Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان با اشاره به اتمام ارزیابی منازل مسکونی خسارت دیده از آبگرفتگی در اهواز، گفت: ۲۴۱ واحد مسکونی در شهر اهواز در بارندگی اخیر دچار خسارت شده و به وسایل ۴۱۹ واحد منزل آسیب رسیده است.

مسعود انصاریان دوشنبه اظهار داشت: بر اساس ارزیابی انجام شده از خسارت آبگرفتگی اخیر، ۴۱ واحد مسکونی در اهواز احداثی بوده و باید بازسازی شود و ۲۰۰ واحد مسکونی نیاز به تعمیرات دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۴۱۹ واحد مسکونی نیز به دلیل خسارت به وسایل منزل مشمول تسهیلات معیشتی هستند.

انصاریان اضافه کرد: در بیشتر خانه‌ها آب وارد حیاط شده اما وارد منازل نشده بود، واحدهای خسارت دیده در کوی علوی، خیابان زکی‌زاده و اطراف خیابان انقلاب قرار داشته و ارزیابی واحدهای مسکونی بر اساس محدوده‌هایی که شهرداری و فرمانداری اهواز تعیین کرده بودند، انجام شده است.

وی گفت: مشخصات منازل خسارت دیده در سامانه ثبت شده و در حال تشکیل پرونده هستند و در انتظار معرفی بانک عامل از سوی بانک مرکزی برای اختصاص تسهیلات هستیم.

به گفته وی، تعمیرات در واحدهای مسکونی که نیاز به تعمیر داشته آغاز و در ابتدای کار مبلغی نیز به عنوان بلاعوض به آنها پرداخت شده است.

انصاریان درباره تسهیلات به واحدهای مسکونی خسارت دیده توضیح داد: برای واحدهای احداثی، ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد پنج درصد و ضمانت سفته زنجیره‌ای، به اضافه ۲۰ میلیون تومان بلاعوض درنظر گرفته شده است.

وی افزود: برای واحدهای تعمیری و تامین وسایل معیشتی نیز ۱۵ میلیون تومان بلاعوض به اضافه ۳۰ میلیون تومان تسهیلات اختصاص می‌یابد.

به گفته وی، این تسهیلات با نظارت بنیاد مسکن و به صورت چند مرحله‌ای براساس پیشرفت کار به متقاضیان خسارت دیده پرداخت می‌شود و نظارت فنی کار با سازمان نظام مهندسی است.

انصاریان درباره اظهارات برخی از شهروندان مبنی بر عدم دریافت تسهیلات بابت خسارت آبگرفتگی پارسال اهواز، اظهار داشت: نام و مشخصات و شعبه بانک و زمان دریافت تسهیلات افراد دریافت کننده، موجود است.

وی همچنین با بیان اینکه بیشترین خسارت آبگرفتگی امسال به منازل مسکونی شهرستان ماهشهر (بندر امام و شهرک چمران) وارد شده، گفت: هماهنگی با فرمانداری ماهشهر برای آغاز احداث منازل خسارت دیده در بندرامام در حال انجام است.

بر اساس این گزارش، مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان پیش از این تعداد واحدهای مسکونی خسارت دیده از آبگرفتگی در شهرستان ماهشهر را بیش از سه هزار واحد اعلام کرده بود که شامل یک هزار واحد مسکونی احداثی و بیش از ۲ هزار واحد مسکونی تعمیری است.

عالمی نیسی فرماندار اهواز برآورد اولیه از منازل آبگرفته در اهواز را حدود ۵۰۰ واحد مسکونی عنوان کرده بود.

بارندگی شدید در ۷ و ۸ آذر ماه باعث آبگرفتگی شدید در برخی محله‌های اهواز و ماهشهر شد که ارزیابی این خسارت‌ها به بنیاد مسکن خوزستان واگذار شده است.

بن‌عباس مدیرکل مدیریت بحران خوزستان پیش از این گفته بود: افزون بر ۲ هزار و ۳۵ میلیارد ریال اعتبار به صورت هزینه ای برای بازسازی بخش‌های خسارت دیده ناشی از آبگرفتگی خوزستان در اختیار بنیاد مسکن قرار می‌گیرد.

همچنین در بارندگی و آبگرفتگی ۲۵ آذر ۹۸ نیز خسارت شدیدی به منازل مسکونی اهواز وارد شد. به گفته  انصاریان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان، براساس ارزیابی‌ میدانی، یک هزار و ۵۶۶ واحد مسکونی و هفت واحد تجاری در جریان آبگرفتگی شهرهای اهواز و کارون خسارت دیدند که نیازمند تعمیر هستند. ۵۰ واحد مسکونی نیز که به کلی ویران شده باید بازسازی شوند ضمن آنکه وسایل خانگی یک هزار و ۶۳۴ خانوار نیز آسیب دیده است./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: واحدهای مسکونی میلیون تومان واحد مسکونی خسارت دیده بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۶۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت دیدگان بخش مسکونی جهت حضور ارزیاب با بنیاد مسکن ارتباط بگیرند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، در اطلاعیه‌ی فرمانداری یزد آمده؛

با توجه به بارندگی‌های اخیر و بروز خسارت احتمالی ناشی از بارندگی و سیلاب، شهروندان شهرستان یزد جهت اعزام ارزیاب با شماره ۳۷۲۳۸۷۵۰ داخلی ۱ تماس حاصل بگیرند.
سایر شهرستان‌ها نیز از طریق بنیاد مسکن شهرستان و روستاییان نیز از طریق دهیار روستا جهت حضور تیم ارزیاب پیگیری کنند.

دیگر خبرها

  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی/ ۱۰۱ رشته قنات آسیب دیدند
  • خبری خوب برای خسارت دیدگان بخش مسکونی در یزد
  • خسارت دیدگان بخش مسکونی جهت حضور ارزیاب با بنیاد مسکن ارتباط بگیرند
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • گردباد در نبراسکای آمریکا منازل مسکونی را ویران کرد
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی
  • وضعیت عجیب پارکینگ خودروهای لوکس در سیل بم!
  • سیل بم در پارکینگ خودرو | خودروهای لجن کش در حال کارند