Web Analytics Made Easy - Statcounter

داوران بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند.

به گزارش برنا، با حکم «سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد» دبیر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، ابراهیم حقیقی (طراح گرافیک)، میترا محاسنی (عکاس) و میثم مولایی (تدوین‌گر و سازنده آنونس و تیزر) به عنوان داوران بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران، آثار رسیده به این بخش جشنواره را مورد ارزیابی قرار خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیم حقیقی: دارای مدرک کارشناسی ارشد معماری دانشکده هنرهای زیبا از دانشگاه تهران است که آثار شاخصی از وی در زمینه طراحی پوستر و نام‌واره در تاریخ سینمای ایران به ثبت رسیده و طراحی لوگوی جشنواره فیلم فجر و طراحی هفت دوره پوستر جشنواره فیلم فجر را در کارنامه دارد. از مسئولیت‌های او، می‌توان به عضویت در انجمن بین‌المللی طراحان گرافیک (AGI) ، عضویت در هیئت مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، عضویت در انجمن تصویرگران کتاب کودک، عضویت در انجمن فیلمسازان مستند ایران، ریاست کانون طراحان و مدیران تبلیغات سینماى ایران و ریاست شورای عالی خانه هنرمندان اشاره کرد. تدریس دانشگاهی در رشته گرافیک، برپایی نمایشگاه‎های متعدد داخلی و خارجی با موضوع عکس، نقاشی و هنرِ گرافیک، ساخت تیتراژ و عنوان‎بندی، طراحی صحنه و لباس از دیگر فعالیت‌های این هنرمند است. او طراحی پوستر آثاری چون سینمایی سه ماه تعطیلی، شهر موش‌ها، آب باد خاک، آن سوی آتش، مشق شب، نار و نی، هامون، مادر، سرزمین خورشید، من ترانه 15 سال دارم، زندان زنان، دختری با کفش‌های کتانی، تیک تاک، روز واقعه و... را در کارنامه دارد.

میترا محاسنی: دانش‌آموخته ارتباطات بصرى و عکاسى خبرى از انگلستان، عکاس سینمای ایران و برنده سیمرغ بلورین بهترین عکس فیلم از دوره یازدهم جشنواره فیلم فجر برای «ناصرالدین شاه آکتورسینما». او علاوه بر عکاسی و عکاسی در سینما (فیلم‌هایی چون: خون بازى، گیلانه، خانه اى روى آب، زیر پوست شهر، مسافر رى، بهشت از آن تو، پسر مریم، کیسه برنج، آژانس شیشه‌اى، برج مینو، روسرى آبى، کلاه قرمزى و پسر خاله، من زمین را دوست دارم، هنرپیشه، یک مرد یک خرس، ناصرالدین شاه آکتور سینما، نرگس، پرده آخر، دزد عروسک‌ها، زرد قنارى، پائیزان، تحفه‌ها، اجاره‌نشین‌ها) ، تأسیس و سرپرستی عکس‌خانه موزه سینماى ایران، داوری در رویدادهایی چون تصویر سال، جشن سینما، جایزه هنر و نیایش، جشنواره کوثر، سینمای جوان، عکس کودک سوره و... تحقیق در سینمای مستند، تألیف کتاب 25 سال عکاسی فیلم در ایران، و عضویت در هیأت موسس انجمن عکاسان سینمای ایران را در کارنامه دارد. 

میثم مولایی: دانش آموخته رشته سینما از دانشگاه سوربن 3 فرانسه. مولایی ساخت بیش از 70 آنونس و تیزر از جمله آنونسِ فیلم‌های سینمایی خون بازی، دایره زنگی، دعوت، تهران 1500، یه حبه قند، راه آبی ابریشم، بوسیدن روی ماه، برف روی کاج‌ها، قاعده تصادف، رستاخیز، امروز، آذر، شهدخت، پرویز و دیگران را در کارنامه دارد و کسب دو جایزه از جشنواره فیلم فجر را در کارنامه دارد. مولایی همچنین تدوین‌گر فیلم‎های سینمایی چون عیار 14، کلاه قرمزی و بچه ننه، نیمرخ‎ها، وارونگی، برگ جان، خوک، تنگه ابوقریب، 23 نفر، غلامرضا تختی، روز صفر و... بوده است. مولایی همچنین بازرس انجمن صنفی تدوینگران سینما، نائب رییس کانون طراحان و مدیران تبلیغات سینماى ایران بوده است.

