Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-26@14:48:30 GMT

برگزاری حضوری امتحانات دانش‌آموزان عشایر

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۸۰۹۸۱

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر گفت: امتحانات دانش‌آموزان در مناطق عشایری به دلیل سفید بودن وضعیت به شیوع ویروس کرونا حضوری برگزار می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سیفی افزود: با توجه به کم بودن تعداد دانش‌آموزان عشایر و تحصیل آن‌ها در مناطق سفید، بیشتر آموزش آن‌ها به صورت حضوری انجام شد و آن‌ها به صورت حضوری در آزمون‌ها شرکت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه دانش آموزان عشایر در سه نوع مدرسه سیار، نیمه سیار و مدارس ثابت هستند، افزود: مدرسه عشایری به مدرسه‌ای گفته می‌شود که ۵۰ درصد آن از دانش آموزان عشایر تشکیل شده باشد، به همین دلیل زیر نظر سازمان عشایر فعالیت می‌کنند.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تاکنون آموزش و امتحانات دانش آموزان به صورت حضوری صورت گرفته است و موردی از ابتلا به کرونا در میان دانش‌آموزان عشایر دیده نشده است.

سیفی افزود: به منظور تسهیل در دسترسی برای آزمون زمان آموزش در مدارس عشایری به گونه‌ای برنامه‌ای ریزی شده که کمتر از زمان مقرر دربرنامه درسی نباشد.

وی گفت: تسریع مدت زمان آموزش مدارس عشایری با تشکیل و فعالیت مدارس به صورت یک نوبت در دو وقت (صبح و بعد از ظهر) یا دایر شدن مدارس در روز پنجشنبه جبران می‌شود.

به گفته وی، ارزشیابی تحصیلی در نوبت‌های پایانی براساس از شورای برنامه برنامه ریزی استان و شرایط اقلیمی و جغرافیایی مناطق عشایری برگزار می‌شود و بر این اساس ممکن است که در یک مکان زودتر یا دیرتر امتحانات آغاز شود.   بر اساس آمار دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش، از میان یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت عشایری، بیش از ۱۸۵ هزار نفر دانش‌آموز هستند که در ۶ هزار و ۱۳۲ مدرسه با ۱۲ هزار و ۵۲۷ کلاس درس تحصیل می‌کنند.

همچنین اینکه به گفته مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش، ۸۰ درصد دانش‌آموزانی که از ۲۷ اردیبهشت، سال تحصیلی گذشته در مدارس حضور یافتند، از مناطق عشایر و روستایی بوده‌اند.

دانش آموزان عشایر و روستایی که به تلویزیون و اینترنت دسترسی نداشتند تا از آموزش‌های مجازی بهره‌مند شوند، از ۲۷ اردیبهشت، در مدارس حضور یافتند و آموزش دیدند. برچسب ها: برگزاری ، امتحانات ، دانش آموزان ، عشایر ، حضوری

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: برگزاری امتحانات دانش آموزان عشایر حضوری دانش آموزان عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۰۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد

فرشید کرمی گفت: با هدف احیاء و زنده نگه داشتن ورزش باستانی و پهلوانی، ترویج و توسعه فرهنگ پهلوانی، تقویت روحیه فداکاری، جوانمردی و احیاء فضائل اخلاقی در بین دانش آموزان، طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد به اجرا درآمد. 


وی، گفت: در طرح شهید طوقانی با اجرای ورزش صبحگاهی با ضرب آهنگ ورزش زورخانه‌ای و در ذیل سند تحول بنیادین، تحقق ساحت‌های اعتقادی، اخلاقی و ساحت زیست بدنی دنبال می‌شود. 


معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در این طرح مراسم صبحگاهی در مدارس معین آغاز می‌شود گفت: استعدادیابی در حوزه ورزش زورخانه‌ای یکی از اهداف طرح شهید طوقانی است. 


فرشید کرمی با اشاره به اینکه در این طرح ۲۵ دانش آموز آموزش دیده مرشدی در مدارس حضور یافته و در مراسم صبحگاهی به دانش آموزان مدرسه مربوطه ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی را آموزش می‌دهند افزود: این دانش آموزان آموزش دیده مرشدی از مدارس شهر‌های یاسوج، چرام و دهدشت هستند. 


وی، گفت: ورزش زورخانه‌ای یکی از هویت‌های ملی ما محسوب شده که در پرورش جسمی، روحی و معنوی و رشد تحصیلی دانش آموزان تاثیر بسزایی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • برگزاری امتحانات نهایی در ۵۰ حوزه امتحانی در سمنان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود