Web Analytics Made Easy - Statcounter

هدف قرار گرفتن مواضع داعش در دیالی از سوی بالگردهای عراقی، هلاکت یک تکفیری در استان دیالی و انفجار در کرکوک از مهمترین اخبار امنیتی عراق طی ۲۴ ساعت گذشته محسوب می‌شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از السومریه، یک منبع امنیتی امروز چهارشنبه از وقوع انفجار در کرکوک خبر داد و بیان کرد: بمبی در محله «القادسیه» در کرکوک منفجر شده است، اما خوشبختانه تلفاتی به دنبال نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

از سوی دیگر «یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق گفت: نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم عراق در عملیات علیه داعش موفق به بازداشت دو داعشی در کرکوک شدند و بمب کارگذاشته شده از سوی تکفیری‌ها برای هدف قرار دادن نیروهای امنیتی را خنثی کردند.

وی افزود: نیروهای مبارزه با تروریسم در منطقه «ابوغریب» بغداد هم مقادیری مهمات کشف و نیز 48 مین ضد تانک کشف و خنثی کردند.

از سوی دیگر اداره اطلاعات عراق از بازداشت آنچه مسئول «دیوان غنایم داعش» در کرکوک خوانده می‌شد، ملقب به «ابوبکر» خبر دادند و اینکه وی در محله «پنجه» در استان کرکوک بازداشت شده است.

کشف مقادیری سلاح و مهمات در جنوب غرب بغداد

فرماندهی عملیات بغداد در بیانیه‌ای از کشف مقادیری سلاح و مهمات در منطقه «البیاع» در جنوب غرب بغداد خبر داد و اعلام کرد: در جریان عملیات جستجو و بازرسی نیروهای پلیس در یکی از محله‌های منطقه «البیاع» در جنوب غرب بغداد مقادیری سلاح و مهمات کشف و ضبط و یک نفر هم بازداشت شد.

حملات بالگردهای عراقی به مواضع داعش در دیالی

یک منبع امنیتی در دیالی از حملات داعش به مناطقی از دیالی خبر داد و اعلام کرد: تکفیری‌ها به چهار روستای حدفاصل «جلولاء» و «خانقین» در استان دیالی حمله کردند که بر اثر آن یک غیرنظامی کشته و دو نفر از نیروهای حشد عشایری زخمی شدند.

داعش همچنین با خمپاره و تک تیراندازان خود این چهار روستا را هدف قرار داد که بالگردهای ارتش عراق مواضع داعش را به دنبال این حمله هدف قرار دادند.

منبع امنیتی اعلام کرد: بالگردهای عراقی به دنبال دریافت اطلاعات امنیتی مواضع و مخفیگاه‌های داعش را در روستاهای «الاصلاح» و «ام الحنطه» هدف قرار دادند.

این منبع امنیتی به حمله داعش به مرکز امنیتی در اطراف روستای «ام الحنطه» در نزدیکی ناحیه «جلولاء» هم اشاره کرد که در جریان دفع یورش تروریست‌ها یک داعشی به هلاکت رسید. منبع مذکور اوضاع را تحت کنترل دانست.

حشد شعبی 30 تروریست را در دیالی و کرکوک بازداشت کردعراق ا دستاوردهای حشد شعبی در دیالی و تداوم عملیات «وعده صادق» در بصرهعراق| خنثی ساز حمله انتحاری در بغداد / دستاوردهای حشد شعبی در دیالی

«مصطفی محمد» از فرماندهان حشد شعبی هم با اشاره به اینکه بالگردهای ارتش عراق به 4 مرکز داعشی در اطراف روستای «ام الحنطه» در شمال شرق دیالی حمله کرده‌اند، بیان کرد: بالگردهای عراقی چهار مخفیگاه داعشی را در عمق بوستان‌های روستای«ام الحنطه» در حومه ناحیه «جلولاء»  در هفتاد کیلومتری شمال شرق «بعقوبه» هدف قرار دادند و این پس از محاصره شبکه داعشی از سوی نیروهای امنیتی رخ داد. این حملات شدید بود و از میزان تلفات داعش خبری منتشر نشده است. بوستان‌ها از همه طرف تحت محاصره هستند تا داعشی‌ها فرار نکنند.