بر اساس این خبر، مسابقه تبلیغات سینمای ایران سی و نهمین جشنواره فیلم فجر با هدف تشویق، تقویت و بکارگیری روش‌های خلاقانه و مؤثر در عرصه بازاریابی و پخش آثار سینمایی و جذب حداکثری مخاطبین و ارتقاء سطح کیفی تبلیغات و اطلاع‌رسانی و همچنین ترغیب و تشویق هنرمندان این عرصه در بخش‌های عکس، پوستر، آنونس و تیزر فیلم‌های سینمایی ایرانی برگزار می‌‌شود.

بر اساس فراخوان جشنواره سی و نهم، داوری این بخش از بین مواد تبلیغی فیلم‌های سینمایی (داستانی، پویانمایی و مستند) اکران شده در حدفاصل 10 دی 1398 تا 30 آذر 1399 (در سینماهای داخل کشور یا در سامانه‌های نمایش درخواستی) که در این بخش ثبت‌نام کرده‌اند، صورت خواهد گرفت.

در مراسم اختتامیه جشنواره فجر39، سه سیمرغ بلورین به بهترین عکس، بهترین پوستر و بهترین آنونس و تیزر اهدا می‌شود.

سی و نهمین جشنواره فیلم فجر بهمن ماه 99 همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به دبیری «سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد» برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مسابقه تبلیغات سینمای ایران جشنواره فجر۳۹ مسابقه تبلیغات سینمای ایران سی و نهمین جشنواره فیلم فجر فیلم های سینمایی آنونس و تیزر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۵۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل محرومیت چی‌چی اوغلو از المپیک؛ آنتونیو کوتاه می‌آید؟

با حکمی که کمیته انضباطی اتحادیه جهانی درخصوص کشتی جنجالی چامیزو - بایراموف اعلام کرده، یکی از برترین داوران ژوری UWW المپیک را از دست داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در روزهای گذشته اتحادیه جهانی رأی خود را درخصوص مبارزه نیمه‌نهایی 74 کیلوگرم کشتی آزاد گزینشی اروپایی اعلام کرد. با تأیید اشتباهات محرز داوری این مسابقه، هر چند نتیجه به سود چامیزو تغییری نکرد اما داوران این مسابقه همراه با ژوری نقره‌داغ شدند که سنگین‌ترین حکم در کنار داور اوکراینی، برای ابراهیم چی‌چی اوغلو داور سرشناس و باتجربه ترکیه صادر شد.

سایر نفرات از جمله بوعزیز و قاضی و رئیس تشک هم با محرومیت مواجه شدند اما تعلیق چی‌چی اوغلو، المپیک را از او خواهد گرفت؛ آن هم در حالی که او همراه با بوعزیز و کیسی آمریکایی، از جمله 6 عضو اصلی کمیسیون داوران اتحادیه جهانی هستند.

اکنون سؤال این است چرا چنین حکم سنگینی برای چی‌چی اوغلو صادر شد؟ اعتقاد بر این است که تغییر داور این مبارزه، گمانِ بدی را برای اتحادیه جهانی ایجاد کرده که گروه داوری قصد تغییر نتیجه به سود کشتی‎گیر میزبان را داشتند.

این در حالی است که داوران از طریق سیستم به صورت رندومی برای یک مسابقه انتخاب می‎‌شوند اما گاهی هم ملیت بودن داور با کشتی‌گیر یا هر عامل دیگری منجر به دادن اطلاعات جدید به سیستم برای تغییر داور می‌شود که احتمالاً چنین اتفاقی نیز در باکو رخ داده اما برای کمیته انضباطی مسجل نشده تغییر داور مسابقه، صرفاً به دلیل شرایط طبیعی بوده و غرضی در این خصوص مطرح نبوده است.

این موضوع همچنان بهت داوران را به همراه داشته و برای‌شان باورپذیر نیست که داور خوب و با سابقه‌ای درخشان با چنین تنبیه بزرگی مواجه شود. آیا آنتونیو رئیس کمیسیون داوران اتحادیه جهانی می‌تواند در ماه‌های پیش رو کمیته انضباطی را مجاب کند که درخصوص کشتی چامیزو و بایراموف تخلفی صورت نگرفته و یک اشتباه غیرعمد منجر به تغییر نتیجه شده است؟

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور نیکی کریمی و حامد بهداد در جمع داوران جشنواره فیلم اقوام
  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • درآمد میلیون دلاری شبکه‌های ماهواره‌ای از سینمای ایران! چرا و چگونه؟!
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • تولید سه فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد
  • ۳ فیلم کوتاه داستانی در مهاباد تولید شد
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • از سینمای متفکر به فیلم های کمدی رسیدیم
  • دلیل محرومیت چی‌چی اوغلو از المپیک؛ آنتونیو کوتاه می‌آید؟