Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون قضایی رییس کل دادگستری خراسان رضوی در راس هیاتی پس از بازدید از شهر مُلک‌آباد واقع در حومه کلانشهر مشهد و بررسی مشکلات صنعتی و گردشگری آن، در نشست هم‌اندیشی با مدیران دستگاههای اجرایی تصمیماتی را برای رفع آنها اتخاذ و ابلاغ کرد.

به گزارش قدس آنلاین، سید امیر مرتضوی گفت: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و همچنین سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی و دستور معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه مبنی بر بازدید و نشست مستمر با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی و رسیدگی به مشکلات حقوقی و قضایی آنها، شهر ملک آباد بازدید و مشکلات صنعتی و گردشگری‌اش بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در بازدید از شهرک صنعتی پارسیان (امان آباد) و بنای تاریخی رباطهای شریف آباد واقع در شهر مُلک آباد، با مدیران دست‌اندرکار نشست هم اندیشی برگزار شد تا مشکلات آنان بررسی و با همکاری دستگاه‌ها و سازمانهای مختلف، تدابیر لازم به منظور برون رفت از مشکلات موجود اتخاذ شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: در بازدید از واحد تولیدکننده انواع لامپهای ال. ای. دی و روشنایی که در شهرک صنعتی پارسیان انجام گرفت، این واحد در ۲ شیفت کاری ۳۵۰ نفر نیروی انسانی را مشغول به کار کرده بود که با فعالیت چنین واحدی، بیکاری در روستای امان آباد از توابع ملک آباد به صفر رسیده است و حتی مازاد تعدادی از نیروهای انسانی خود را از مشهد تامین کرده است.

مرتضوی افزود: هم اینک این واحد به دلیل مشکلاتی تنها در چهار ساعت شبانه روز فعالیت دارد که در صورت حمایت و تامین کامل مواد اولیه واحد تولیدی مزبور و شبانه روزی شدن فعالیت آن، نیاز کشور را در مصرف لامپهای ال. ای. دی تامین خواهد کرد و توانایی تولید محصولات جانبی حوزه روشنایی را نیز دارد.

وی ادامه داد: در روستای شریف آباد از توابع شهر ملک آباد ۲ کاروانسرای قدیمی وجود دارد که به تازگی به ثبت یونسکو رسیده است و یک سرمایه گذار بخش گردشگری طی انعقاد قراردادی با اداره کل میراث فرهنگی، حق بهره برداری ۲۵ ساله پس از ساخت و تکمیل کاروانسراها را برعهده گرفته است که با راه‌اندازی این کاروانسراها زمینه جذب توریست و گردشگر در این روستا فراهم می‌شود و سرمایه گذار نیز تاکنون با هزینه ۱۲۰ میلیارد ریال بخش وسیعی از بناها را ترمیم و بازسازی کرده است.

معاون قضایی رییس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: پس از شروع به کار بنای تاریخی رباطهای شریف آباد، برخی از افراد در اراضی زراعی مجاور این بنا اقدام به تغییر کاربری غیر مجاز و ساخت باغ - ویلا کرده اند و سازمان جهاد کشاورزی چندین مرحله به متخلفان تذکر و اخطار داده است ولی تاکنون اقدامی جدی انجام نگرفته و بیم تسری این موضوع به سایر اراضی نیز وجود دارد که مقرر شد با استفاده از ظرفیت تبصره ۲ ماده ۱۰ حفظ کاربری اراضی، موضوع با فوریت و با جدیت از طرف سازمان جهاد کشاورزی پیگیری شود.

مرتضوی افزود: در ورودی این بنای تاریخی و قدیمی چندین باب مغازه مخروبه و قدیمی وجود دارد که مالکیت عرصه آن مربوط به شخص و اعیان آن در دست شرکت تعاونی روستایی است و از آنجایی که خطر ریزش دیوار و ورود آسیبهای جدی وجود دارد، از باب پیشگیری مقرر شد جانشین معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری کند.

وی ادامه داد:با توجه به ساخت و سازهای بافت روستایی و لزوم حفاظت از بناهای تاریخی مقرر شد اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با فوریت حریم‌های یک، ۲ و سه را برای ساخت و سازهای روستایی مشخص و به بنیاد مسکن ابلاغ کند.

معاون قضایی رییس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: در خصوص سرعتگیرهای نصب شده در جاده قدیم مشهد- نیشابور و مشکلات مختلفی که برای تردد ایجاد کرده است، مقرر شد شهردار ملک آباد در اسرع وقت با گرفتن نظر مدیریت شهرک صنعتی پارسیان و بخشداری نشستی برگزار و طرح هندسی تکمیلی را برای ارایه به شورای همتا آماده کند تا در هفته آینده با حضور جانشین معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد مطرح و مشکل برطرف شود.