همزمان «محمد التمیمی» از فرماندهان حشد شعبی اعلام کرد: طبق اطلاعات اولیه بر اثر حملات هوایی بالگردهای عراقی به مواضع داعش در عمق بوستانهای روستاهای «ام الحنطه» یک تروریست به هلاکت رسیده است. همچنین یک نفر از نیروهای حشد عشایری به علت شدت جراحات وارده ناشی از درگیری با تروریست‌ها، جان باخته است.

داعشی‌های فراری از مناطق و استان‌های آزادشده از لوث تکفیری‌ها به باغات و مناطق زراعی در اطراف جلولاء و خانقین رخنه کرده‌اند و این مناطق از سه سال قبل شاهد تحرکات داعشی‌هاست.

کشته و زخمی شدن 2 نیروی حشد عشایری در شمال بغداد

یک منبع امنیتی از تیراندازی افراد مسلح در شهر «الطارمیه» در شمال بغداد به خودرو حامل دو نیروی حشد عشایری که به کشته شدن یک نفر و زخمی شدن یک نفر دیگر از این نیروها و انتقال این مجروح به بیمارستان به علت شدت جراحات وارده، خبر داد.

تشریح نتایج عملیات جدید «وعده صادق» در بصره

فرماندهی عملیات بصره از بازداشت 9 مظنون تحت تعقیب در جریان عملیات «وعده صادق» در بصره خبر داد و بیان کرد: در جریان مرحله پنجم عملیات «وعده صادق» علاوه بر بازداشت 9 مظنون تحت تعقیب مقادیری مهمات هم کشف و ضبط شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس بالگردهای عراقی مواضع داعش هدف قرار منبع امنیتی حشد عشایری وعده صادق حشد شعبی یک نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۶۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین

 

بین الملل تابناک: هفتصد و هشتادمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

 

اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین

فرمانده ارشد اوکراین امروز (یکشنبه) گفت: تعداد بی‌شماری از نیروهای کی‌یف از مواضع جدیدی در غرب سه روستا در جبهه شرقی که روسیه نیروهای قابل توجهی را در چندین نقطه آن متمرکز کرده است، عقب‌نشینی کرده‌اند.

 «الکساندر سیرسکی» در پیام‌رسان تلگرام با اعلام اینکه «وضعیت در جبهه بدتر شده است»، سخت‌ترین مناطق را غرب «مارینکا» و شمال غربی «آودیوکا» توصیف کرد.

وی افزود: نیروهای کی‌یف مواضع جدیدی را در غرب روستاهای «بردیچی» و «سمنیوکا»، هر دو در شمال آودیوکا و نیز «نوومیخائیلیوکا» نزدیک شهر مارینکا به دست آورده بودند.

سیرسکی ادامه داد: به طور کلی، دشمن در این مناطق به موفقیت‌های تاکتیکی خاصی دست یافت، اما نتوانست مزیت عملیاتی کسب کند.

رویترز خاطرنشان کرد: بیانیه سیرسکی منعکس‌کننده وضعیت رو به وخامت اوکراین در شرق است که کی‌یف امیدوار است پس از تحویل تسلیحات آمریکایی تحت بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری که به تازگی تصویب شد، بتواند آن را متعادل کند.

بر اساس این گزارش، نیروهای مسکو از زمان تصرف شهر آودیوکا به آرامی در حال پیشروی هستند.

اوکراین در حال حاضر منتظر محموله‌ای از کمک‌های نظامی ایالات متحده است که به گفته مقامات برای مقابله با روسیه حیاتی است.

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • بیانیه مقامت عراق درباره حمله به هدفی «حیاتی» در حیفا
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا