Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، بعد از المپیک ۲۰۱۲ لندن بود که شمشیربازی ایران با موفقیت هایی که اسلحه سابر و تیم پیمان فخری به دست آورد،  سری در میان سرها در آورد و توانست جزو رشته هایی باشد که در بازی های آسیایی، جهانی و المپیک امید مدال باشد. سال ۲۰۱۶ مجتبی عابدینی آنقدر عالی کار کرد که شاید کسانی که هیچ شناختی از شمشیربازی نداشتند، میخ کوب مبارزه جذاب کاپیتان تیم ملی در پیست ریو شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از آن هم موفقیت های سابریست ها در شمشیربازی ادامه پیدا کرد تا جایی که حالا یکی از شانس های کسب مدال در المپیک توکیو محسوب می‌شود.

اما نکته ای که در این میان وجود دارد اینکه چرا در کنار اسلحه‌ سابر، دیگر اسلحه ها رشد نکردند‌ و در سایه ماندند. این سوالی است که زیاد مطرح می شود و مسئولان فدراسیون بر این باور هستند که همان توجیهاتی که به سایبر شده  به اپه و فلوره هم شده اما شمشیربازان تیم اسلحه نتوانستند رشد و پیشرفت کنند و از سوی دیگر رقبای مطرحی در آسیا و دنیا وجود دارد.

البته نمی‌توان از بی توجهی‌ به اسلحه های دیگر چیزی نگفت و در همه این سال‌ها همه توجهات به موفقیت های سابر بوده و شاید کسی که سر رشته ای از شمشیربازی نداشته باشد، این تصور را داشته باشد که اصلا اسلحه های اپه و فلوره در این رشته وجود نداشته باشد.

روز گذشته بود که تعدادی از شمشیربازان اپه به دلیل اختلاف هایی که با سرمربی تیم ملی داشتند نامه ای را به فدراسیون نوشته و اعلام کردند که تا زمانی که علی یعقوبیان باشد، در اردو حضور پیدا نمی‌کنند. 

یعقوبیان زمانی خودش از قهرمانان اپه بوده و یک دو سالی است که هدایت ملی پوشان را  عهده گرفته و پس از اعتراض ها اعلام کرده آنها دیگر جایی در تیم ملی ندارند و هم خودش و هم فدراسیون خواهان جوانگرایی است. این اتفاق نشان می‌دهد اسلحه اپه در این یکی دو سال گذشته درگیر حواشی بوده و حالا علنی شده است‌. 

به گزارش فارس، شمشیربازی طی سال ‌های گذشته رشته کم حاشیه ای بوده و مسئله خاصی نداشته است و اینکه چطور به این مرحله رسیده که ملی پوشان نامه اعتراضی علیه سرمربی تیم ملی می‌نویسند، نشان می‌دهد که باقرزاده به عنوان رئیس فدراسیون باید کلاه خود را بالاتر بگذارد اگر به این مشکلات رسیدگی نشود، شاید مسائل دیگری هم به وجود بیاید.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: لندن ورزشی شمشیربازی ایران تیم ملی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۹۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش امدادگران در ۱۴ استان درگیر مداخلات جوی

‌به گزارش خبرگزاری مهر، بابک محمودی افزود: برای استان‌های ایلام، لرستان، خوزستان، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، بوشهر، فارس، یزد، کرمان، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، وقوع رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، در برخی نقاط گردوخاک و رخداد تگرگ پیش‌بینی شده است.

وی از آماده باش نیروهای امداد و نجات در این ۱۴ استان خبر داد.

کد خبر 6091435 علی قدمی

دیگر خبرها

  • آماده‌باش امدادگران در ۱۴ استان درگیر مداخلات جوی
  • شمشیربازی انتخابی زون آسیا| پایان کار شمشیربازان ایران بدون کسب سهمیه
  • پرونده شمشیربازی ایران با حذف سازنچیان بسته شد
  • دختر شمشیرباز اسلحه اپه ایران از کسب سهمیه بازماند
  • حواشی دنیای فوتبال
  • حذف نمایندگان ایران در روز نخست شمشیربازی انتخابی المپیک در منطقه آسیا
  • مارتین آنسلمی در مسیر موفقیت؛ بیلسای بعدی آرژانتین کیست؟
  • ناکامی دو ملی‌پوش شمشیربازی در کسب سهمیه المپیک
  • شمشیرباز اسلحه فلوره دختران حذف شد
  • کشتی اصفهان در مسیر موفقیت است