مرتضوی افزود: در خصوص ممنوعیت تردد کامیون در جاده قدیم مشهد- نیشابور و مشکلاتی که برای حمل و نقل کالاها به واحدهای صنعتی به وجود آمده است، مقرر شد نشستی با حضور پلیس راه، شهردار، بخشدار ملک آباد و مدیرعامل شهرک صنعتی پارسیان در محل دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان تشکیل و با نظر مساعد تدابیر شایسته و مناسب اتخاذ شود.

وی اضافه کرد: در خصوص حصارکشی دور تا دور شهرک صنعتی پارسیان با توجه به اینکه مشکل سه طرف حل شده است و فقط از ضلع شرقی معارض دارند مقرر شد نمایندگان موقوفه موتمن السلطنه مدارک مثبته خود را به صورت کامل به جانشین معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد تحویل دهند تا وی در صورت صحت مطالب، موضوع را تا حصول نتیجه نهایی از حوزه دادستانی پیگیری کند البته در خصوص افزار و عملیات اجرایی ثبتی اقدامات لازم توسط شهرک صنعتی و موقوفه به عمل آید.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: پس از بحث و بررسی در خصوص مشکلات زیست محیطی واحدهای شهرک صنعتی پارسیان، مقرر شد واحدهای این شهرک مشمول سه ماه بخشودگی از پرداخت جریمه یک درصد آلایندگی زیست محیطی در مهر، آبان و آذر ۹۹ و مشمول ۶ ماه مهلت (عدم جریمه) تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۰ شوند.

مرتضوی افزود: در خصوص تصفیه خانه شهرک صنعتی پارسیان مقرر شد مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی حداکثر مساعدت و همراهی را برای  اخذ تسهیلات کم بهره توسط شهرک از صندوق توسعه ملی محیط زیست برای تکمیل تصفیه خانه شهرک مذکور به عمل آورد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: دادگستری دادگستری خراسان رضوی گفت شهرک صنعتی پارسیان عمومی و انقلاب ملک آباد مقرر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۱۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان کار و اتمام سالن تولید

ایسنا/اردبیل مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: به منظور جلوگیری از هرگونه رانت و سفته بازی، هرگونه خرید و فروش و تنظیم وکالت نامه‌های تفویض اختیار قبل از اتمام سالن تولید و اخذ پایان کار در شهرک‌های صنعتی ممنوع و غیرقانونی است.

هاشم علایی، هشتم اردیبهشت ضمن بیان این خبر اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۰ قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی، دفاتر اسناد رسمی موظفند در صدور هرگونه خرید و فروش و وکالت نامه‌های تنظیمی واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی، از این شرکت استعلام و کسب مجوز کنند.

وی افزود: همچنین بر اساس این قانون، هرگونه نقل و انتقال واحدهای تولیدی منوط به اخذ پایان کار و دریافت پروانه بهره برداری از دستگاه‌های ذیصلاح است و خریداران و فروشندگان موظفند نسبت به انجام مراحل نقل و انتقال واحد تولیدی از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، اجرای این قانون را در راستای جلوگیری از بروز مشکلات آتی برای خریداران و حمایت از سرمایه گذاران واقعی دانست و خاطرنشان کرد: ممکن است برخی از قراردادها دارای مشکلاتی از قبیل بدهی اقساط زمین، ترهین و یا اجرائیات صادره از سوی بانک‌ها، تخلفات ساختمانی، مشکلات زون بندی و زیست محیطی، احتمال فسخی بودن زمین مورد معامله را داشته باشند که وجود هریک از این موارد به طور حتم منتهی به مشکلات آتی برای خریداران خواهد شد.

علایی تصریح کرد: در موارد متعددی مشاهده می‌شود که این نوع خرید و فروش‌ها منجر به طرح پرونده‌های کیفری دایر بر خرید و فروش مال غیر و کلاهبرداری شده که لازم است خریداران ضمن توجه به الزامات قانونی، موارد پیشگیرانه را در خصوص جلوگیری از ضرر و زیان‌های احتمالی در نظر داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • آتش‌سوزی بزرگ در کارخانه مبل شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • همه اقدامات باید حرکت به سمت رشد و ارتقای عملکردها باشد
  • آتش‌سوزی گسترده در یک شهرک صنعتی در جنوب تهران
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • تشریح نشست کمیسیون اصل نود توسط خضریان
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان کار و اتمام سالن تولید
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود