاری اماکن فرهنگی‌تاریخی در ۶ ماه نخست سال از ۹ تا ۱۸ است.

علاقه‌مندان به بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث فرهنگی یا محوطه‌های تاریخی، با مراجعه به تارنما یا صفحه آنها در فضای مجازی، می‌توانند از ساعت دقیق فعالیت‌شان اطلاع یابند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود