Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه  خبرگزاری تقریب، اخبار تقریبی این خبرگزاری در هفته‌ای که گذشت به شرح ذیل است: *تجلیل دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از مدیر رادیو وحدت/ دکتر شهریاری: فعالیت های رسانه ای موجب تقویت فرهنگ وحدت می شود

حجت الاسلام و المسلمین دکتر شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب طی مراسمی از مدیر رادیو وحدت تجلیل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




*مولوی فاضل حسینی در گفتگو با تقریب:عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، امت اسلامی را در معرض آسیب قرار می دهد

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب، اظهار داشت:هر گونه اقدامی که بر علیه و به ضرر ملت مظلوم فلسطین باشد، محکوم به شکست خواهد بود.

*امام جمعه دیواندره در گفتگو با تقریب؛سردار سلیمانی؛ منادی وحدت در جهان اسلام

امام جمعه دیواندره با بیان اینکه سردار شهید قاسم سلیمانی منادی وحدت در جهان اسلام بود، گفت: سردار شهید سلیمانی انسان والایی بودند که در راه ارزش های اسلام و انسانیت جنگیدند و در این مسیر هرگز تفاوت مذاهب و قومیت ها از ترک، فارس، کرد و ...برایشان هیچ تفاوتی نداشت.

*رئیس مرکز بزرگ اسلامی سنندج در گفتگو با تقریب تاکید کرد:مقاومت، ضامن پیروزی مسلمانان در مقابل دشمنان اسلام

رئیس مرکز بزرگ اسلامی سنندج با اشاره به این مطلب که اسلام هرگز افراطی‌گری را نمی‌پذیرد، گفت: ایستادگی و مقاومت ضامن پیروزی مسلمانان در مقابل دشمنان اسلام است.

*کریمی نیا در گفتگو با تقریب:رژیم صهیونیستی، بیداری اسلامی را خطری برای بقای خود می داند/لزوم احترام مسلمانان به مقدسات مذاهب اسلامی

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، تاکید کرد: غفلت امت اسلامی می تواند بیشترین سود را نصیب رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی نماید، امت اسلامی باید با هدایت علما و بزرگان مذاهب اسلامی در جهت ترغیب به وحدت و دوری از اختلاف تلاش کرده و تعاملات سازنده ای با یکدیگر برقرار نمایند.

*مولوی اسحاق مدنی در گفتگو با تقریب:شناخت و بصیرت افزایی مهمترین وظیفه دلسوزان امت اسلامی است/تاکید بر لزوم ایجاد امت واحده

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد:امت اسلامی، دانشمندان، دانشجویان و.. امروزه باید هوشیارانه با مسائل جهان اسلام برخورد داشته باشند و از کیان اسلامی با اخلاص دفاع کرده و توان خود را برای ایجاد امت واحده به کار گیرند.

*شیخ عبدالواحد خواجوی در گفتگو با تقریب:دوری از وحدت و انسجام، خلاف سنت رسول خدا(ص) است

امام جمعه اهل سنت شیراز، تأکید کرد: شیعه وسنی باید در تمام مسائل مرتبط با جهان اسلام همدیگر را یاری و همپوشانی کنند.

*حسینی شاهرودی در گفتگو با تقریب:تأکید شهید سلیمانی بر مسأله وحدت و تقریب/عادی سازی روابط با اسرائیل ضربه ای بر پیکره امت اسلام است

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، اظهار داشت: هدف دشمنان اسلام از ایجاد عادی سازی روابط با کشورهای اسلامی نفوذ در بدنه اسلام و سلطه گری بر امت اسلامی و در نهایت نابودی و قتل عام آنان است.

*حجت الاسلام شفیعی نیا در گفتگو با تقریب:لرزه و پس لرزه های جبهه مقاومت دشمنان را به لرزه انداخته است

مدیر اندیشکده اتحاد اسلامی تصریح کرد: در شرایطی که امت ها بیدار شده اند باید با منطق، تفکر و تعقل، و انسان دوستی، حق طلبی اسلام را با جبهه مقاومت به دنیا ارسال کرد.

*شیخ افرا در گفتگو با تقریب:ارتباط با رژیم صهیونیستی از اساس نامشروع است/مذاهب اسلامی مسیر وحدت گرای پیامبر(ص) را همیشه به یاد داشته باشند

رییس هئیت افتاء اهل سنت استان بوشهر، اظهار داشت: ارتباط با رژیم صهیونیستی از اساس یک اقدام نامشروع می باشد؛ امت اسلامی باید با عمل به دستورات اسلام و پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری در مقابل این اقدامات ننگین مقاومت کرده و تهدیدات آمریکا و ایادی استکبار جهانی را به شکست بکشاند.

