Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین با بیان اینکه با بیان اینکه که مردم باید در کنار منابع طبیعی باشند و از مشارکت آن‌ها برای صیانت از این منابع استفاده شود، گفت: در حوزه‌هایی که مردم از اقدامات دستگاه‌های متولی حمایت می‌کنند کمترین مشکل و حاشیه را داریم. خبرگزاری میزان - محمد قاسمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین در آیین تکریم و معارفه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: امروزه متاسفانه خیلی از افراد، ضابطان منابع طبیعی را در مقابل خود می‌بینند، در حالی که مردم باید در کنار منابع طبیعی باشند و از مشارکت آن‌ها برای صیانت از این منابع استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین افزود: باید فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی در جامعه با استفاده از ظرفیت نهاد‌های فرهنگی و رسانه‌ها نهادینه شود؛ چون همه اقدامات صورت گرفته در این حوزه در راستای حفظ منابع طبیعی است و منافع آن به خود مردم می‌رسد.   بیشتر بخوانید: بازگشت بیش از ۱۰۵۰ هکتار از اراضی ملی به بیت‌المال با اقدامات دادگستری خراسان شمالی وی در ادامه بیان کرد: در حوزه‌هایی که مردم از اقدامات دستگاه‌های متولی حمایت می‌کنند کمترین مشکل و حاشیه را داریم؛ ولی اگر مردم همراهی نکنند، حاشیه‌های زیادی ایجاد می‌شود و مشکلات متعددی به وجود می‌آید.

قاسمی تصریح کرد: یکی از بهترین اقدامات قوه قضاییه در این راستا طی چند سال اخیر، مستندسازی اراضی طبیعی و مستثنیات است و اجرای طرح کاداستر یا حدنگاری نیز می‌تواند بسیاری از مشکلات موجود را رفع کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین اذعان کرد: استان قزوین در حوزه زمین در رقابت با استان‌های بزرگ قرار دارد و همین موضوع، وظیفه مسئولان را سخت‌تر می‌کند تا با برنامه‌های پیش بینی و پیشگیری بتوانیم از تخریب و تعدی به منابع طبیعی این استان جلوگیری کنیم.

وی منابع طبیعی را از برجسته‌ترین حقوق عامه دانست و افزود: متاسفانه اقدامات صورت گرفته در دهه‌های اخیر در راستای صیانت و نگهداری از منابع طبیعی کافی نبوده و برخی از فعالیت‌های بشر، منابع طبیعی را به عنوان میراث گرانبهای آیندگان با تهدیدات جدی روبرو کرده است.

قاسمی اضافه کرد: خوشبختانه قوانین خوب و شفافی در حوزه صیانت از منابع طبیعی داریم، ولی توقعات بشر با زندگی ماشینی و تغییرات در حوزه اقتصادی موجب نگاه منفی به حوزه زمین و فعل و انفعالات در این حوزه برای فعالیت اقتصادی شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین در پایان با قدردانی از خدمات مدیرکل سابق منابع طبیعی قزوین، خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های جدی وی حفظ و صیانت از منابع طبیعی استان قزوین بود و به عنوان یک مدیر متواضع، مخلص و فارغ از تشریفات اداری به صورت شبانه روزی مشکلات این حوزه را پیگیری می‌کرد.

در پایان این مراسم از خدمات علی اکبر اسدالهی، در سمت مدیر کل منابع طبیعی استان قزوین قدردانی شد و محسن قاسم زاده به عنوان سرپرست این اداره کل معارفه شد.

انتهای پیام/ برچسب ها: دادستان قزوین منابع طبیعی پیشگیری از جرم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادستان قزوین منابع طبیعی پیشگیری از جرم منابع طبیعی منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۸۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال تعهدات دولت در حوزه‌های درمان، آب و مسکن به مردم ارائه می‌شود

ایسنا/هرمزگان استاندار هرمزگان در نشست بررسی چالش‌های پروژه‌های پیشران گفت: تعریف منابع چندگانه اعتباری تصمین موفقیت و پیشرفت پروژه‌های پیشران بوده و امسال نیز با همین منابع ترکیبی، پروژه‌ها را به پایان می‌رسانیم. 

مهدی دوستی صبح امروز شنبه نیمه اردیبهشت‌ماه در نشستی با معاونان امور عمرانی و اقتصادی و مدیران مرتبط دستگاه‌های اجرایی مسائل و چالش‌های پروژه‌های پیشران را بررسی کرد و گفت: پایان سال‌جاری تعهدات دولت با اولویت سه حوزه درمان، آب و مسکن به مردم تقدیم می‌شود.

وی راز موفقیت و پیشرفت پروژه ‌های پیشران استان را استفاده از منابع اعتباری ترکیبی دانست و افزود:امسال نیز همین منابع اعتباری در قالب اعتبارات داخلی، مولدسازی، تسهیلات، کمک‌های فنی_اعتباری، اعتبارات سفر دور دوم، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، کمک‌های خیرین و مسئولیت‌های اجتماعی برای اتمام پروژه‌های اولویت دار استان به خدمت گرفته می شوند.

مهدی دوستی در بررسی جزییات پیشرفت برنامه های پیشران و چالش‌های پیش ‌رو تاکید داشت: مدیران طبق برنامه زمان‌بندی تامین منابع، ایجاد ساختار مدیریت پروژه‌ها و نظارت جدی بر روند اجرایی آن‌ها  همچنین گزارش کار را  بصورت پیوسته در دستورکار دارند.  

گفتنی است در این نشست تکمیل دو بیمارستان ۱۶۰تختخوابی میناب و ۵۳۱تختخوابی ، ۳۰هزار پروژه مسکن ملی و ۵راه دسترسی آن‌ها،تحویل زمین‌های طرح جوانی جمعیت، پیگیری انجام تعهدات شرکت زیرساخت موضوع ترانشه حاجی آباد و پل کنخ، افزایش ظرفیت منجر به تولید آبزی‌پروری، نصب سازه‌های زیستگاه مصنوعی ماهیان،تکمیل و آغاز به کار مراکز بازسازی ذخایر آبزیان، اتمام مراحل زنجیره‌های کاغذ، موز، گلخانه‌ها، پرورش جلبک و شتر بررسی شد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم ورود حوزه علمیه به عرصه درختکاری و حفظ منابع طبیعی
  • صیانت از آرای مردم وظیفه اصلی است
  • مردمی‌سازی منابع طبیعی با توجه به طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی
  • مردم با مشارکت حداکثری نمایندگان را پرقدرت راهی مجلس کنند
  • افزایش مشارکت ۷ درصدی مردم مشهد در انتخابات
  • توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در سوادکوه
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • امسال تعهدات دولت در حوزه‌های درمان، آب و مسکن به مردم ارائه می‌شود
  • اقدامات بی بدیل امام صادق علیه السلام در حفظ و صیانت از روایات
  • آغاز به کار شورا‌های همیار طبیعت خراسان رضوی