*امام جمعه مریوان در گفتگو با تقریب:توافق با رژیم صهیونیستی مخالفت با دستورات اسلام است/تاکید بر تلاش برای تحقق وحدت جهان اسلام

امام جمعه مریوان با بیان اینکه توافق با رژیم صهیونیستی مخالفت با دستورات اسلام است،گفت: هر نوع عادی‌سازی رابطه با این رژیم خیانت به اسلام و مسلمانان و آب ریختن در آسیاب دشمنان است.
  *امام جمعه اهل سنت قروه در گفتگو با تقریب؛جنایت حکام عرب در جریان عادی سازی روابط با اسرائیل نباید فراموش شود/دراز کردن دست دوستی به سمت اسرائیل نشان از ذلت سران عرب دارد   امام جمعه اهل سنت قروه با تاکید بر این مطلب که عادی سازی روابط با اسرائیل درواقع زیرپاگذاشتن حق و حقوق مسلمانان دنیا است، گفت: جنایتی که حکام عرب در جریان عادی سازی روابط با اسرائیل مرتکب شدند نباید به فراموشی سپرده شود.  

*معرفی کتاب تقریبی-66| «کتاب السنة والشيعة»

در اين نوشتار ضمن بررسی زندگاني و تفکرات شهید فتحی شقاقی، به بررسي دیدگاه‌هاي وي در زمينه وحدت مسلمانان و تقریب بین مذاهب اسلامي پرداخته شده است.

*تقریب از منظر علما و اندیشمندان-14 در جمهوری اسلامی ایران سنی و شیعه باهم برادر و برابرند

امام راحل(ره) می‌فرمایند: در جمهوری اسلامی همه برادران سنی و شیعه در کنار هم و با هم برادر و در حقوق مساوی هستند. هر کس خلاف این را تبلیغ کرد، دشمن اسلام و ایران است و برادران کُرد باید این تبلیغات غیر اسلامی را در نطفه خفه کنند.

*آشنایی با مساجد جهان-26| «مسجد تيبان در اندونزی»

جاذبه‌های توریستی اندونزی بی‌شمار است و در کنار دیدنی‌های تاریخی و سواحل زیبا و شگفت‌انگیز، در منطقه مالانگ، واقع در استان جاوه شرقی مجمع‌الجزایر اندونزی، مسجدی زیبا به نام «تیبان» همچون نگینی لاجوردی چشم گردشگران مسلمان و غیرمسلمان را به خود دوخته است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: عادی سازی روابط با اسرائیل رژیم صهیونیستی گفتگو با تقریب مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی جهان اسلام امت اسلامی امام جمعه امت اسلام اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۷۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود

ایسنا/هرمزگان مدیر سابق مرکز اسلامی استان هرمزگان گفت: برای تحقق تمدن نوین اسلامی باید تمام ارکان جامعه اسلامی مشارکت کنند. نه شیعه و نه اهل سنت به تنهایی نمی‌توانند به این مهم دست پیدا کنند؛ بلکه باید با اتحاد برای تحقق این تمدن تلاش کرد.

حجت‌الاسلام احمدرضا باوقار امروز (هشتم اردیبهشت ماه)، در آئین تودیع و معارفه خود که در سالن جلسات حوزه علمیه بانوان برگزار شد، با ذکر این نکته که مسلمان باید بلند بیندیشد، خاطرنشان کرد: مسلمانان باید حامی و پشتیبان یکدیگر باشند؛ اما متاسفانه امروز در مسئله غزه شاهد رفتاری غیر از این هستیم.

مدیر اسبق مرکز اسلامی استان هرمزگان بیان کرد: هموارسازی مسیر برای عینت‌بخشی به وحدت موجود در استان هرمزگان از جمله اصول اساسی برنامه‌هایم در مرکز اسلامی بود.

در استان هرمزگان بیش از ۲۰ حوزه علمیه شیعه و حدود ۵۰ مدرسه دینی اهل سنت داریم که در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی و خدماتی فعالیت‌ می‌کنند.

وی، با اشاره به گستردگی فعالیت مرکز اسلامی، عنوان کرد:این مرکز در حوزه مساجد مانند مرکز رسیدکی به امور مساجد و در حوزه مدارس دینی مانند حوزه علمیه و مرکز خدمات فعالیت می‌کند که نشان دهنده حجم فعالیت‌ها است.

حجت‌الاسلام باوقار منشاء اختلاف را جهل دانست و اظهار کرد: اختلاف باعث عدم تحقق اهداف جامعه اسلامی خواهد شد و همین امر باعث شکست جبهه اسلام می‌شود به همین جهت باید وحدت اسلامی را عینیت بخشید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعامل رسانه‌ها با اندیشکده‌ها باید تقویت شود/ سیاست پژوهی، نوک پیکان پژوهش است
  • یادی از منادی وحدت در سیستان و بلوچستان
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در خوزستان
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • جانشین فرمانده کل سپاه: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • سردار فدوی: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • مختومقلی فراغی از محورهای وحدت در گلستان است